Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان با صدور بیانیه بر لزوم ترویج حجاب در جامعه تاکید و از آن حمایت کرد؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛ [احزاب/۵۹]حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین (ع) می‌باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان و تشخص و ارزش گذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ما است تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند؛ و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ما است. اما نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها، و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

ما این روز‌ها به دفعات می‌شنویم و می‌بینیم که عده‌ای با عدم مراعات عفاف و حجاب صحنه‌های زشتی را ایجاد می‌کنند و موجبات ضرب و شتم آمران به معروف و ناهین منکر را فراهم می‌کنند همانند اتفاقی که در یکی از شهر‌های استان گیلان رخ داده است و دل هر انسان با ایمان و دوستدار اهل بیت را در نگرانی از این اتفاقات فرو می‌برند.

ما به اخلال گران عرصه عفاف و حجاب می‌گویم که: «این جا، جمهوری اسلامی است... این جا مبنا اسلام است، مبنا قرآن است.» و این سخن گرانمایه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای حفظه ا.. تعالی می‌باشد.

ما طلاب بسیجی و روحانیون سپاه قدس گیلان اقدامات مذبوحانه و فرومایه‌ای که در راه ترویج برهنگی و بی عفتی صورت می‌گیرد و حیثیت و اصالت زن مسلمان را بازیچه دشمنان دین و شرف و انسانیت قرار می‌دهد محکوم کرده و در راستای اجرای فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر مطالبه گری از مسئولین، بر خود واجب می‌دانیم که:

۱- مطالبه نظارت دقیق بر اجرای قوانین مصوب در زمینه حجاب و عفاف و منشور حقوق زن را داشته باشیم، و بگوییم چرا با وجود اسناد بالادستی و قوانین متقن، هیچ اقدام نظارتی از سوی مسئولین بر اجرای این قوانین درسطوح مختلف اجرایی صورت نمی‌گیرد؟

۲- از قوه قضاییه و نیروی انتظامی، سوال می‌کنیم که آیا رعایت حجاب که قانون خدا است و ضامن سلامت جامعه می‌باشد، از قانون شکنی هایی، چون سرقت و عبور از چراغ قرمز! کم اهمیت‌تر است که هیچ برخورد قاطعانه‌ای با متخلفانی که عامدانه و آشکارا در ملأعام اقدام به حریم شکنی و کشف حجاب می‌کنند، صورت نمی‌گیرد؟ چرا علیرغم نص صریح قانون در مورد مجازات کشف حجاب و نیز مشوقین به بی حجابی، شاهد اقدام قانونی با مرتکبین این جرم نیستیم؟

۳_ چرا با وجود تأکید و هشدار‌های مکرر رهبر بصیر انقلاب، سند ننگین و شرم آور ۲۰۳۰ از دایره اجرا به طور کامل حذف نشده است؟ حقوق شهروندی اقتضاء می‌کند که فطرت پاک فرزندان این سرزمین با تعلیمات فاسد غربی، لجن مال شود؟ آیا امنیت و سلامت از اصلی‌ترین حقوق شهروندی به حساب نمی‌آید؟ و مگر بی عفتی و بی حجابی ناقض امنیت و سلامت روانی جامعه نیست؟

و باز با هزاران سوالات دیگری که در این بین وجود دارد برخورد شدید با مرتکبین بی عفتی و بی حجابی را خواستاریم و حمایت خود را از مقوله امر به معروف و نهی از منکر اعلام می‌کنیم و از همه مردم متدین و مسئولین نظام جمهوری اسلامی در هر رده از کار و مسئولیت خواستار اجرای دستورات الهی هستیم؛ و السلام علی من اتبع الهدی


انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت کرده، تصاویر منتشره از تجمع طلاب و روحانیون در قم در حمایت از برخوردهای انتظامی در مقولۀ حجاب از این منظر مورد توجه قرار گرفته که روحانیون حاضر لباس نظامی پوشیده‌اند. به این بهانه چند نکته را می‌توان طرح کرد:

۱. سابقه داشته که افرادی کفن بپوشند یا روحانیون بلندمرتبه در جبهه لباس نظامی بر تن کنند و مشهورترین تصاویر مورد اخیر مربوط به دهه ۶۰ و حضور آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و بعد رییس این شورا به اقتضای ریاست جمهوری و مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در جبهه‌هاست اما این شکل سابقه ندارد. خاصه این‌که به جای عبا لباس نظامی پوشیده‌اند. به عنوان رزمنده البته پیشینه داشته اما به منظور تأکید بر تلفیق رزمندگی و تبلیغ بوده یا سلاح و صلاح با هم. در این فقره اما آن حس منتقل نمی‌شود. همچنین می‌دانیم پوشیدن لباس نظامی نیاز به اجازه و هماهنگی دارد. در جبهه حاوی پیام ایثار و از جان گذشتگی بود و اینجا وجه زور و اجبار آن می چربد.


۲. لباس نظامی یعنی آمادۀ جنگ‌ایم. اما جنگ با که؟ با زنان و و دختران این سرزمین که به هر دلیل پوشش و سبک زندگی دیگری دارند و الزاما انگیزه سیاسی هم ندارند؟ آن هم در حالی که شخص سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی به صراحت گفته است این طرح جنبه امنیتی و نظامی ندارد و بیشتر فرهنگی است و حتی مایل نیست صرفا انتظامی معرفی شود؟ از این منظر نقض غرض نیست؟

۳. اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟

۴. اگر منظور روحانیون محترم این است که از نیروهای پلیس حمایت می‌کنند چرا لباس کامل آنها را نپوشیده‌اند؟ آیا تصور نمی‌کنند تلفیق لباس نظامی با عمامه در تاریخ شیعه سابقه نداشته باشد؟ حتی شهید محراب آیت‌الله اشرافی اصفهانی با آن سن و سال وقتی در جبهه جنگ با صدام حسین لباس سپاه پوشید کامل پوشید از کلاه استفاده کرد نه عمامه.

۵. هر صنفی باید با زبان خود آن و در مواردی با لباس خاص خود آن شناخته شود. این که طلاب که غالبا به خدمت سربازی نرفته اند یا نمی روند لباس نظامی بپوشند آن هم نه برای مقابله با اسراییل که در حمایت از برخورد با زنان و دخترانی که پوشش مطلوب آنان را رعایت نمی‌کنند چه تصویری از آنان در ذهن شماری از مردم خاصه زنان و دختران مورد نظر در این «جنگ»! ترسیم می‌کند؟

۶. این نکته البته قابل درک است که بعد از آن که جمعیت قابل توجهی در حمایت از طرح نور در تهران گرد نیامد چون بسیاری از خانم‌های چادری مثل سابق مایل نیستند در حمایت از برخوردهای پلیسی تجمع کنند جای دیگر این تجمع را شکل دادند و نه با محوریت خانم ها بلکه با روحانیون لباس نظامی پوشیده که طبعا وجه صنفی و طبقه ای‌ دارد و قاعدتا در موضوع مرتبط با زنان اگر خانم‌ها حمایت کنند موثرتر است تا مردان آن هم با تلفیق لباس نظامی و روحانیت.

۷. برداشت نویسنده این است که طرح جاری تنها برای آن است که تلقی مخالفت علنی با حکومت درنگیرد و در این حد رعایت کنند کفایت می کند تا جایی که به لطیفه گفته می شود اگر می توانستند عکس مهسای طفلک را به عنوان حجاب کنونی مقبول منتشر می‌کردند به همین خاطر فرماندهی کل نیروهای انتظامی اصرار دارد موضوع نظامی و انتظامی و پلیسی نیست و فرهنگی است و آن وقت وسط این معرکه طلاب آمده‌اند و لباس نظامی پوشیده‌اند!

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900067

دیگر خبرها

  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب