Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:12:46 GMT

ایران از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۲۵۴۳

ایران از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند

خبرگزاری آریا- وزیر نفت ایران با بیان اینکه خواسته های ایران در اجلاس 176 اوپک وین محقق شد افزود: ایران همانند نشست گذشته اوپک از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بیژن نامدار زنگنه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت درباره طرح همکاری اوپک و غیر اوپک هم عنوان کرد: خوشبختانه همه إصلاحات منشور همکاری اوپک و غیراوپک انجام شد، تصمیم‌های این مجموعه الزام‌آور نیست و تعهدی برای کشورها ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به کشورها اجازه داده شد در صورت لازم مجوزهای دولت و مراجع بالاتر را اخذ کنند افزود: به صراحت در بیانیه پایانی نشست اوپک تاکید شد که این منشور در تصمیم‌ها و سازوکارهای عملیاتی اوپک تأثیری ندارد.
زنگنه این اظهارات در جمع خبرنگاران بیان کرد و گفته می‌شود به دلیل اختلاف نظر بر سر همین موضوع، نزدیک به 7 ساعت طول کشید.
وی با بیان اینکه به کشورها اجازه داده شد در صورت لازم مجوزهای دولت و مراجع بالاتر را اخذ کنند افزود: به صراحت در بیانیه پایانی نشست اوپک تاکید شد که این منشور در تصمیم‌ها و سازوکارهای عملیاتی اوپک تأثیری ندارد.
زنگنه با بیان اینکه «درباره تأمین منابع آن هم بحث شد» افزود: منابع مالی این همکاری بایستی جداگانه تصمیم گیری شود و بین اعضا تقسیم شود. به این ترتیب بار جدیدی بر اوپک تحمیل نمی‌شود.
او در پاسخ به سوالی درباره تأثیر این همکاری بر فعالیت اوپک گفت: اوپک؛ اوپک است و رئیس و نایب رئیس منشور همکاری اوپک و غیراوپک سالانه و به‌صورت دوره‌ای انتخاب خواهد شد.
در اجلاس 176 اوپک، وزرا درباره نهادینه کردن همکاری اوپک و غیراوپک بحث و تبادل نظر کردند. این موضوع که در ماه‌های گذشته تحت بررسی کارشناسی قرار گرفت، ابهاماتی داشت و سبب شد وزیر نفت ایران مخالف جدی این طرح باشد.
زنگنه با این حال اظهار داشت اصلاحاتی در منشور این همکاری اعمال شد که نظر ایران را جلب کرد.
وزیر نفت همچنین پیش بینی کرد دولت با تصویب این منشور مخالفتی نخواهد کرد. وی گفت: منشور همکاری اوپک وغیراوپک کاملاً داوطلبانه است و از آنجا که الزام‌آور نیست فکر می‌کنم برای دولت ایران قابل پذیرش باشد.
وی افزود: هدف از همکاری منشور اوپک و غیراوپک، ایجاد سازوکار برای همکاری کشورهای غیرعضو اوپک با اوپک بدون عضویت در سازمان است.
به گفته زنگنه، محل نشست‌های منشور همکاری اوپک و غیراوپک فعلاً در دبیرخانه اوپک واقع در وین خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران کاهش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند و در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، الیاسی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هفته کارگر امسال با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی نام‌گذاری شده است، گفت: قطعا کارگران نقش به سزایی در تحقق شعار سال دارند. 

وی به برگزاری بیش از 100 برنامه در سطح استان طی هفته کارگر اشاره کرد و افزود: تلاش شده با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح این هفته گرامی داشته شود. 

الیاسی با اشاره به اینکه کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند، گفت: این ایام فرصتی مغتنم است که زحمات بی‌بدیل این قشر زحمت‌کش را ارج نهیم. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به کاهش اطاله دادرسی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران،کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

کاهش 21 درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده طی دو سال اخیر با ارائه آموزش‌ها، سطح ایمنی در محل کار افزایش یابد که در نتیجه در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 21 درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته که این رقم در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 47 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کسب موفقیت‌های مستمر در عرصه کار و تولید، مرهون تلاش و ایثار کارگران است.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم گفت: بزرگترین مجتمع غرب کشور در وسعت 120 هکتاری با حضور 2 هزار و 19 کارگر ساده در حال تولید است.

بهزاد یاری با بیان اینکه تمام این صنعت توسط کارگران بومی در حال تولید است افزود: این پتروشیمی سال گذشته با 675 هزار تولید انواع محصولات پتروشیمی رتبه برتر را در بین صنایع استان کسب کرد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور