Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@01:35:51 GMT

دلایل تأخیر چندماهه صدور کارت‌های خودرو

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۱۷۱۳

دلایل تأخیر چندماهه صدور کارت‌های خودرو

اتاق ۱۳ مرکز شماره یک تعویض پلاک خودرو به نام استعلامات که تا یک سال قبل کمترین مراجعه مردمی را داشت؛ این روزها مملو از مراجعات مردمی است.

 در حالی‌که برگه کاغذی موسوم به کارت موقت خودرو را در دست دارم، وارد این اتاق می‌شوم. مشکل از آنجا آغاز شد که از زمان تعویض پلاک خودرو حدود پنج ماه می‌گذرد و هنوز پستچی، زنگ منزل را برای تحویل کارت خودرو نفشرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارد اتاق که می‌شوم دو باجه وجود دارد که مقابل هر یک چندین ارباب رجوع هستند.

خانم میانسالی به همراه همسرش جلوی یکی از باجه‌ها قرار دارد که متصدی باجه، نام فامیلی وی را صدا می‌زند: «خانم پروینی...» از این شهروند خانم می‌پرسم: «کی برای تعویض پلاک آمده‌اید؟» پاسخ می‌دهد: «اوههههههه! خیلی وقته!» در این حال متصدی باجه وی را با دادن همان برگه کاغذی کارت موقت خودرو راهنمایی می‌کند: «اتاق ۲۱ تشریف ببرید تا مهر شود! سؤال کنید که هشتم دی سال گذشته برای تعویض پلاک مراجعه داشته و هنوز کارت خودرو نیامده است. چه باید کرد؟» حالا تا حدودی حساب کار دستم آمده و اندکی آسوده خاطر می‌شوم، چه آنکه این خانم حدود یک ماه زودتر از من برای تعویض پلاک مراجعه کرده است. در عین حال چون نوبتم رسیده، برگه کاغذی را نشان متصدی داده و پاسخ می‌شنوم که: «آن خانم ۶ ماهه کارت ماشینش نیامده و کارت شما احتمالاً یک تا یک ماه و نیم دیگر خواهد آمد». صدای مرد جوانی در باجه دیگری را می‌شنوم که به متصدی می‌گوید، چهار ماه است که کارت خودرواش نیامده است.

مشکل در صدور کارت خودرو و تأخیر در آن از حدود یک سال پیش و در پی شایعه بروز مشکلاتی برای بدنه کارت‌ها به واسطه ماجرای تحریم‌ها ایجاد شد. تأخیر در ارسال‌ها البته تنها به کارت خودرو بسنده نشد و گواهی‌نامه‌ها نیز برای رسیدن به مقصد دچار این تأخیر شد. مسئولان ناجا البته مشکلات ایجاد شده در بدنه کارت‌ها به دلیل تحریم را تکذیب کردند.

 در عین حال در بهمن سال گذشته، اردیبهشت و خرداد سال جاری شماری از مدیران ناجا در گفت‌وگو با رسانه‌ها بر پایان مشکلات موجود تأکید کرده و قول دادند مشکلات تأخیر چند ماهه در ارسال کارت‌های خودرو برطرف می‌شود. بماند که از بهمن تا اکنون بیش از پنج ماه سپری شده و جای نگرانی است که مبادا از آخرین اظهارنظر رسانه‌ای در خرداد ماه جاری نیز چندین ماه بگذرد و مشکل همچنان باقی بماند.

با مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو بخشی از پرسش‌ها و دغدغه‌های ارباب رجوع را می‌توان در اطلاع‌رسانی نکردن جامع و کامل از سوی ناجا عنوان کرد. پاسخ‌هایی که هر یک از متصدیان باجه‌ها به دفعات تکرار می‌کنند، نشان می‌دهد اطلاع‌رسانی درستی به افکار عمومی شده است؛ به طور مثال آگاه نیستند که برگه کاغذی تا تحویل اصل کارت خودرو از نظر مسائل حقوقی، همچون اصل کارت ارزش و کاربرد دارد.

 نکته‌ای که رئیس مرکز شماره یک تعویض پلاک خودرو مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بر آن صحه می‌گذارد. عبداللهی در این باره در حالی پاسخگوی پرسش خبرنگار ما شد که پیرمردی پس از مراجعه از اتاق ۱۳ و در حالی‌که از توضیحات متصدیان قانع نشده بود از وی پرسید: «آیا با برگه کاغذی می‌توان خودرو را فروخت و مجدد تعویض پلاک کرد؟» نکته جالب، شک و تردید ارباب رجوع بود که حتی با وجود پاسخ مثبت رئیس مرکز تعویض پلاک باز هم دوباره می‌پرسید: «پس می‌شود؟ می‌شود»؟ در عین حال عبداللهی اظهار کرد: مشکل در اینجا (مشهد) نیست و مشکلات کارت ریشه در پایتخت دارد. این مشکل نیز برطرف شده و بزودی روند صدور کارت خودرو به روال طبیعی باز خواهد گشت.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارباب رجوع تاخیر در صدور کارت تعویض پلاک صدور کارت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ربوده شده به خانه برگشت


 سرهنگ عبدلی نسب گفت: در پی تماس یک خانم با ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در حالی که کودک ۴ ساله این شهروند هم داخل خودرو بوده به سرعت طرح مهار به تمامی واحد‌های انتظامی ابلاغ شد. 

 وی افزود: در این راستا تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و نهایتاً واحد گشت کلانتری ۱۲ در کمتر از یک ساعت خودروی سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف و کودک خردسال را به والدینش بازگرداندند و بلافاصله پس از این عملیات، سارقان فراری با اقدام اطلاعاتی و پی‌جویی‌های ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند. 

وی با اشاره به اینکه دو سارق زمانی که این خانم را با خودروی معیوب کنار خیابان مشاهده و درصدد روشن کردن خودروی وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن می‌کنند از شهروندان خواست: هیچ وقت خودروی خود را در حالت روشن ترک نکنند و در صورت معیوب شدن خودرو، به افراد غریبه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما S7 + علائم خرابی
  • شفافیتمون کجا بود؟