Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی کوچکی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۹۰ در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: همه ساله شاهد حضور پرشور علاقمندان قرآنی سیستان و بلوچستان در این برنامه بزرگ معنوی هستیم به طوریکه تاکنون ۵۰ هزار نفر در این استان به صورت حضوری، مجازی و شبانه روزی در این برنامه شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: افراد برای نام نویسی در این طرح بزرگ قرآنی می‌توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه و موسسات قرآنی مشخص شده از سوی این نهاد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: خدمات این حوزه در سه قسمت بقاع متبرکه، وقف، قرآن و اهل بیت (ع) برنامه ریزی شده است.

کوچکی توسعه برنامه‌های قرآنی در سطح جامعه از طریق برگزاری محافل، کرسی‌های تلاوت، تفسیر و جزء خوانی، برگزاری بالاترین سطح رقابت‌های قرآنی در پایین‌ترین لایه‌های جامعه با هدف ایجاد شور و شعور قرآنی را از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای این نهاد برشمرد.

سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.

تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صد‌ها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری کلاس های آموزش قرآن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، این مسابقه با حضور ۴۵۰ دانش آموز از شهرستان‌های سروستان، فسا، شیبکوه و ششده و قره بلاغ در رشته‌های قرآن نماز و عترت برگزار شد.

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم دانش آموزان نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی