Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@18:19:34 GMT

اجرای عدالت و قانون وظیفه‌ی همه دستگاه‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۴۲۶۷

اجرای عدالت و قانون وظیفه‌ی همه دستگاه‌ها است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اجرای عدالت و اجرای قوانین تنها در حیطه دستگاه قضایی نیست بلکه وظیفه تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا غلامعلی دهشیری صبح امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: اهداف کلان دستگاه قضایی حول دو محور نظارت و عدالت می‌چرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از این وظیفه نظارت و عدالت بر عهده دادستان‌های محترم و دادسراهای عمومی و انقلاب است که در رأسش دادستان عموم انقلاب با روال متعدد اداری و قضایی این نقش را ایفا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: همچنین مسئولیت سنگین و خطیر در دستگاه قضایی و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی با تحقق بخشیدن به عدالت بر دوش دادستان‌ها است.

دهشیری اظهار داشت: از فرایند پنج‌گانه دادرسری، چهار فرایند کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی و اجرای احکام کیفری مستقیم زیر نظر دادستان باید اجرا شود.

وی اضافه کرد: حتی در مرحله چهارم هم که مرحله محاکمه و دادرسی است بازهم دادستان نقش و حضور را در جلسات دادگاه بر عهده دارد؛ افزون بر این، حفظ حقوق عامه نیز بر عهده دادستان گذاشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: اجرای عدالت و اجرای قوانین تنها در حیطه دستگاه قضایی نیست بلکه وظیفه تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی است و تضمین وظایف فقط بر عهده دستگاه قضایی نهاده شده است.  

دهشیری خاطرنشان کرد: مجموعه قوانین جمهوری‌اسلامی ایران در نهایت منتهی به حوزه‌ای می‌شود که به آن عدالت می‌گوییم، عدالت یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی با عدالت عجین شده و اصلا ظهور آقا امام زمان هم برای اجرای عدالت است.

وی افزود: از زحمات ارزنده و خدمات صادقانه و خالصانه آقای شمس که حدود 27 ماه است سکان‌داری دادسرای عموم و انقلاب مرکز استان بودند و نظارت بر دادسراهای مرکز استان را بر عهده داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دهشیری با بیان اینکه شمس فردی ولایی، متین، متدین و دلسوز بود که در این مدت منشأ تحول برای دادسرای عموم و انقلاب استان بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز به حضور آقای شمس در حوزه ستاد بود از ایشان خواهش کردیم و خودشان هم تمایل داشتند که بیایند در حوزه ستاد و ان‌شاالله به عنوان قائم مقام دادگستری کل استان معارفه خواهند شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت

علی اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شفت گفت: پرونده قضائی در راستای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم (ع) شفت تشکیل شد.

وی پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم ادامه داد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شامگاه چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت گفت: ضمن تشکیل پرونده قضائی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • یسنا ربوده شده بود؟
  • جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند