Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی به منظور آشنایی با فعالیت‌ها و مشکلات صنعتگران از شش واحد صنایع فلزی در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد که بیمه، تسهیلات سرمایه در گردش، بروکراسی پیچیده اداری و مالیات از جمله مهم‌ترین مشکلات این واحدهای صنعتی بود. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هر چند بحران در اقتصاد کشور سبب ایجاد رکودی سنگین در بخش صنعت شده اما با این حال بسیاری از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند علیرغم تمام مشکلات خط تولید آنها فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها واحد تولیدی در خراسان جنوبی وجود دارد که برخی از این واحدها با رکود سنگینی مواجه هستند اما بخشی از این واحدهای تولیدی و صنعتی نیز توانستند علاوه بر یافتن بازار هدف و تولید محصولات با کیفیت برای جوانان نیز اشتغالزایی داشته باشند.

در راستای آشنایی با فعالیت‌ها و مشکلات صنعتگران محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی همراه با فرماندار بیرجند، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی از شش واحد صنایع فلزی در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

وعده رئیس کارگروه رفع موانع تولید برای حل مشکلات تولیدکنندگاننقش حضور میدانی مدیران در کاهش مشکلات تولیدکنندگان قمی؛ تعیین 27 برنامه برای رونق تولیدگلستان|دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را حل کنند

کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی ایستادژ شرق، نیما سوله، سامان فولاد، طاق بیست، آریا سوله و میخ مفتولی صدر صنعت، صنایع فلزی بودند که استاندار از آن‌ها بازدید و از نزدیک با مشکلات و فعالیت و درخواست‌های مدیران این واحدها آشنا شد.

بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات سرمایه در گردش، بروکراسی پیچیده اداری و مالیات از جمله مهم‌ترین مشکلات این واحدهای صنعتی بود که در این بازدید به آن پرداخته شد.

سرمایه در گردش یکی از مشکلات واحدهای صنعتی

سیدیحیی حسینی یکی از فعالان صنعت خراسان جنوبی در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در این واحد صنعتی سرمایه در گردش است و به همین دلیل نیروها را تعدیل کردیم.

وی افزود: در شرکت میخ مفتولی صدر صنعت پیش از این 18 نیرو مشغول به فعالیت بودند اما به علت کمبود اعتبار و سرمایه در گردش نیروها به 6 نفر کاهش یافتند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به 900 میلیون تومان اعتبار سرمایه در گردش داریم و در سوله کنار این شرکت که باید حداقل 10 نفر کار می‌کردند امروز تعطیل است.

معوقات کارگری نداریم و تمام حق و حقوق را پرداخت کردیم

علی زرگری یکی دیگر از صنعتگران استان نیز در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: تاکنون از تسهیلات برای واحد تولیدی استفاده نکردیم و اعتقادی نیز به این تسهیلات نداریم.

وی گفت: امروز یکی از افتخارات ما این است که به هیچ جایی بدهی نداریم و تمام حق و حقوق را پرداخت کردیم و معوقات کارگری نداریم.

این صنعتگر استان تصریح کرد: گسترش بازار کار برای واحدهای صنعتی و تولیدی مهم است؛ بازار کار همه جا است اما ریسک نکردیم و به خارج استان نرفتیم چرا که اعتماد مشتری برای ما مهم است و وارد بازارهای مه آلود نشدیم.

زرگری تولید کردن با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی جیگر می‌خواهد افزود: با توجه به تورمی که وجود داشته میزان سرمایه در گردش کاهش یافت و سود ما نیز در واحد صنعتی افت کرد.

وی تصریح کرد: تعدادی نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این واحد صنعتی کار می‌کنند اما آن سودی که باید داشته باشیم نداریم اما باز راضی هستیم چون به هیچ کسی بدهی و معوقات کارگری نداریم.

این صنعتگر استان  گفت: از سال 93 تنها با 12 میلیون تومان هزینه کار خود را در این واحد صنعتی آغاز کردیم و بر اساس کارهای جدید این واحد صنعتی را توسعه دادیم.

زرگری با بیان اینکه شرق کشور و خراسان جنوبی باید به عنوان قطب صنایع فلزی شناخته شود ادامه داد: صنایع فلزی جز صنایع کم آب است و نیاز به آب نداریم پس کار برای اشتغال در این صنایع وجود دارد.

برای دریافت وام از بانک دچار مشکل شدیم

مهدی اصغری یکی دیگر از صنعتگران خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: برای تجهیزات هیچگونه مشکلی نداریم اما دریافت وام از بانک دچار مشکل شدیم.

وی تصریح کرد: از دو سال قبل از بانک ملی تقاضای وام کردیم تا این واحد صنعتی را توسعه دهیم اما به دلایل و بهانه‌های واهی بانک از دادن وام به واحد صنعتی سر باز می‌زند.

این صنعتگر استان گفت: برای پایان کار و جواز و تامین مالی این واحد صنعتی مشکل داریم و حدود دوسال منتظر یک وام از بانک هستیم؛ در سال 96 مبلغ 800 میلیون تومان وام تقاضا کردیم که هنوز این وام را ندادند و امروز همین مبلغ وام به اندازه 80 میلیون تومان ارزش ندارد.

اصغری تصریح کرد: متاسفانه به علت مشکلات پیاپی و تورم، تعدیل نیرو داشتیم و پیش از این 17 نیرو در واحد صنعتی مشغول فعالیت بودند اما امروز سه نفر نیرو کار می‌کنند.

حمایتی از واحدهای صنعتی نمی‌شود

مدیرعامل یک شرکت صنعتی نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این شرکت ظرفیت ایجاد اشتغال برای 50 نفر را دارد اما متاسفانه در مواد اولیه و سرمایه در گردش دچار مشکلاتی هستیم.

حسن شبانی گفت: بانک صادرات و بانک صنعت و معدن به دلایلی برای پرداخت تسهیلات با این واحد صنعتی همکاری نمی‌کنند با وجود اینکه 23 نیرو با تمام مشکلات در شرکت نگه داشتیم اما هیچ حمایتی از ما نشده است.

این صنعتگر تصریح کرد: 30 درصد آورده، 30 درصد وثیقه خارج از طرح آوردیم و کارشناس مربوطه نیز واحد صنعتی را 30 درصد کمتر از آنچه هزینه کردیم برای رهن در بانک قیمت کرده و هر زمانی به بانک مراجعه کردیم گفته شده باید وام گذشته خود را تسویه کنید!

وی با بیان اینکه بانک جرائم بالایی را برای ما در نظر گرفته است افزود: در حال حاضر 26 نیروی فعال داریم و ظرفیت تولید نیز سالانه 4 هزار تن است.

مدیران باید با تولیدکنندگان مدارا کنند

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از ابزارها و راهکارهای قانونی در جهت رفع موانع واحدهای تولیدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی با بیان اینکه تقویت ستادهای استانی از جمله رویکردهای دولت است گفت: هدف از این جلسات رفع موانع است نه مانع شدن تولید و مدیران باید با تولیدکنندگان مدارا کنند و شرایط سخت کشور را درک و از تولیدکنندگان حمایت کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تمام ارکان نظام به دنبال این هستند که به بخش تولید و بخش تاثیرگذار در اقتصاد کشور کمک کنند و «رونق تولید» کلید واژه‌‌ای است که در رفع  مشکلات اقتصادی کشور مهم است.

از ظرفیت‌های قانونی در جهت رفع مشکلات مردم و تولیدکنندگان استفاده شود

معتمدیان تصریح کرد: به صورت میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید می‌کنیم تا مدیران نیز از نزدیک با مسائل و مشکلات و تلاش تولیدکنندگان آشنا شوند و با تبادل و هم اندیشی مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات باید همراه با خروجی مناسبی باشند ادامه داد: نیازمند کار جمعی هستیم و باید بخش‌های خصوصی در بحث تبادل نظر و هم اندیشی ورود کنند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی موفقی داریم که سرمایه‌های آنچنانی نداشتند اما به دلیل مدیریت و تدبیر چرخ تولید آنها می‌چرخد بنابراین باید این واحدهای موفق نیز معرفی شوند.

معتمدیان اظهار داشت: باید بررسی عمیقی در مشکلات داشته باشیم و این مشکلات را احصا کنیم و برای فروش محصولات این واحدهای تولیدی نیازمند بازارهای جدید هستیم و مرز افغانستان یک فرصت برای استان است و در تعاملات با افغانستان باید زمینه ارتباط و بازار فروش برای استان داشته باشیم.

وی افزود: یکی از انتظاراتی که از دستگاه‌های متولی واحدهای تولیدی داریم این است که چرخه خدمت رسانی را روان کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ظرفیت‌های قانونی و مقررات در جهت رفع مشکلات مردم و تولیدکنندگان استفاده کنیم و اینکه بخواهیم حرف خود را به کُرسی بنشانیم مشکلی برطرف نمی‌شود و مسئولان نیز باید تعامل بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند.

کمترین واحد تعطیلی در حوزه صنایع فلزی وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: صنایع فلزی یکی از گروه‌های تخصصی خوب در استان است و مجموعه صنعت استان به دلیل چالش‌هایی که داشته در سرمایه در گردش، مالیات، بیمه و دستگاه‌های خدمت رسان قابل بررسی است.

وی افزود: خانواده صنعت بیشترین مصرف کننده برق و گاز استان هستند و 40 درصد مصرف خدمات را دستگاه‌های کلان بخش صنعت انجام می‌دهد و مدارا با این بخش کمک به تداوم تولید و خدمات است.

شهرکی با بیان اینکه در تلاش هستیم موانع در مقابل واحدهای تولیدی را کاهش دهیم تصریح کرد: برای شش واحد بازدید شده توسط استاندار خراسان جنوبی 15 مصوبه در حوزه تقسیط بیمه، مالیات، پرداخت تسهیلات و ارزیابی مجدد طرح‌های تولیدی گرفته شده و نتایج آن در جلسات بعدی ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از 30 تا 40 واحد مربوط به صنایع فلزی در استان فعال هستند و صنایع فلزی جز صنایع خوب در استان است و کمترین واحد تعطیلی را در این حوزه داریم و استمرار تولید نتیجه بازارهایی است که در دیگر استان‌ها داریم.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان