Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مقايسه وضعيت قيمت در بازارهاي مختلف در دو ماهه نخست سال با فروردين و ارديبهشت 97نشان مي‌دهد که قيمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح جديد 163.1درصد افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، معاونت بررسي هاي اقتصادي اتاق بازرگاني تهران در گزارشي به خلاصه وضعيت قيمت در بازارهاي مختلف طي دو ماهه نخست امسال با سال قبل پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اين اساس ميانگين نرخ سکه طرح قديم که در فروردين و ارديبهشت ماه سال 1397معادل يک ميليون و 800هزار تومان بوده به 4ميليون و 700هزار تومان رسيده که افزايشي160.8درصدي را نشان مي دهد. همچنين ميانگين نرخ سکه تمام بهار آزادي طرح جديد نيز در مدت زمان مشابه از يک ميليون و 900هزار تومان به 4ميليون و 900هزار تومان افزايش يافته که رشدي 163.1درصدي را نشان مي دهد.
در اين گزارش ميانگين نرخ هر دلار آمريکا براي دو ماهه نخست امسال 14هزار و 93تومان و هر يورو 15هزار و 977تومان اعلام شده ولي به دليل آنکه در دو ماهه نخست سال گذشته و بعد از اعمال سياست ارز 4200توماني، بانک مرکزي نرخي را براي ارز در بازار آزاد اعلام نکرده، اين ارقام با نرخ دلار و يورو در فروردين و ارديبهشت سال گذشته مقايسه نشده اند.
براساس گزارش معاونت بررسي هاي اقتصادي اتاق بازرگاني تهران، بهاي هر متر مربع واحد مسکوني معامله شده در شهر تهران در دو ماهه نخست سال گذشته 5ميليون و 750هزار تومان بوده که در دو ماهه نخست امسال با 108.1درصد افزايش به 11ميليون و 970هزار تومان رسيده است.
شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (100=1395) از 71.9به 479.2درصد رسيده که رشدي 566.5درصدي را نشان مي دهد. همچنين شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (100=1395) از 78.4درصد با افزايشي 423.6درصدي به 410.5درصد در مدت زمان مورد بررسي رسيده است.
در اين گزارش شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي کل کشور (100=1395) براساس آمار مرکز آمار ايران در دو ماهه نخست امسال 172.2درصد اعلام شده که نسبت به رقم113.5درصدي افزايشي 51.7درصدي داشته است.
همچنين شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي شهري کشور (100=1395) در فروردين و ارديبهشت ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 50.3درصد رشد يافته است. اين شاخص در دو ماهه نخست سال گذشته 113.58بود که در فروردين و ارديبهشت ماه امسال 170.7درصد محاسبه شده است.
شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي روستايي کشور (100=1395) نيز در دو ماهه نخست امسال 181درصد محاسبه شده که نسبت به شاخص 113.5درصدي مدت مشابه سال قبل، 59.5درصد افزايش نشان مي دهد.
به گزارش ايبِنا، از سوي ديگر شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي استان تهران (100=1395) نيز در دو ماهه نخست سال 1397معادل 114.4درصد بوده که اين شاخص در مدت مشابه امسال به 172.2درصد رسيده است که رشدي 50.5درصدي يافته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت کم سابقه

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت، صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در وضعیت پاک قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: بدنبال وزش باد و بارش باران که از َشب گذشته در برخی مناطق تهران آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد، هوای پایتخت تمیز و پاک شده به گونه‌ای که شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا صبح امروز روی عدد ۴۸ در شرایط سبز (پاک) قرار بگیرد.

همچنین شاخص هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۶۳ (شرایط قابل قبول) قرار داشت.

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی، از امروز تا شنبه هفته آینده علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۳۸ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند. سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901990

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال