Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه برای انتقال آب شرب از سد کلان به شهر ملایر ۳۶ کیلومتر خط انتقال نیاز است، اظهار داشت: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان،مهندس منصور ستوده اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای به دنبال استقرار صنایع پر آب طلب و آلوده کننده به دلیل وضعیت نامناسب آب‌های زیرزمینی نیست و به دنبال استقرار صنایع کم آب بر و اشتغالزایی بهتر و رونق تولید و کاهش آلودگی محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: از دیگر طرح‌های عمرانی امسال شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، آبرسانی به ملایر از سد کلان (خط انتقال آب شرب و تصفیه خانه)، آبرسانی به تویسرکان از سد سرابی (خط انتقال آب شرب و تصفیه خانه) می‌باشد که به ترتیب هر کدام دارای ۷۵ درصد و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۹ آغاز شده است، تصریح کرد: آب تصفیه شده از تصفیه‌خانه با خط انتقال به دو مخزن ۵ هزار متر مکعبی در بام ملایر و یک مخزن ۱۴ هزار متر مکعبی درپیرویلان انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت سد کلان تکمیل و حدود ۴۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده، بیان‌کرد: در حال حاضر آب سد باز و سرریز هم دارد.

ستوده تأکید کرد: باز کردن آب سد علاوه بر تغذیه آبخوان در اراضی پایین دست سد، سبب بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، افزایش آب‌دهی چاه‌های پایین دست رودخانه و چاه‌های اطراف نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه شنا کردن در سد کلان و سایر سدها و تأسیسات آبی ممنوع است تصریح کرد: علاوه بر نگهبانی، تابلوهای هشدار دهنده نیز در اطراف دریاچه نصب شده است.

وی اظهار کرد: سد سرابی تویسرکان در ۱۰ کیلومتری شهر تویسرکان است، این سد از نوع سنگ ریزه‌ای با هسته رسی با ارتفاع ۷۰ متر و طول تاج ۲۸۷ متر است که سالیانه ۱۱ میلیون و پانصد هزار مترمکعب آب را تنظیم خواهد کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تاسیسات آبرسانی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان