Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبل از ورود خودروهای چینی به بازار میان رده‌های ایران، تب خرید شاسی‌بلند تنها در میان قشر ثروتمند جامعه ایرانی رایج بود. اما پس از ورود خودروهای چینی و پر کردن فاصله قیمتی میان خودروهای لوکس وارداتی و خودروهای داخلی، حال این تب به بازار میان رده‌ها نیز سرایت کرده است.

طوری که در حال حاضر خودروهای شاسی‌بلند برندهایی مانند جک، ام وی‌ام، چانگان، چری و دیگر خودروهای چینی فروش بیشتری نسبت به مدل‌های سدان آن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تب شدید باعث شده تا در بازار ایران رقابت شدیدی میان این هم‌وطن‌های چینی ایجاد شود.

اگر به بازار شاسی‌بلندی‌های میان رده در ایران سری بزنید، خواهید دید که رقابت میان دو کمپانی پرفروش جک و ام وی‌ام  به‌شدت بالاگرفته است. میزان خرید و فروش جک S3 و ام وی‌ام X22 در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. مسلماً خریداران هر دو خودرو دلایل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب خود دارند. اما باید در که در حقیقت کدام‌یک از این خودروها به دیگری برتری دارد؟ آیا این دو خودرو ارزش خرید یکسانی دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این دو رقیب را به چالش بکشیم.
   
  مقایسه طراحی ظاهری‌ام وی‌ام X22 با جکS3
بااینکه هر دو این خودروها در رده شاسی‌بلندی‌ها قرار می‌گیرند. اما ارتفاع جک S3 از ام وی‌ام X22 بیشتر است. درواقع جک S3 یک شاسی‌بلند سایز متوسط و ام وی‌ام X22 یک شاسی‌بلند کامپکت محسوب می‌شود. ازاین‌رو افرادی که به قد شاسی‌بلند خود اهمیت می‌دهند خرید جکS3 را ترجیح می‌دهند. در ادامه این مقایسه باید گفت ازنظر نمای جلویی و جانبی هر دو این خودروها تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند. زبان طراحی هر دو تقریباً به‌روز و قابل‌قبول است. اما در نمای پشتی به‌وضوح مشخص است که جک S3 در سطح پایین‌تری از ام وی‌امX22 قرار می‌گیرد. می‌توان گفت در نمای پشتی جک اس3 هیچ هیجان و هماهنگی خاصی به نشان نمی‌دهد. اما ام وی‌امX22 با یک تیغه کرومی میان چراغ‌های عقب ارتباط برقرار کرده و با نمای جلو هماهنگی دارد.


اگر بخواهیم ازنظر امکانات بدنه ظاهر این خودرو را مورد مقایسه قرار دهیم، باید اعتراف کرده که جکS3 با داشتن سیستم روشنایی به‌روزتر شامل دیلایت، اتولایت و مه شکن جلو و عقب وضعیت بهتری دارد. هرچند بازهم ظاهر خودرو سلیقه‌ای است و همان‌طور که گفتیم هرکدام از خریداران برای خرید جکS3 یا ام وی‌امX22 دلایل قانع‌کننده‌ای دارند.
  مقایسه طراحی داخلی و امکانات دو شاسی‌بلند چینی پرفروش
در طراحی داخل کابین باید گفت هر دو کمپانی بهترین سعی خود را اعمال کرده‌اند. به همین دلیل نیز ازنظر ظاهری بازهم بهتر است انتخاب را به سلیقه خریداران سپرد. اما ازنظر امکانات داخلی با توجه به این‌که قیمت جکS3 حدود 30 میلیون بیشتر از ام وی‌ام X22 است، قطعاً انتظار می‌رود وضعیت بهتری نیز در حالت استاندارد خود داشته باشد. در داخل کابین جک S3 امکاناتی مانند فرمان حساس به سرعت، ترمز کمکی، سیستم توزیع نیروی ترمز، سنسور فشار باد تایرها، صفحه‌نمایش 7 اینچی به همراه نویگیشن، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی‌های عقب و آینه‌های جانبی گرم‌کن دار دیده می‌شود که برای داشتن برخی از آن‌ها درام وی‌امX22 باید هزینه اضافی پرداخت کنید. اما جکS3 به‌صورت استاندار این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
ازنظر ایمنی و سیستم‌های کمک‌راننده هر دو این رقبا با داشتن امکاناتی مانند 2 ایربگ، سیستم کنترل ایستایی در سربالای و کنترل سرعت در سرازیری، کروز کنترل هوشمند، ترمز ضد قفل، سنسور عقب و دوربین عقب در یک سطح قرار می‌گیرند. با این اوصاف اگر بخواهید درام وی‌ام X22 تمام آپشن ها را داشته باشید، قیمت نهایی نزدیک به قیمت  جک S3 خواهد شد. به همین دلیل نیز در این شرایط انتخاب میان خرید جک S3 و ام وی‌امX22 بسیار سخت خواهد شد.   مقایسه عملکرد فنی و تجربه رانندگی با ام وی‌امX22 و جکS3
ازآن‌جهت که‌ام وی‌ام X22 پلتفرم مشترکی با مدل هاچ بک این برند یعنی مدل 315 دارد و ازنظر مشخصات فنی نیز شباهت زیادی به این مدل دارد، افراد زیادی معتقدند که سواری با ام وی‌امX22 نیز شبیه به تجربه سواری با همان مدل هاچ بک است. هرچند نمی‌توان این مسئله را به‌طورقطع تأیید کرد اما به‌طور قطع می‌توان گفت که‌ام وی‌ام X22 از فنربندی و تعلیق خشکی برخوردار است که در رانندگی طولانی‌مدت شما را آزرده‌خاطر می‌کند.

از این نظر رانندگی با جک S3 تجربه بهتری را در اختیار شما خواهد گذاشت. کمپانی جک در تمام مدل‌های خود سعی داشته تا سیستم تعلیق و فنربندی خود را به بهترین شکل پیاده کند. به همین دلیل نیز رانندگی با جکS3 در خیابان‌های پردست‌انداز شهر با آرامش بیشتری همراه است. اما در عوض باید به این نکته اشاره کرد که عایق‌بندی این خودرو با ضعف‌های بسیاری همراه بوده و صدای موتور و محیط بیرون به‌طور واضحی در داخل کابین شنیده می‌شود.

ازنظر عملکرد موتور این دو رقیب باید گفت هر دو تقریباً یک‌میزان نیرو تولید می‌کنند، اما گشتاور 155 نیوتون متری جکS3 در مقابل ام وی‌امX22 شتاب 10 ثانیه‌ای را برای این خودرو رقم می‌زند. در عوض ازنظر مصرف سوخت X22 با مصرف ترکیبی 1 لیتر کمتر با عدد 6.1 لیتر از جکS3 پیشی می‌گیرد.
 
منبع : ویرلن
  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)

 

 

 

منبع : مشرق

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جان سالم به در بردن موتورسوار پس از تصادف (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۱۰ خودرو در جاده کاشمر (فیلم) لحظه سرقت مانیتور خودرو در مشهد (فیلم)

دیگر خبرها

  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود