Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون وزیر صمت در سرسرای تدبیر استانداری، در شرایط تحریم و فشار اقتصادی حاکم بر کشور سازمان‌های توسعه گرا می‌توانند نقش بسیار مهم و مؤثری ایفا کنند.

او گفت: این سازمان ها باید جور استان‌هایی که از قطارتوسعه عقب هستند، را بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با بیان اینکه کرمانشاه هست سال درگیر جنگ بود و فرصت توسعه از آن گرفته شد، تاکید کرد که سازمان‌های توسعه گرا باید جبران عقب افتادگی را انجام دهند.

وی یادآوری کرد که سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو حداقل ۱.۵ برابر استان کرمان در استان کرمانشاه هم سرمایه گذاری کنند و اولویت سرمایه گذاری را به کرمانشاه بدهند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود عقب افتادگی کرمانشاه را چالش اصلی استان دانست و گفت: اکنون استان کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد و با آسیب‌های اجتماعی هم روبرو است.

بازوند با بیان اینکه ما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز داریم که بیکاری را کاهش دهیم، افزود: برای کاهش بیکاری نیاز به سرمایه گذاری داریم تا مقداری از این نگرانی‌ها و عقب افتادگی‌ها جبران شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود خواستار اجرایی شدن مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه شد و گفت: اجرای برخی از مصوبات به درازا کشیده و از دستگاه‌های ذیربط درخواست داریم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را تعیین تکلیف کنند.

بازوند به راه اندازی کارخانه لاستیک در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این کارخانه در کرمانشاه فراهم است و از آنجایی که کشورمان نیاز جدی به لاستیک دارد و بخشی از نیازهای داخلی از طریق واردات انجام می‌شود از این رو ایجاد این کارخانه در کرمانشاه توجیه دارد.

وی به کارخانه ایران خودرو کرمانشاه نیز اشاره کرد و آن را ظرفیت خیلی خوبی برای استان دانست و گفت: قول‌های فراوانی برای توسعه این کارخانه دادند اما عملیاتی نشده اگرچه ما شرایط کشور را در نظر می‌گیریم اما انتظار هم نداریم این کارخانه کلاً تعطیل شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد و بیش از ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه توسعه اقتصادی سرمایه گذاری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش

استاندار هرمزگان گفت: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می‌شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی صبح امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه دریا‌محور در سال 1403 ‌توجه به اقتصادجوامع محلی را در طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده ذیل سیاست‌های نه‌گانه مهم دانست و اظهار داشت: در مسیر توسعه پایدار دریامحور توجه به جوامع محلی باید پررنگ‌تر باشد همانگونه که لازم است روح محیط زیست و اساس دانش‌بنیانی بر طرح و پروژه‌ها حاکم شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت مطالعات فرصت‌های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه‌گذار افزود: کارگروه مطالعات ظرفیت‌های اقتصادی دریا باید کار خود را شروع کند ضمن اینکه همه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه نیز مطالعات تخصصی برای احصاء فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند تا ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار اعلام شود.

وی توسعه کریدورهای ارتباطی را رکن مهم توسعه اقتصاددریامحور دانست و گفت: علاوه بر سکونتگاه‌های ساحلی ده‌گانه، عملیاتی شدن کریدروهای بزرگراهی تعریف شده اهمیت زیربنایی بسیاری در توسعه اقتصاد دریا دارند و این مسئولیت راه و شهرسازی را هم به عنوان متولی محور درون‌استانی هم به عنوان پیگیری‌کننده انجام بخش‌های برون استانی سنگین‌تر می‌کند. 

نماینده عالی دولت در استان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه اشاره داشت و گفت: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می‌شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست از بین کارگروه‌های پنج‌گانه، برنامه‌های بنادر و دریانوردی، جهاد کشاورزی و شیلات، راه و شهرسازی بررسی و تایید شد و گمرک استان مسئول مطالعات فرصت‌های و زیرساخت‌های نرم افزار معرفی و بر حضور وبیناری شرکت‌های دانش بنیان‌ استان در جلسات تاکید شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟