Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سوریه دوشنبه شب در نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت با محکوم کردن حملات مکرر رژیم صهیونیستی به این کشور، اعلام کرد که این تجاوزات در ادامه تلاش های رژیم تل آویو برای طولانی تر کردن بحران سوریه در جنگ تروریستی است که دمشق با آن رو به روست.
به گزارش خبرگزاری آریا، رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه، مناطقی از دمشق، پایتخت و شهر حمص در مرکز سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد که در جریان آن چهار غیر نظامی از جمله یک نوزاد کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که مسؤولیت پذیر باشد و اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از تکرار این تجاوزات توسط صهیونیست‌ها به عمل آورد.
در دو نامه جداگانه سوریه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت آمده است: ارتش اشغالگر اسرائیل در ساعت 35 دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی به خاک سوریه حمله کرد که این امر، نقض آشکار قطعنامه 350 شورای امنیت سال 1974 در خصوص ترک مخاصمه میان دو طرف است.
در ادامه این نامه آمده است: نظامیان اسرائیلی، استان‌های دمشق، حومه دمشق و حمص را هدف حملات موشکی قرار دادند که در جریان آن علاوه بر کشته شدن چهار نفر، 21 تن دیگر نیز زخمی شدند.
این اقدامات با هدف حمایت از تروریست‌ها، جلوگیری از اقدام ارتش سوریه و متحدان آن برای نابودی گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (هیأت تحریر الشام) و دیگر تروریست‌ها انجام می‌شود.
در ادامه این نامه آمده است: تجاوزات اسرائیل تاکنون نه تنها در ارعاب مردم سوریه راه به جایی نبرده، بلکه موجب اصرار بیشتر آنان برای پیروزی بر تروریسم و بازگشت دوباره جولان به خاک کشورشان شده است.
وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد: ادامه رویکرد خصمانه و خطرناک اسرائیل در سایه حمایت مداوم کاخ سفید از تل آویو و مصونیت این رژیم صورت می‌گیرد و ناشی از حمایت‌هایی است که واشنگتن و برخی دیگر اعضای شورای امنیت برای صهیونیست‌ها فراهم کرده‌اند.
سوریه همچنین از شورای امنیت خواست؛ اسرائیل را وادار کند به توافقنامه ترک مخاصمه سال 1974 میان سوریه و تل آویو پایبند باشد.
در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده است؛ رژیم صهیونیستی به خاطر تمامی اقدامات تروریستی و جنایت‌هایش در حق ملت سوریه و فلسطین و حمایت مداوم از سازمان‌های تروریستی مجازات شود، اقداماتی که نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، قوانین حقوق بین الملل و قطعنامه‌های 242، 338، 350 و 497 شورای امنیت و دیگر قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل تظاهرات محکومیت رژیم صهیونیستی و توقف نسل کشی در غزه به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده آمریکایی کشیده شده است.
یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده هم همچنان ادامه دارد.
محوطه برخی از این دانشگاه ها مملو از چادرهایی است که دانشجویان و اعضای هیئت علمی نصب کرده اند و به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نمی شود.
دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • شوک به اسرائیل؛ خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل واژگون شد+ فیلم
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش