Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سعید نمکی در حاشیه سفر به شهرستان های شرقی استان کرمان در جمع خبرنگاران از اهداف سفر خود به استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: در این سفر به بررسی آسیب های احتمالی و مشکلات  حوزه بهداشت و درمان این استان پرداخته خواهد شد ضمن آنکه افتتاح چندین پروژه بهداشتی و درمانی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان نیز در این سفر در دستور کار قرار گرفت تا در آینده بتوانیم گام های اصولی در جهت گسترش و توسعه زیرساخت های نظام سلامت برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تبیین میزان پیشرفت های بهداشتی و درمانی در استان کرمان پرداخت و بیان کرد: با توجه به دیدگاه دولت تدبیر و امید به نظام سلامت جامعه، خوشبختانه در این دوره توسعه های چشمگیر و خوبی در این بخش در سطح کشور و به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار داشته ایم اما همچنان اعتقاد داریم کمبودهایی در این حوزه در سطح کشور وجود دارد که باید نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: پس از این سفر، برنامه 5 ساله جهت توسعه بهداشتی و درمانی استان کرمان تدوین خواهیم کرد و در این برنامه زمان بندی شده به بررسی علل عقب ماندگی شاخص های بهداشتی استان کرمان نسبت به متوسط کشور پرداخته خواهد شد و برای حل آن راهکارهایی ارایه می شود.

وی به پروژه های باقی مانده از وزارت دکتر هاشمی اشاره و بیان کرد: همه قول های وزیر قبلی مانند چک سفید امضا بوده که آنها را به سرانجام خواهیم رساند.

نمکی به برخی درخواست های مطرح شده از سوی مسئولین شرق استان کرمان در نشست صبح امروز خود با آنها اشاره و اظهار کرد: یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه نیاز این منطقه به اورژانس هوایی بود که با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در شرق و جنوب استان کرمان فراهم است برای این مهم پس از سفر تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری های غیرواگیردار واقع در بیمارستان پاستور شهرستان بم افتتاح شد.

براساس این گزارش؛ زیربنای این مرکز، 2 هزار و 875 مترمربع بوده که هم اکنون 87 تخت بیمارستانی در آن فعال است.

همچنین بخش اعصاب و روان امیره با 22 تخت فعال و زیربنای 500 مترمربع با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان بم افتتاح شد. گفتنی است برای ساخت این بخش 23 میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با حضور در گلزار شهدای شهرستان بم به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان بهداشت درمان و آموزش بهداشتی و درمانی چک شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود