Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:18:16 GMT

پروازهای حجاج ۱۷ تیر از ترمینال سلام آغاز شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۶۶۱۵

پروازهای حجاج ۱۷ تیر از ترمینال سلام آغاز شود

به گزارش پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، حسن خوشخو روز سه شنبه گفته است: برنامه ریزی جامع و دقیقی با همکاری شهر فرودگاهی، سازمان حج و زیارت و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هرچه بهتر عملیات پروازهای حج صورت گرفته و امیدواریم امسال بتوانیم خدمات شایسته ای را به زائران خانه خدا ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشخو ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم با یگان حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه مقرر شد پروازهای حج از ترمینال سلام انجام شود، از همین رو برپایی برنامه‌های فرهنگی شامل جلسات روایتگری، ایستگاه مطالعه و نمایش محتوای چند رسانه‌ای و همچنین انجام پذیرایی از جمله تسهیلاتی است که برای زائران در این ترمینال در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: دریافت بار همراه زائران و صدور کارت پرواز برای آنها نیز با هماهنگی سازمان حج و زیارت و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد و اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص در روزهای آتی به زائران صورت خواهد گرفت.

خوشخو از زائران خواست به منظور تسریع در عملیات پذیرش آنها و انجام به موقع پروازها به اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت در خصوص دارو و کالاهای ممنوعه برای سفر به عربستان توجه کنند و این موارد را همراه نداشته باشند.

نخستین پرواز حج ٩٨ از مبدا ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) هفدهم تیر انجام خواهد شد.

عملیات رفت حجاج امسال به مدت ٣٣ روز و از سه فرودگاه امام، یزد و اهواز انجام می‌شود. بیشترین پروازها از فرودگاه امام و با انتقال٣٠ هزار زائر انجام می‌شود و کمترین زائران از استان گیلان خواهند بود.

امسال ٨٦ هزار و ٥٥٠ مهمان حرم الهی با هواپیماهای ملکی ایران ایر به سرزمین حج منتقل می‌شوند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، خادمیاران رضوی فولادکلایی بخش رودبست شهرستان بابلسر از امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق به مدت ۴روز در چایخانه صحن مطهر امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی شروع به فعالیت و خدمت رسانی به زائرین کردند.

شجاع ولی تبار مسئول کانون خادمیاران رضوی بابلسر در این رابطه گفت: این چایخانه با حضور ۶۰ نفر از خادمیاران افتخاری این شهرستان از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری از ۶صبح تا ظهر با پذیرایی چای، دمنوش، بیسکوبیت و توزیع عدسی گرم همراه با اهدا بسته‌های فرهنگی در قالب میان وعده به زائران و مجاوران این حضرت پذیرایی می کنند.

وی افزود: هدف از انجام این خدمت تکریم و ارائه خدمت به زائران و مجاوران توسط جوانان و افراد انقلابی و جهادی راه اندازی شده است تا بتوانیم پذیرایی شایسته از مهمانان امام رضا (ع) داشته باشیم.

ولی تبار گفت: اجرای برنامه فرهنگی و مداحی در وصف امام رئوف و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و زمزمه نوای رضا رضا و شفای بیماران و دعا برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان از جمله برنامه‌های شاخص این چایخانه در روز اول فعالیت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این راستا برای خدمت به زائران مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد گفت: روزانه ۵ هزار چای به زائران و مجاوران این حرم‌مطهر ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد