Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@12:59:23 GMT

خواسته ما اجرای قانون است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۲۵۴۱

خواسته ما اجرای قانون است

هفتم خرداد ماه بود که کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان حکم به تعلیق دو باشگاه کوهنوردی را داد که در حادثه دی‌ماه ۹۶ در اشترانکوه هشت نفر از کوهنوردان این دو باشگاه جان خودشان را از دست دادند.

محمد علیان، مدیرعامل باشگاه کوهنوردی آزادگان در مصاحبه‌ای که از او در روزنامه قدس منتشر شد، دلیل تعلیق به وجود آمده برای «باشگاه آزادگان» و «پلنگ برفی» را نتیجه شکایت خانواده علیرضا عاملی یکی از کوهنوردان جانباخته در حادثه اشترانکوه عنوان کرد و حتی به صراحت این نکته را عنوان کرده بود که جز خانواده عاملی بقیه خانواده ‌های کوهنوردان جانباخته مشکلی با باشگاه ندارند و کسی این جریان را پیگیری قضایی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیان حتی در قسمتی از صحبت‌هایش به این موضوع نیز اشاره کرده بود که شکایت خانواده عاملی موجب خواهد شد تا بیمه بهانه جویی کرده و از اجرا به تعهداتی که در خصوص دیه جانباختگان دارد سر باز زند.

این چکیده‌ای از صحبت‌های مطرح شده مدیرعامل باشگاه آزادگان در گفت‌وگو با قدس بود. اما آنچه که داستان حادثه اشترانکوه را دوباره برای ما قابل پیگیری کرد، این بود که بر خلاف آنچه علیان گفته بود، فقط خانواده عاملی نیستند که پیگیر جریان حادثه‌اند، بلکه خانواده‌های دیگری از کوهنوردان جانباخته نیز سخت پیگیر آنچه که برای عزیزانشان واقع شده، هستند.

پیگیری‌ها البته پس از اینکه باشگاه اعتنای چندانی برای حصول نتیجه مورد نظر خانواده‌ها نداشته، از طرف شاکیان آغاز شده و روند جدیدی به خود گرفته است، آن‌ها در حال حاضر همگی نظرشان این است که فقط به دنبال اجرای قانون هستند و خواسته‌ای جز این ندارند. خانواده‌های جان محمدی، حسینی، زاده تراب، قاسم‌زاده و عاملی که پای ثابت این جریان بوده‌اند به صراحت روی این نکته تأکید دارند که برخلاف آنچه که گاهی از سوی مسئولان باشگاه آزادگان و شخص مدیرعامل این باشگاه در مورد مطالبه صرف دیه جانباختگان بوده است، بی گمان این گونه نبوده و نیست چرا که همه چیز از جایی شروع شد که با بی‌توجهی‌هایی که باشگاه آزادگان در جریان رسیدگی به موضوع داشت، چاره‌ای جز پیگیری حقی که داشته‌اند، برایشان باقی نماند و ترجیح دادند این راه را در پیش بگیرند.

خانواده کوهنوردان جانباخته در اشترانکوه حتی به نکاتی در مورد رعایت نشدن اصول مربوط به برنامه صعود قبل و در حین صعود اشاره داشتند و از این گفتند که این موضوع توسط کارشناسان بطور کامل بررسی شده و وزارت ورزش نیز بر اساس آن حکم تعلیق باشگاه را داده است. حتی اینکه بیان شده با تعطیلی و تعلیق بهانه دست شرکت بیمه داده می‌شود تا زیر تعهداتش بزند همچنین با ادعای این خانواده مبنی بر گزارشی که هواشناسی داده سبب شده تا بیمه اعلام کند ما تعهدی نداریم، نه چیز دیگری. همه آنچه که در خصوص ادعای علیان و باشگاه آزادگان است با این ادعا بی‌ریشه و اساس خواهد بود.

جریان خانواده‌های داغدار کوهنوردان مشهدی که هنوز که هنوز است در فراق عزیزانشان اندوهگین هستند، با باشگاه آزادگان در شرایط فعلی مبنای مطالبه‌گری از جنس مادی نیست، حتی عارف جلایری که وکالت این خانواده‌ها را عهده‌دار است، به صراحت بر این نکته تأکید دارد که تک تک اعضای این خانواده‌ها به دنبال اجرای قانون هستند، نه تعلیق باشگاه را دوست دارند و نه تعطیلی فعالیت ورزشی را.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اجرای قانون اشترانکوه خانواده قربانیان کوهنوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با حکم مقام قضلیی، علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر به مدت شش ماه از حضور در جلسات تعلیق شد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری حکم تعلیق علیرضا تاج شهرستانی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از سوی یکی از شعب دادسرای رشت به ما ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اتهام این عضو شورای اسلامی شهر به ما اعلام نشده است، افزود: با توجه به اینکه بر اساس حکم مقام قضائی علیرضا تاج شهرستانی به مدت شش ماه حق حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت را ندارد، بنابراین روز گذشته طی نامه‌ای به فرمانداری رشت اعلام کردیم تا نسبت معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی شهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه غیبت یک عضو در برگزاری جلسات شورای شهر خللی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جلسات شورای اسلامی شهر رشت با دو سوم اعضا (هشت نفر) به صورت رسمی برگزار می‌شود.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: امیدواریم فرمانداری رشت بر اساس ضوابطی که قانون تعیین کرده است در اسرع وقت نسبت به معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی رشت اقدام کند.

به گزارش ایمنا، شورای اسلامی شهر رشت، مرکز استان گیلان، دارای ۱۱ اصلی و هفت عضو علی‌البدل است.

کد خبر 747985

دیگر خبرها

  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • به دخترم برای تعلیق از دانشگاه افتخار می‌کنم | ویدئو
  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است