Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار مازندران امروز در موسسه بین المللی فرهنگی اکو در تهران پیرامون همکاری های مشترک با رییس این موسسه به گفتگو نشست.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، مازندران پایتخت گردشگری کشورهای اکو،برگزاری اجلاس اتحادیه رسانه های کشورهای عضو اکو با حضورسفرای کشورهای عضو در مازندران و برگزاری اجلاس رادیو و تلویزیون های کشورهای عضو اکو در مازندران از جمله محورها و موضوعات مهم این نشست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی مظاهری، رییس موسسه فرهنگی اکو هم با اشاره به قابلیت ها و داشته های فرهنگی و طبیعی مازندران گفت: 10 کشور عضو این سازمان که جمعیتی بالغ بر 400 میلیون نفر را شامل می شود، فرصت مناسبی برای رونق دیپلماسی عمومی و فرهنگی محسوب می شوند.

رییس خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس نیز در این نشست حضور داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندار مازندران در موسسه بین المللی فرهنگی اکو در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه دقایقی قبل با استقبال رسمی‌ سید عباس موسوی سفیر‌ ایران در آذربایجان و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها وارد باکو پایتخت آذربایجان شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ترک تهران درباره اهداف این سفر گفت: مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها نشستی است که در باکو برگزار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران هم در این اجلاس ضمن بیان نکات مهم، راهبردی و در حوزه تعامل فرهنگی با ملل و فرهنگ های دیگر از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت ها که محور گفت و گو های امسال است، استفاده خواهد کرد‌.

وی افزود: با توجه به وضعیت ناعادلانه‌ای که در صحنه نظامات بین المللی داریم باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر افکار عمومی استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به این اجلاس به عنوان فرصتی نگاه می‌کنیم که بتوانیم برنامه ها و نگاه انقلاب اسلامی را برای نخبگان و کشورهای شرکت کننده بازگو کنیم و انشالله سخنگاهی برای بیان حقایق باشد.

وزیر فرهنگ گفت: نکته بعدی گفت و گوهایی است که طبیعتا در چنین اجلاس‌هایی با کشورهای مختلف برای تقویت تعاملات فی‌مابین استفاده می‌شود.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش تعاملات فی مابین توسط دولت دنبال می شود؛ در این راهبرد بیشتر معطوف به کشورهای دوست، همسایه، جهان اسلام و کشورهایی که در موضوعات مهم بین المللی نزدیکی راهبردی با ما دارند هستیم؛ در همین راستا تلاش می‌کنیم در فرصت اجلاس باکو گفت و گوهای مقتضی را انجام دهیم تا از نتایج آن مجموعه حوزه فرهنگی منتفع شود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: دوستانم برنامه هایی را پیش بینی کرده اند تا بتوانیم در فرصت محدودی که به واسطه این اجلاس در اختیار داریم حداکثر استفاده را کنیم.

گفتی است، ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد