Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه با نامناسب ارزیابی کردن نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه گفت: امیدواریم با همکاری وزارت علوم در یک یا دو سال آینده به وضعیت مطلوب نزدیک شویم.

علیرضا صالحان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه را نامناسب ارزیابی کرد و به خبرنگار دانشجو گفت: در چند سال اخیر تلاش مناسبی برای جذب هیأت علمی نشده که البته از سال ۱۳۹۶ سعی شده است تا این روند اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیاست دانشگاه جذب هیأت علمی قوی و قابل دفاع است، تصریح کرد: با این روند فعلی و در صورت همکاری وزارت علوم امیدواریم در یک یا دو سال آینده وضعیت استاد به دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه به وضعیت مطلوبی برسد.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عدم توانایی در جذب هیات علمی، حقوق و مزایایی است که باید وزارت علوم پرداخت کند که این امر در نسبت پذیرش عضو هیات علمی به تعداد شرکت کنندگان در هر فراخوان جذب آشکار است.
صالحان در پاسخ به این سوال که آیا کوچک بودن شهرستان تربت حیدریه نیز از عوامل عدم استقبال اساتید دانشگاهی برای جذب در این دانشگاه بوده است یا خیر، گفت: خیر به این شکل نیست. خوشبختانه فراخوان‌هایی که برای جذب هیات علمی صادر می‌کنیم با استقبال خوبی مواجه می‌شود و گاه این استقبال، مشارکت کنندگانی از شهر‌های بزرگ و حتی تهران را نیز در برگرفته است.
وی وضعیت فعلی نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه را ۳۷ به ۲۳۰۰ دانشجو عنوان و بیان کرد: تقریبا می‌توان گفت که به ازای حدود هر ۸۰ دانشجو، یک عضو هیات علمی در دانشگاه حضور دارد که در مقایسه با استاندارد‌های موجود که نسبت را بین ۲۰ تا ۴۰ اعلام می‌کند، وضعیت مطلوبی نیست.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه با بیان اینکه اساتید برخی از رشته‌ها از جمله مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی معماری که رزومه خود را ارسال می‌کنند، بعضا افراد شاخصی نیستند، گفت: این اتفاق، اما در دیگر رشته‌ها متفاوت است و افرادی که رزومه برای دانشگاه ما ارسال کرده اند، افرادی با رزومه قوی و بار علمی بسیار مناسب هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نسبت استاد به دانشجو دانشگاه تربت حیدریه وزارت علوم هیات علمی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در خصوص برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حسابش بدون اطلاع ، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 سرهنگ حمیدرضا خوشخو افزود: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم برداشت‌های غیرمجاز را در استان تهران شناسایی و پرونده به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

سرهنگ خوشخو تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن، افراد را به درگاه جعلی هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، وجه را به کارت دیگری منتقل کرده و پس از پی گیری‌های مقام قضایی وجه نقد به صاحب حساب برگشت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ با مراجعه به بانک یا موسسه‌ای که در آن حساب دارند نسبت به درخواست و فعال‌سازی رمز پویای یک بار مصرف خود اقدام کنند تا از دسترسی مجرمان و هکر‌ها به رمز حساب‌های بانکی جلوگیری کرده و حضوری امن و بی‌خطر در حوزه بانکداری الکترونیک در فضای سایبر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور