Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در پیام برهم صالح آمده است: تشکر و قدردانی خویش را از برگزار کنندگان کنگره اعلام می‌دارم و تشکر ویژه از استاندار کردستان اقای مرادنیا دارم برای برگزاری کنگره تاریخی شهر سنندج که شهر فرهنگ و مقاومت است در حالی که منطقه و جهان در بحران‌های عمیق و گوناگون به سر می‌برد به ویژه بحران ایدولوژی استعمار جهانی که بحران های گوناگونی را در منطقه به وجود آورده است و موجب جنگ‌های خونین و تروریستی در منطقه ما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیام آمده است: این حمله وحشیگرانه به منطقه به دلیل طمع استعمار برای غارت منطقه است و حل این بحران نیازمند همبستگی همه مسلمانان است و در این زمانه که حجمه و حمله به جمهوری اسلامی شکل گرفته و جنگ اقتصادی با ایران شکل گرفته، کردستان کنگره را برگزار می‌کند که این اقدام اقدامی بی همتا برای همه کردها است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: کردها در طول تاریخ به خوبی نشان داده اند که تمام تلاش انان برای ارتقای فرهنگ بشری بوده است و وجود صدها مشاهیر کرد در طول تاریخ نشان از این فرهنگ بوده است.

گفتنی است کنگره مشاهیر کرد صبح امروز برای معرفی و شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد در نقاط مختلف دنیا اغاز شد و تا ۱۲ تیر ماه ادامه دارد و قرار است طی این کنگره از ۲۵ نفر از مشاهیر کُرد و پنج نفر از کسانی که در ارتباط با موضوع کُرد و کُردشناسی فعالیت داشته اند، تجلیل شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این رویداد فرهنگی است.

برپایی نمایشگاهی هم برای معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر استان در طول برگزاری کنگره مشاهیر کُرد هم پیش بینی شده بود که افتتاح شد.

بررسی آثار و تاثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محورهای برگزاری این کنگره است

.

کد خبر 4656033

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره مشاهیر کرد برهم صالح عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک گفت: باتوجه به فرسودگی برخی از معابر و کوچه های سطح منطقه چهار اراک، بهسازی این معابر در راستای افزایش رفاه شهروندان در امر تردد، از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: با توجه به فرسودگی برخی از معابر و کوچه‌های سطح منطقه ۴ اراک، بهسازی این معابر در راستای افزایش رفاه شهروندان در امر تردد آغاز شده و در همین خصوص در فروردین ماه سال جاری، هزار مترمربع سنگ فرش در خیابان امام خمینی (ره) اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در سطح این منطقه شهری طی اردیبهشت ماه سال جاری افزود: در راستای اهمیت و ضرورت توجه به مسائل عمرانی، بهسازی جداول سطح منطقه با هدف ساماندهی معابر و همچنین زیباسازی فضاهای شهری در دست اجراست.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک ادامه داد: در این خصوص بیش از ۲۰۰ متر طول جدول عرضی، کانیو، ایستاده در خیابان جهانگیری، میرزای شیرازی و تفرش اجرا شده است.

حبیبی ادامه داد: همچنین جداول کانیو واقع در خیابان شهدا کوچه ایمان به طول ۳۰ متر ترمیم و ۸۰ متر جدول تک ایستاده در خیابان میرزایی شیرازی کوچه انتظار، اجرایی شده است.

وی همچنین از اجرای ۳۰۰ تن آسفالت در سطح این منطقه شهری از ابتدا سال جاری در راستای بهبود و ارتقا سطح کیفی معابر خبر داد و گفت: از این حجم آسفالت پخش شده، شهرک قائم، خیابان ادبجو، جهانگیری و… از جمله محله‌هایی بودند که با درخواست شهروندان مورد بهسازی قرار است.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک تاکید کرد: طبق سنوات گذشته، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در بخش بهسازی و مرمت آسفالت معابر، ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 748506

دیگر خبرها

  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی