Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،رضا جاوید رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر روز گذشته با بیان اینکه با متصاعد شدن بوی نامطبوع از کارخانه صابون سازی خرمشهر موضوع آلودگی زیست محیطی ناشی از نشت مواد شیمیایی و نفتی این کارخانه پیگیری شد گفت: مشکل نشت مواد از این کارخانه با همکاری فرمانداری، شهرداری و سایر ارگان‌های ذیربط برطرف شده ضمن اینکه از ورود مواد شیمیایی به رودخانه کارون جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حجم ذخیره مخزن شماره ۳ کارخانه صابون سازی خرمشهر را ۹ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد.

گفته می شود مواد ذخیره شده در مخزن شماره ۳ کارخانه صابون سازی خرمشهر مواد " هیدروکربنی" بوده که این مواد از سوی افراد ناشناس به سرقت رفته و مواد شیمیایی ضایعاتی جایگزین آن شده که این موضوع از سوی دادگستری و شورای تامین شهرستان خرمشهر در دست پیگیری است تا افراد متخلف در این رابطه شناسایی شوند.

  یکی از مخازن کارخانه صابون سازی خرمشهر در دی ماه سال ۹۴ نیز دچار نشتی شدید شد و حجم زیادی از مواد ضایعاتی هیدروکربنی در محیط اطراف تخلیه شد که با احداث خاکریز از ورود مواد شیمیایی به رودخانه کارون جلوگیری شد.

کارخانه صابون سازی خرمشهر سال ۸۷ از بنیاد شهید منفک شده و به بخش خصوصی واگذار شد.

پس از واگذاری کارخانه صابون سازی خرمشهر به بخش خصوصی کارفرمای جدید به دلایل مشکلات مدیریتی نتوانست حقوق و بیمه کارگران شاغل را پرداخت کند.

این واحد تولیدی حدود سه سال است که تعطیل است و کارگران در این مدت توانسته‌اند بخشی از حقوق خود را از طریق شکایت به مراجع قانونی و فروش دارایی‌های این کارخانه دریافت کنند.

۱۲۰ کارگر در کارخانه صابون سازی خرمشهر مشغول کار بودند.

انتهای پیام/ د

نشت مواد نفتی و شیمیایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست کارخانه صابون سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: سه تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از یک انبار در زیرزمینی که به طور ناشناس انبار شده بود توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت زاهدان کشف و معدوم شد.

دکتر فریبرز راشدی افزود: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: روز گذشته حدود ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.
دکتر راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبار‌ها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.
وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز‌های لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

دیگر خبرها

  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟