Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، لقمان خسرورپور سرپرست فرمانداری بوکان در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نبود کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان یک معضل جدی است، گفت: "بوکان به دلیل تعداد زیاد ساکنان سکونت گاه‌های غیر رسمی و مهاجر پذیر بودن، یکی از شهرستان‌های با خطرپذیری بالا در زمینه مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او در ادامه برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در مناطق حاشیه شهر و سکونت گاه‌های غیر رسمی را راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر عنوان کرد.

به گفته خسروپور آذر امروزه روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی به یک معضل اساسی در جامعه تبدیل شده است که تنها راه ممکن برای حل آن، اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است به طوری که همگان باید در امر مبارزه با مواد مخدر گام بردارند، چون دولت به تنهایی نمی‌تواند این معضل را متوقف کند.

او افزود: "تشکل‌های مردمی و رسانه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش سنگینی را بر دوش دارند و می‌طلبد با آگاهی دادن به جامعه نقش خود را در امر خطیر مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند. "

سرپرست فرمانداری بوکان در پایان به لزوم تقویت سازمان‌های مردم نهاد در سطح این شهرستان تاکید کرد و از فعالیت‌های انجمن معتادان گمنام و موسسه پیشگیری از اعتیاد عرفان تقدیر کرد.

همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور سرپرست فرمانداری، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان ادارات شهرستان بوکان، اساتید و دانشجویان و اقشار مختلف مردم روز دوشنبه ۱۰ تیر ماه ۹۸ در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.     انتهای پیام/م     برگزاری همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک

 عبدالغفور حوت گفت: در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان دستورات ویژه دراین‌خصوص داده شده است و در جلسات متعدد معتمدین خواستار معرفی محرمانه فروشندگان مواد مخدرشیم.

  فرماندار کنارک همکاری مردم را در شناسایی افراد فروشنده مهم و مؤثر دانست وگفت: از مردم بومی شهرستان می‌خواهیم اگر موردی از خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکی را مشاهده کردند به‌صورت کاملاً محرمانه به فرمانداری اعلام کنند. تا زمانی که مردم با ما و نیروهای انتظامی همکاری نکنند نمی‌توان این موضوعات را به‌راحتی حل کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۳ ضایعاتی در کنارک پلمب شدند، خاطرنشان کرد: اگر کارهای فرهنگی در این مناطق به‌درستی انجام شود کمتر شاهد این‌گونه رفتارها در جامعه خواهیم بود.
 
 حوت عنوان کرد: همچنین چندین بار با شوراها و ائمه جمعه نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و در خطبه‌های نمازهای جماعت به این موضوع اشاره و تأکید می‌شود ما نیز درحال تلاش هستیم تا تدابیر لازم صورت گیرد.

 وی در پایان گفت: ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم و در تلاشیم تا تدابیر لازم صورت گیرد؛ اما همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک