Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ دیروز در جمع خبرنگاران در کاخ سفید از مردم واشنگتن دی‌سی دعوت کرد تا در جشن باشکوه سالروز اعلام استقلال ایالات متحده آمریکا شرکت کنند.

روز چهارم جولای به مناسبت سالروز اعلام استقلال آمریکا از بریتانیا (1776)، تعطیل رسمی است و همه‌ساله در چنین روزی مراسم جشن و آتش‌بازی در واشنگتن دی‌سی و دیگر شهرهای آمریکا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اما پس از حضورش در رژه سالروز پیروزی انقلاب فرانسه در جولای 2017 در پاریس، با تاسی از رژه نظامی در پاریس، پارسال خواستار برگزاری رژه مشابه و با شکوهی در روز چهارم جولای در پایتخت ایالات متحده آمریکا شد، که مخالفت‌های شورای شهر واشنگتن برای صدمات جدی تانک‌ها و نفربرهای زرهی سنگین به آسفالت شهر، مانع اجرای خواسته او شد. از سوی دیگر برآورد هزینه بیش از 30 میلیون دلاری این مراسم مانع دیگری در تدارک یک رژه بزرگ نظامی در شهر واشنگتن دی‌سی شده است.

امسال اما ترامپ در سخنان خود تاکید کرد قرار است در جشن سالروز اعلام استقلال آمریکا تانک‌های آمریکایی "شرمن" و" آبرامز" به نمایش گذاشته شوند. او در عین حال برای جلب نظر شورای شهر واشنگتن تاکید کرده که این تانک‌ها در محلی خارج از مراسم مستقر خواهند شد تا به آسفالت شهری صدمه نزنند.

شورای شهر واشنگتن دی‌سی دیروز بلافاصله پس از اظهارات ترامپ در صفحه توییتر خود بار دیگر بر مخالفت خود با حضور تانک و نفربرهای زرهی سنگین در شهر واشنگتن دی‌سی پافشاری کرده و در توییتی نوشته: تانک بی تانک!

ترامپ دیروز با ذوق و شوق از برگزاری یک نمایش نظامی در جشن سالروز چهارم جولای خبر داده و از مردم پایتخت دعوت کرده در این مراسم و سخنرانی او شرکت کنند.

او گفت: برای مراقبت از آسفالت شهری تانک‌ها و ادوات نظامی در مکان ویژه‌ای مستقر می‌شوند. اما ما می‌خواهیم تانک‌های جدید شرمن و آبرامز و کلی تجهیزات پیشرفته نظامی خود را به نمایش بگذاریم. ما به این تجهیزات پیشرفته افتخار می‌کنیم."

روزنامه واشنگتن‌پست از اعمال تغییرات برنامه امسال چهارم جولای متناسب با خواست‌های ترامپ، به نسبت سال‌های گذشته خبر داده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات، به تجمع طیفی از روحانیون در قم آن هم با لباس نظامی واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

تنظیم کنندگان مراسم حضور روحانیانِ لباس رزم پوشیده برای ⁧حجاب⁩ در ⁧قم⁩ ضربه‌های سنگینی بر پیکر نحیف شده وکم رمق ⁧روحانیت⁩ وارد می‌کنند.

حتی اگر معاریف و استوانه‌های حوزه هم در این مراسم شرکت نکرده باشند که نکرده بودند.

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند