Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی در حرم رضوی برگزار نمی‌شود. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

سید محمد جواد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه این برنامه‌ها هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر آغاز می‌شود گفت: در دهه کرامت امسال که با شعار اصلی «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» نام‌گذاری شده است، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مذهبی متعددی برای زائران غیرایرانی به چهار زبان عربی، اردو، فارسی و آذری در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برپایی مراسم سخنرانی، برگزاری نشست تخصصی، حلقه‌های معرفت، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، مولودی‌خوانی، برگزاری مسابقه، راهنمایی و استقبال از زائران، کارگاه‌های تخصصی سیره رضوی و آداب زیارت، محافل شعرخوانی، توزیع هدایای فرهنگی و تولیدات محتوایی متناسب با این ایام، اهدای جوایز و غیره از جمله برنامه‌هایی است که ویژه این گروه از زائران در نظر گرفته شده است.

هاشمی‌نژاد با اشاره به موضوع این برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های این ایام با حضور شرکت‌کنندگانی از ملیت‌های مختلف به تبیین سیره رضوی، سبک زندگی اسلامی و رضوی، ضرورت اتحاد و همبستگی جامعه در برابر دشمنان خواهد پرداخت.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه معرفی سیره و شخصیت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) برای کودک و نوجوان در قالب برنامه‌هایی شاد، تأثیر مضاعفی در اصلاح سبک زندگی آن‌ها دارد گفت: به همین منظور ویژه‌برنامه‌های مختلفی به صورت مجزا برای آنان در نظر گرفته شده است که اصلی‌ترین آن برگزاری جشن تکلیف برای دختران اردوزبان هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید هدفمند برگزار شود، افزود: اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلفی در قالب جنُگ کودکانه همچون نمایش فیلم، بازی، کارگاه و کلاس‌های آموزشی با محوریت امام رضا(ع)، مسابقه نقاشی و خوش‌نویسی با موضوع امام رضا(ع)، کارگاه آموزشی سبک زندگی رضوی، محفل انس با قرآن برای کودکان و نوجوانان عرب، فارسی، اردو و آذری‌زبان در نظر گرفته شده است.

صحن انقلاب حرم رضوی در کلانشهر کرمانشاه شبیه‌سازی می‌شود‌استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه مشهد/شهدا به حرم رضوی می‌روندویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

هاشمی‌نژاد همچنین به جزییات ویژه برنامه‌های بانوان اشاره کرد و گفت: امسال نیز برای بانوان برنامه‌هایی جداگانه‌ای با هدف ترویج سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) به منظور سعادت و تعالی آنان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برپایی کلاس‌های آموزشی با موضوع سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برگزاری چندین نشست تخصصی، شعرخوانی، کارگاه آموزشی و سخنرانی ویژه بانوان اردو و عرب از جمله برنامه‌های این ایام است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی اعلام کرد: 19 و 20 تیرماه دو جشن بزرگ ویژه زائران عرب‌زبان و اردوزبان تدارک دیده شده که در صحن کوثر و رواق دارالمرحمه با اجرای برنامه‌های متنوع و جامع برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی، بازدید از نمایشگاه «حکایت آفتاب»، نمایش فیلم مستند از حرم مطهر و توزیع هدایای ویژه و قرآنی از دیگر خدماتی است که به زائران غیرایرانی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام مهدی عبدی امروز در نشست با خبرنگاران در سخنانی عنوان کرد: دهه کرامت امسال از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و تا روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه میلاد امام رضا(ع) با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ادامه دارد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بر همین اساس بیش از۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ایام دهه کرامت به دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه برای اجرا پیشنهاد شده است و امیدواریم بتوانیم فضای شادی و نشاط را در جامعه رقم بزنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ویژه برنامه‌های دهه کرامت امسال حضور خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در استان کرمانشاه است که برنامه‌های متنوعی را به همراه پرچم متبرک اجرا خواهند کرد.
 
حجت الاسلام عبدی اظهار کرد: خادمان حضرت معصومه(س) به همراه پرچم متبرک این آستان از روز ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در استان کرمانشاه حضور دارند و برنامه‌هایی را در مساجد، محلات، بیمارستان‌ها و پادگان‌های نظامی اجرا می‌کنند که در مجموع ۴۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشن روز دختر همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاق‌بستان کرمانشاه با حضور دختران برگزار خواهد شد.
 
این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: از تاریخ ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه نیز دو کاروان خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) در استان کرمانشاه و در شهرهای مختلف حضور پیدا خواهند کرد که مجموعه خادمیاران رضوی ۲۰۰ برنامه را اجرا می‌کنند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری جشن پياده‌روی خانوادگی، حضور در مساجد و محلات، جشن روز میلاد امام رضا(ع)، اطعام رضوی، سفرخانه رضوی، ارائه خدمات توسط کانون‌های تخصصی خدمت رضوی، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس و... از جمله‌ برنامه‌های خادمان رضوی در استان کرمانشاه است.
 
حجت الاسلام عبدی در پایان سخنان خود یادآور شد: سال گذشته جشن‌های دهه کرامت با استقبال ویژه مردم مواجه شد و امسال نیز سعی داریم با همراهی مردم جشن‌های گسترده را در این دهه با شور و نشاط رقم بزنیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست خبری مدیریت کانون های خدمت رضوی البرز ویژه جشن های دهه کرامت
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان