Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی، دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره خط امام (ره) دانشجویی با بیان اینکه بسیج امروز در همه صحنه‌ها باید حضور جدی و گسترده ای داشته باشد، اظهار کرد: در اصل ۱۵۱ قانون به صراحت آمده که دولت موظف است بسیج را در نواحی مختلف ادارات، دانشگاه و مدرسه و غیره حمایت کند اما این قانون عملی نمی‌شود و حمایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد رزمنده‌ها در دفاع مقدس بسیجی بودند، گفت: در دفاع مقدس بسیج کارنامه قوی دارد جنگ که تمام شد مرفهین بی درد که موقع جنگ در خارج کشور به سر می‌بردند برگشتند و گفتند که حالا جنگی نیست و بسیج نباید باشد که با مخالفت امام روبرو شدند و در سال ۶۹ نیروی مقاومت بسیج یک سازمان رسمی شد.

وی با بیان اینکه مبتکر واژه بسیج امام راحل هستند و بزرگترین بسیج را هم با اعتماد و تکیه به مردم امام راحل تشکیل دادند، عنوان کرد: اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور با بسیج در ارتباط هستند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان داشت: بسیج امروز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف به الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران با عناوین مختلف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شجره طیبه، میقات پا برهنگان، معراج اندیشه پاک اسلامی، الگو برای تمام مستضعفان جهان، مدرسه عشق و خیلی از عناوین دیگر از جمله القابی است که امام راحل در مورد بسیج فرمودند.

قاسمی ولایت مداری، شهادت طلبی، خدمت به مردم، خدمت به اسلام و برای خدا، مدافع اسلام و خطر پذیربودن، داشتن بصیرت از جمله ویژگی‌های یک بسیجی برشمرد و افزود: در سال حدود ۴۰۰ برنامه طراحی شده بسیج در کشور دارد و در سال حدود ۸۰۰ برنامه را اجرا می‌کند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج همواره در کنار مستضعفان و محرومان جهان بوده و خواهد بود، بیان کرد: در شرایط سخت هم در کنار مردم است از جمله در سیل اخیر و زلزله غرب کشور که حضور پررنگ بسیج را برای کمک به مردم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ عرصه برای سند انتظار بسیجیان تعریف شده است، گفت: بسیج محافظه کار و سازش کار نیست و بسیجی باید مطالبه گر باشد چرا که کسی که مطالبه گر نباشد روحیه بسیجی ندارد.

قاسمی با اشاره به اینکه اصل دشمن شناسی و بصیرت در بسیج بسیار مهم است، تصریح کرد: برخی می‌گویند بسیج نظامی است و نباید در مسائل سیاسی کشور دخالت کند، اینها اشتباه می‌کنند که این حرف را می‌زنند یک بسیجی باید در موضوعات مختلف دیدگاه داشته و مطالبه گر باشد.

وی با اذعان به اینکه یک بسیجی هرگز در جناح‌های سیاسی نباید باشد، گفت: اما مسائل سیاسی باید رصد شود و بسیج هرگز دنبال احزاب حرکت نکرده و نخواهد کرد.

قاسمی ادامه داد: کسانی که می‌گویند ارتش و سپاه و بسیج نباید در خصوص مسائل سیاسی نظر بدهند و نباید بصیرت داشته باشند، اینها خودشان افراد بی بصیرتی هستند که این حرف‌ها را می‌زنند، یک بسیجی باید آگاه و بصیر باشد وگرنه جبهه و خاکریز و خودی را از دشمن تشخیص نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیشترین دیدار را با دانشجویان، اساتید و طلاب داشتند، گفت: ایشان جوانان را آینده سازان و آینده داران کشور می‌دانند و اعتماد خاصی به جوانان دارند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با اتکای به همین جوانان که رویش‌های انقلاب هستند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

به گفته وی عملکرد بسیج در کشور تاکنون درخشان بوده و مردم اعتماد کاملی به بسیج و بسیجیان دارند.

لازم به ذکر است، یازدهمین دوره خط امام (ره) دانشجویی با حضور بیش از ۱۰۰ دانشجو از سراسر استان از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه به همت بسیج دانشجویی استان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

کد خبر 4655712

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی بیرجند علی قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم و معلمین این شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا بین امام و امت جدایی بیندازند.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: خداوند توصیه می‌کند که اطاعت از رسول، اطاعت از خدا است و دشمن منافعش در بصیرت و ولایت مداری مردم به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار و ولایت مدار است گفت: مردم ما عاشق دین مبین اسلام هستند و دشمن نیز از ولایت پذیری ما هراس دارد.

مصوری ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: معتقدیم وعده خدا صادق است و جوانان ما امیدوار باشند که نابودی اسرائیل نزدیک است.

امام جمعه موقت بردسکن ۱۹ اردیبهشت روز هلال احمر را به این قشر زحمت کش تبریک گفت و افزود: مسؤولان بالادستی نگاه ویژه‌ای به هلال احمر بردسکن داشته باشند و با توجه به وسعت وسیع این شهرستان وجود تجهیزات هلال احمر امری واجب است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم علی اکبر چراغیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد این اداره به حاضرین ارائه داد.

کد خبر 6095747

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • (ویدیو) صحنه‌هایی دردناک از وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت‌ + ویدئو
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور