Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبر انتصاب مصطفي سالاري بعنوان مديرعامل جديد سازمان تأمين اجتماعي مدتي است که به سرتيتر اصلي سايت هاي خبري و جرايد مبدل شده است.
گويي صندلي مديريت سازمان پس از مرحوم نوربخش عزيز بار ديگر به آرامش نسبي رسيده است. اطمينان دارم که آقاي دکتر سالاري با توجه به سوابق تحصيلي و اجرايي اش بخوبي از عهده ي اين کار برخواهد آمد و آرامش سازمان را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکته اي که قابل اهميت براي جوامع کارگري است حضور آقاي دکتر سالاري در سِمَت قائم مقامي شرکت پارس جنوبي و همچنين مديريت پارس شمالي است و اين يعني حضور ايشان در فضاي کارگري که نشان از بيگانه نبودن دستان ايشان با دستان کارگران زحمتکش است.
قبل از انتصاب تلاش بر اين بود که فرد منتخب از درون سازمان باشد و يا حداقل از جنس کارگران؛ حال مي بينيم که آقاي سالاري تا حدودي برآمده از دل توليد، صنعت و کارگران است. مي توان اميد داشت که دکتر نوربخشي ديگر روي صندلي مديريت تکيه داده است و حامي جامعه کارگري است.
به نظر مي رسد مديرعامل بزرگترين سازمان بيمه اي کشور با بيش از 42 ميليون بيمه شده مي بايست برنامه اي جامع، مدون و استراتژيک را در پيش گيرد تا بتواند سازمان را از مشکلات پيش رو نجات دهد. مشکلاتي از قبيل عدم وصول طلب صدها هزار ميلياردي از دولت، عدم شفافيت و استقرار انضباط مالي و تشکيلاتي، عدم شناسايي تهديدات و فرصت هاي سازمان، عدم بکارگيري نيروهاي جوان و با استعداد و ... . به زعم بنده مهم ترين چالش فعلي سازمان عدم وصول طلب صدها هزار ميلياردي از دولت است.
دولت با پرداخت نکردن بدهي‌هاي سنگين خود به تأمين اجتماعي، تعادل ميان منابع و مصارف اين سازمان بيمه‌گر را به هم ريخته است و حال با همراهي مديران سازمان و برخي از نمايندگان مجلس، تلاش دارد با سخت‌تر کردن شرايط بازنشستگي و کاستن از ميزان مستمري پرداختي به بازنشستگان، زيان‌هاي ناشي از پرداخت نکردن سهم بيمه تکليفي قانون به دولت را از جيب کارگران پرداخت کند.
عدم رفع مشکلات مذکور سبب به زمين نشستن سازمان تأمين اجتماعي و همچنين سبب بغرنج تر شدن شرايط زندگي کارگران اعم از شاغلين و بازنشستگان خواهد شد. کارگران به عنوان سرمايه هاي انساني کشور نقش محوري در توسعه مفهوم اقتصاد مقاومتي دارند.
مفهوم اقتصاد مقاومتي يعني داشتن يک اقتصاد محکم و پويا که در آسيب ها و بحران ها، دچار فروپاشي نشود و لازمه آن نيز داشتن نيروي کاري است که خود جايگاه محکم و باثباتي در اقتصاد کشور داشته باشد؛ چرا که در رأس تمام حرکت هاي اقتصادي علاوه بر سرمايه، آنچه که نقش اصلي را ايفا مي کند نيروي کار است. با شرايط فعلي سازمان کارگر امروزي داراي جايگاهي متزلزل تر از هميشه خواهد بود و همه روزه شاهد لبخندهاي تلخ دستان پينه بسته جامعه کارگري و بازنشستگان خواهيم بود؛ لذا مديرعامل جديد سازمان تأمين اجتماعي بايد جامعه کارگري و بازنشستگي و نيروي زحمتکش کارگر را بيش تر از پيش بشناسد.
از جمله راهکارهايي که مي توان براي بهبود و حل مشکلات فعلي سازمان در حوزه شاغلين و بازنشستگي به آن اشاره کرد عبارت اند از :
- تعامل با تشکلات کارگري و استفاده از تجارب رهبران اين تشکلات؛
سازمان متعلق به کارگران است و مديريت جديد سازمان جهت احقاق حقوق قشر ضعيف جامعه کارگري مي بايست تجارب و رهنمودهاي مديران از جنس کارگر اين تشکلات را در اولويت قرار دهد.
- تمرکز بر استفاده از توانمندي هاي منابع انساني سازمان؛
- جلوگيري از وارد کردن مديران برون سازماني يا مديريت اتوبوسي؛
- تلاش در جهت اصلاح ساختار سازمان تأمين اجتماعي؛
- تمرکز بر احياي شورايعالي سازمان تأمين اجتماعي مبتني بر قانون مصوب سال 1354؛
- تمرکز برعملياتي کردن همسان سازي حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي به استناد برنامه ششم توسعه سياسي اقتصادي کشور؛
اميد داريم مديريت جديد سازمان با بکارگيري راهکارهاي مطروحه و همچنين تلاش و بهره گيري از ظرفيت نيروهاي جوان و مستعد و روش هاي مديريتي نوين جهت نظارت و ارزيابي دقيق عملکرد در حوزه هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي آن سازمان، خصوصاً اطمينان از کفايت کنترل هاي داخلي و به روز رساني حساب ها و انجام حسابرسي به موقع از فعاليت هاي مالي، ضمن ارتقاي شفافيت و استقرار انضباط مالي و تشکيلاتي بستري مناسب جهت افزيش بهره وري سازمان را فراهم آورد واين سازمان را از چالش هاي احتمالي پيش رو نجات دهد.
*رئيس اتحاديه پيشکسوتان جامعه کارگري
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد

ایسنا/هرمزگان با حکم مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، سرور کریمی‌پور به عنوان سرپرست بیمارستان خلیج‌فارس معرفی شد.

در پی صدور حکمی از سوی دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان- و انتصاب دکتر سرور کریمی‌پور به سمت سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، مراسم تکریم دکتر فرشته بستان رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس؛ با حضور دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان-، علی علیزاده -مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان-، اسماعیل حاجی‌زاده -دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان-، ارسلان حیدری -رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی هرمزگان-، دکتر فرشته بستان -رئیس سابق بیمارستان خلیج‌فارس- و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در مراسم تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس؛ مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی است که در زمینه بیمه‌ای و درمانی فعالیت دارد و تلاش می‌کند عدالت اجتماعی و توانمندسازی را در جامعه اجرایی کند.

دکتر غلامعباس مومنی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی خود را علاوه بر جامعه هدف، به سایر اقشار جامعه نیز ارائه می‌کند و این امر نیازمند داشتن امکانات مختلف و زیرساخت مناسب است.

مومنی بیان کرد: ارائه خدمات درمانی مناسب نیازمند داشتن امکانات لازم است که یکی از مهمترین امکانات برای تحقق این امر داشتن نیروی انسانی متعهد و با تجربه است.

وی در خاتمه افزود: اهمیت نیروی انسانی برای هر سازمان بسیار زیاد است و پویایی و توانمندی یک سازمان به نیروی انسانی آن بستگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد