Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر معاون عمران وزیر کشور که قرار بود برای کلنگ زنی و افتتاح چند طرح در شهر صدرا 100 میلیون هزینه پذیرایی داشته باشد، با افشاگری‌های مجمع آرمان دانشگاه شیراز لغو شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقرر شده هیئتی برای کلنگ زنی و افتتاح چند طرح عازم شهر جدید صدرا شود. در راس این هیئت مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نتایج تحقیقات دانشجویان تشکل آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز حکایت از آن دارد که دست و دل بازی‌هایی عجیب و نامعمول پیرامون این مراسم در حال وقوع است. دست و دل بازی‌هایی که چندان معقول و حساب شده نمی‌نمایاند.
مسئولان شهرداری صدرا و اعضای شورای شهر نیز در پی آنند که هزینه‌های این مهمان نوازی‌های شائبه برانگیز خود را نیز نه از جیب خود بلکه از کیسه بیت المال تامین کنند.
ماجرا از این قرار است، که شهرداری صدرا برای پذیرایی از مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و هیئت همراه و سایر مهمانان مربوط و نامربوط، درخواستی مبنی بر تخصیص مبلغ صد میلیون تومان را به شورای شهر صدرا ارائه کرده و تمام اعضا شورا شهر صدرا نیز خود را حاتم طایی کیسه بیت المال دانسته و بی درنگ موافقت خود را نسبت به این موضوع اعلام داشته اند و طی یک کار گروهی کم نظیر و ستودنی (!) با اکثریت مطلق آراء با این درخواست شهرداری موافقت به عمل آمده!
عکس
به راستی مگر میزبانی از معاون وزیر و همراهانش شامل چه مواردیست که باید چنین مبلغ نامعقولی به آن اختصاص داده شود؟! دعوت کردن از این تعداد مهمان که هزینه‌های غیرضروری گزافی به همراه خواهد داشت چه توجیهی دارد؟!
نکته در آنجایی است که این گشاده دستی‌ها در شهری روی می‌دهد که شهروندانش هنوز از امکانات شهری اولیه مطلوب در زمینه‌هایی همچون حمل نقل و کتابخانه محروم اند و بسیاری از تاسیات شهری آن نیازمند تکمیل و بازسازی است و پاکبان هایش کماکان به گفته خود در دریافت کامل حقوق ناچیزشان و یا حق بیمه خود دچار مشکل اند.

گذشته از این موارد، شهردار صدرا در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده که طرح‌هایی که کلنگ زدن آغازین آن‌ها صدمیلیون تومان آب می‌خورد، دویست میلیارد تومان (!) نیز در مرحله اجرا هزینه در پی خواهد داشت.
نخست آنکه کدام کارشناسان خبره‌ای به صرفه بودن و وجود نیاز واقعی در شهرصدرا به چنین طرح‌های پرهزینه‌ای را سنجیده اند؟!
و دیگر آنکه آیا بیم آن نمی‌رود که دست و دل بازی‌های غیرعادی دیگری نیز در این برآورد دویست میلیارد تومانی رخ داده باشد؟! به راستی این دویست میلیاردتومان قرار است هزینه چه اتفاق‌هایی شود؟!
نهاد‌های بالادستی و مسئول و همچنین نهاد‌های نظارتی تا چه موقعی به انفعال خود نسبت به شهرداری و شورای شهر عجایب شهر صدرا ادامه می‌دهند؟ سریال پشت پرده‌های این عجایب شهردر ادامه چگونه پیش خواهد رفت؟! حامیان وپشتیبانان این نابسامانی‌ها چه کسانی اند؟! چه موارد برجسته دیگری از این عجایب شهر رو خواهد شد؟! ۱۰۰ میلیون تومان برای پذیرایی معاون وزیر کشور کذب است در این راستا، عباس ملک زاده، شهردار شهر صدرا شیراز با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد درخواست مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان شهرداری از شورای شهر برای پذیرایی حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران وزیر کشور در مراسم کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه در این شهر گفت: این مطالبی که بیان شده است، با مبلغی که ما در خواست کرده ایم، خیلی فرق دارد.  
ملک زاده می‌افزاید: شهر صدرا امسال نامزد پایتخت کتاب ایران است و قرار است کار‌های فرهنگی و همایش‌های را برگزار کنیم.

شهردار صدرا ادامه داد: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را برای فعالیت‌های فرهنگی کل سال مصوب از شورای شهر درخواست کردیم و نه برای این مراسم و این خبر کذب محض است.

وی معتقد است در هر فصل استانی، مدیران دفتری شهری جلسه‌ای برای بررسی مشکلات استان می‌گذارند و ما، چون می‌خواستیم چند پروژ ه جدید را برای حل مشکلات مردم کلنگ زنی کنیم، به همین خاطر تصمیم گرفتیم این پروژه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور کلنگ زده شود و، چون شهر صدرا شهر جدیدی است به کشور معرفی شود.

ملک زاده می‌گوید: هدف ما آشنا کردن شهر صدرا به کشور است و این مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برا‌ی برگزاری همایش‌هایی در کل سال است.     از ۵۰ نفر در مراسم کلنگ زنی پذیرایی می‌کنیم در این راستا، با پیگیری‌های انجام شده از سوی، یکی از اعضای شورای شهر صدرا در این رابطه می‌گوید: با توجه به حضور معاون عمران وزیر کشور و هیئت همراه برای کلنگ زنی چند پروژه در این شهر طبق مصوب شورای شهر تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی می‌افزاید: این رقم به این معنی نیست که کل مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به این کار اختصاص داده شود امکان دارد هزینه‌های کلنگ زنی کمتر شود و باید بگویم که اعضای شورا نظارت بر این هزینه خواهند داشت.

عضو شورای شهر صدرا معتقد است، حدود ۵۰ نفر برای این مراسم قرار حضور داشته باشند.
هیچ خبر کذبی منتشر نکرده ایم رحیم خدابخشی دبیر مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز با اشاره به صحبت‌های شهردار شهر صدرا می‌گوید: شهردار صدرا در واکنش به این افشاگری اظهار داشته که این مبلغ برای مراسمات کل سال در نظر گرفته شده نه یک مراسم خاص! و مراسم مذکور نیز حداکثر ده میلیون تومان هزینه به همراه دارد؛ ادعای او به هیچ وجه صحیح نیست چراکه اسناد مجمع آرمان چنین ادعایی از جانب شهردار را کاملا رد می‌کند و در مصوبه شورا به صراحت مشخص است که این مبلغ تنها برای همان مراسم مذکور در نظر گرفته شده. از این رو ما نیز برخی از اسناد خود را جهت اطلاع عموم از واقعیات نه چندان جالب شهرداری و شورای شهر صدرا منتشر خواهیم کرد.
دبیر تشکل آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز در ادامه می‌افزاید: همچنین آقای ملک زاده تشریفات در نظر گرفته شده برای مراسم کلنگ زنی را اینگونه توجیه کرده که حتی یک کافی شاپ برای افتتاحییه خود خرج می‌کند و مراسم به پا می‌کند و از اشخاص معروف بهره می‌برد و چرا باید این تشریفات برای یک طرح شهرداری اینگونه با اعتراض روبرو شود. اما شهردار صدرا به این نکته توجه نکرد که صاحب کافی شاپ برای برگزاری مراسم از جیب شخصی خود هزینه می‌کند نه از کیسه بیت المال و دیگر اینکه صاحب کافی شاپ در موقع بهره برداری و شروع به کار مراسم می‌گیرد نه موقعی که کلنگ به زمین می‌زند.
وی در ادامه تناقض‌های موجود بین واکنش‌ها و اظهارات مسئولین مختلف را مشکوک دانست و معتقد است: عضو شورای شهر، اما به گونه‌ای دیگر ماجرا را روایت می‌کند؛ او گفته که ما نگفته ایم که صد میلیون هزینه شود گفته ایم که «تا صدمیلیون» هزینه شود به این معنا که الزاما صدمیلیون هزینه نمی‌شود و ممکن است از یک میلیون تا صد میلیون هزینه شود.
دبیر تشکل آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز در ادامه می‌گوید: این روایت عضو شورای شهر کاملا نادرست است و در مصوبه شورا نیز به وضوح جزییات مشخص است. مگر در باقی موارد که مبلغی برای یک مراسم اختصاص داده می‌شود مقام مسئول موظف است تمام مبلغ اختصاص داده شده را مصرف کند؟! پرواضح است که مقام مسئول اجازه دارد که مقدار کمتری را از مبلغ اختصاص داده شده را مصرف کند و چه بسا از او بابت این صرفه جویی تقدیر شود. او نگفته که چرا چنین سقف عجیب و نامعقولی برای این مبلغ در نظر گرفته شده؟! او همچنین گفته این مراسم پنجاه نفر دعوتی خواهد داشت. واقعا چرا باید پنجاه نفر برای یک مراسم کلنگ زنی حاضر شوند و هزینه شان نیز از بیت المال تامین شود.
وی معتقد است: گذشته از این دست و دل بازی عجیب صدمیلیونی، مورد دیگری که وجود دارد این است که آیا در نقاطی که قرار است در آن طرح‌ها اجرایی شوند واقعا نیاز به چنین طرح‌های پرهزینه‌ای وجود دارد یا خیر؟ این نیاز را کدام ارگان تایید کرده؟ آیا این طرح‌ها از نهاد‌هایی همچون شورای ترافیک مجوز دارد؟ این مورد را بایستی شورای شهر، شهرداری، شرکت عمران صدرا، معاونت عمرانی استانداری و شورای حمل و نقل و ترافیک استان پاسخگو باشند و شفاف سازی کنند. دیگر اینکه شهرداری صدرا چگونه به این جمع بندی رسیده که اجرای این طرح‌ها دویست میلیارد تومان هزینه خواهد داشت؟
خدابخشی می‌گوید: شنیده ایم معاون عمران وزیر کشور اظهار داشته که پس از کسب اطلاع از محتوا و هزینه‌های مراسم کلنگ زنی شهرصدرا که برخلاف پیش بینی‌ها بود، حضور در این مراسم را لغو کردم. او همچنین از حساسیت دانشجویان جنبش عدالتخواه دانشجویی تشکر کرد. مجمع آرمان نیز از وی بابت این واکنش و تصمیم به جا و بزرگوارانه تقدیر و تشکر می‌کند.   وی می‌افزاید: مطالبه اولیه ما محقق شد، اما در این مرحله مطالبه ما از معاون عمران وزیر کشور براساس بند‌های ۱۶ و ۱۹ ماده ۶ فصل اول اساسنامه سازمان شهرداری‌ها و همچنین مطالبه ما از سایر نهاد‌های نظارتی و مسئول این است که تیم بازرسی ویژه‌ای جهت رسیدگی به نابسامانی‌های شورای شهر و شهرداری صدرا به این شهر اعزام شود. چرا که موارد نابسامان متعددی از جمله زمین خواری ها، برگزاری مشکوک مناقصات، قرارداد‌های نامطلوب منعقدشده وخدمات ضعیفی که به شهروندان ارائه می‌شود مانند ناوگان نقیله نامطلوب و مواردی همچون عدم رعایت حقوق پاکبان‌های این شهر و بسیاری از موارد دیگر در شورای شهر و شهرداری این شهر قابل مشاهده است که از این رو ما خواستار بررسی دقیق و برخورد با عوامل فساد هستیم.
خدابخشی در خاتمه می‌گوید: مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز یک نهاد دانشجویی و مستقل است که رسالت خود را عدالتخواهی و مبارزه با فساد تعریف کرده و در راستای ایفای رسالت خود به قدر وسع خود تلاش خواهد کرد و تا رفع کامل مفاسدی که به آن معترض است از پا نخواهد نشست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم