Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:09:44 GMT

همایش «دختران آفتاب» در سمنان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۳۰۴۹

همایش «دختران آفتاب» در سمنان برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: همایش «دختران آفتاب» با حضور کاروان سفیران کریمه درامامزاده یحیی (علیه السلام) سمنان برگزارخواهدشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حجت الاسلام سیدعلی موسوی» در سومین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: به مناسبت آغاز دهه کرامت وهمزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با حضورکاروان خادمین آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‎الله علیها)ازشهرقم، ،همایش « دختران آفتاب» درآستانه امامزاده یحیی (علیه السلام)سمنان برگزارمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان ودبیراجرایی ستادبزرگداشت دهه کرامت استان سمنان، پاسداشت دهه کرامت، جشن میلاد کریمه اهل بیت و معرفی شخصیت و سبک زندگی به ویژه لایت پذیری حضرت معصومه(سلام الله علیها) ومعرفی الگوی کامل به دختران را از اهداف برگزاری این همایش برشمردوافزود: علاوه بر برگزاری این همایش ودرهمین راستا همزمان با روز حجاب وعفاف نیز تجمع و راهپیمایی بزرگ صیانت از حریم خانواده نیز درپارک آبشارسمنان برگزار خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در دهه کرامت باید شور و نشاط معنوی با اجرای برنامه های مناسب در جامعه ایجاد شود اظهارداشت: «خدمت کریمانه، شادی به رسم اهل بیت» و خدمت به مناطق سیل زده شعار دهه کرامت امسال اعلام شده است.

 

موسوی، دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای تبیین و ترویج فرهنگ اهل بیت(علیه السلام )در بین جامعه عنوان کردوافزود: امروز دشمنان جهان اسلام تلاش می کنند  تا دین مبین اسلام را دینی خشن جلوه دهند لذا باید با ترویج فرهنگ اهل بیت(علیه السلام) در جامعه و گسترش سیره و روش آن بزرگوران در جهت مقابله با نقشه های شوم دشمنان اسلام برنامه ریزی های قوی صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، نیز در این جلسه به برنامه‌هایپیش بینی شده دهه کرامت در استان سمنان اشاره کردو گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی است تا جذاب، شاد، متنوع و با حضور و مشارکت فعال جوانان و همکاری مردم و خانواده‌ها برگزار شود.

 

«امیر بینایی» با اشاره به اینکه مردم باید لذت جشنهای ولادت ائمه اطهار(علیه السلام) و مناسبت های مذهبی را حس کنند خاطر نشان کرد: ساکنین مناطق کم برخوردار در این موضوع باید دراولویت باشند.

 

وی حضور خدام حرم رضوی و بارگاه حضرت معصومه (سلام الله علیها) را در استان سمنان فرصتی مغتنم شمردو تاکید کرد :باید بیشترین بهره گیری اجتماعی و فرهنگی نظیر ایجاد زمینه ازدواج جوانان ، آزادی بانوان در حبس ، تحت پوشش قرار دادن کودکان با استعداد که دچار بحران مالی هستند ، چاپ یک کتاب فاخر که نویسنده توان چاپ آن را ندارد و مواردی از این دست را با حضور این افراد را فراهم کنیم.

 

وی گفت: طعم شیرین آزادی یک مادر و یا پدر، شروع یک زندگی مشترک و ترسیم آینده ای روشن برای یک بچه یتیم در مناسبت مذهبی عشق آن فرد را به ائمه معصومین عمیق تر خواهد کرد.

 

در این نشست اعضا درخصوص هرچه بهتر برگزار کردن برنامه های دهه کرامت بحث وتبادل نظر کردند.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اوقات فراغت اصفهان غنی سازی اوقات فراغت دهه کرامت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان جنوب کرمان بیانیه گام دوم انقلاب برنامه های دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف ظهر یکشنبه در نشست خبری برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شعاری که برای دهه کرامت امسال انتخاب شده «با شما سربلندیم» است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها که به نام روز دختر نامگذاری شده است، ستاد ملی تکریم دختران در این آستان مقدس تشکیل شد که پایگاهی برای فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه دختران و خواهران باشد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه دهه کرامت با خطبه خوانی خادمان در روز ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد گفت: آیت الله محمدی گلپایگانی در دین مراسم سخنرانی خواهد کرد و مجید تال از شاعران آیینی استان قم شعرخوانی و حاج عباس حیدرزاده نیز به مولودی خوانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام مشرف ادامه داد: مراسم جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی سید مجید بنی فاطمه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم دعای ندبه این هفته نیز با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و با نوای حاج محمد رضا طاهری و حسین طاهری در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت عنوان کرد: اجتماع ۵ هزار نفری دختران دختر عصر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی برگزار می شود.

وی گفت: خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب کاروان سفیران کریمه در ۲۵ شهر کشور و ۲۹ کشور حضور خواهند یافت تا ابعاد شخصیتی بانوی کرامت را به دیگران بشناسانند.

حجت الاسلام مشرف همچنین بیان کرد: جشن های دهه کرامت در بیش از ۲۰۰ نقطه سراسر دنیا برپا خواهد شد.

وی در ادامه اجتماع خواهران طلبه، برگزاری جشن تکلیف دختران، نشست های علمی با موضوع شناخت حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزاری محافل قرآنی و برگزاری جشن هایی با حضور اقشار و اصناف مختلف کشور از جمله برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است.

کد خبر 6097568

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم