Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدی با بیان اینکه مسوولان کشور مراقب وعده‌های توخالی و پوچ اروپایی‌ها‌ باشند، گفت: کانال مالی اروپا باید ساز و کاری برای دور زدن تحریم‌ها توسط ایران باشد و در غیر این صورت فاقد کارآیی و شبیه یک شوخی تلخ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با تابان تربت اظهار داشت: ایران در مدت چهار سال با کشورهای اروپایی و آمریکا بر سر یک توافق بین المللی به اجماع رسید اما در زمان خروج ایالات متحده از این معاهده سران اروپا به جز ابراز تاسف واکنشی تشان ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که کشورهای اروپایی بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام بر پایبندی و ماندن ایران در برجام تاکید و این توافق را برای همه مناسب توصیف می کردند اما آنچه که برای ایران به ارمغان آمده در حقیقت یک سراب بود.

این تحلیلگر مسایل سیاسی خاطر نشان کرد: چرا در زمانی که ترامپ از برجام خارج شد سه کشور اروپایی که دو کشور آن عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند هیچ واکنشی نشان ندادند؟ چرا این موضوع را به صحن شورای امنیت نبردند؟ و خیلی چراهای دیگر که پاسخ آن برای همه سلایق سیاسی روشن و مبرهن است.

محمدی گفت: این بدان خاطر است که در واقع کشورهای اروپایی باید نقش خود را در بازی برجام ایفا می کردند و آن اینکه با خروج آمریکا، جمهوری اسلامی را با تهدید و تطمیع، وعده و وعید و مسایل چالشی همچون FATF و پالرمو و توان موشکی و نفوذ منطقه ای همچنان سرگرم و امیدوار به سراب کنند.

 کانال مالی اروپایی‌ها یک سراب بیش نیست

وی با بیان اینکه کانال مالی اروپایی ها یک سراب بیش نیست، افزود: بسیاری از بانک ها و شرکت های بزرگ اروپایی تحت حمایت و لابی صهیونیست و آمریکاست و در حقیقت توان مقابله با سیاست های آمریکا را ندارند، لذا دلخوش کردن به چنین سراب هایی جز عقب ماندگی و شرمسازی نتیجه ای نخواهد داشت.

کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه مسوولان کشور باید مراقب وعده های توخالی و پوچ اروپایی ها باشند، افزود: کانال مالی اروپا باید ساز و کاری برای دور زدن تحریم ها باشد و در غیر این صورت فاقد کارایی و شبیه یک شوخی تلخ است.

وی تصریح کرد: شان ملت قهرمان ایران که برای این عظمت و اقتدار و سربلندی چهل سال هزینه سنگین دادند خیلی بالاتر از آن است که حتی در صورت اجرایی شدن این کانال مالی موضوع نفت در برابر غذا و دارو مطرح شود، لذا مسوولان کشور کمر همت ببندند و با تکیه بر ظرفیت های بالقوه فراوان در کشور که هنوز به فعلیت نرسیده و با میدان دادن به جوانان مومن، متعهد و متخصص انقلابی مشکلات اقتصادی کشور را بدون اتکا به غربی ها حل کنند.

محمدی با اشاره به اینکه دستورات شورای عالی امنیت ملی در گام اول پاسخ به بدعهدی، سران اروپا را نگران و به تکاپو انداخته، افزود: این در شرایطی است که اروپایی ها قصد دارند ایران را به هر قیمت در برجام نگه دارند و با وعده های توخالی و بهانه های واهی مانند پالرمو و قدرت موشکی بار دیگر جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بکشانند.

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد

این تحلیلگر مسایل سیاسی بیان داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد و این در حالی است که اروپایی ها برجام و اینستکس را تا حد مبادله غذا و دارو تقلیل داده و این در شان ملت ایران نیست.

وی با بیان اینکه گام دوم پاسخ به بدعهدی اروپایی ها باید قاطع و مثمر ثمر باشد، افزود: سران دولت‌های اروپایی باید بدانند که جمهوری اسلامی دست و پا بسته نیست و در مقابل بدعهدی آنها علاوه بر برگشت به مرحله ماقبل توافق برجام، حتی فراتر نیز خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده