Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:47:34 GMT

جانباختگان پرواز مسافری ایران ایر از ۶ ملیت بودند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۷۱۰۲

جانباختگان پرواز مسافری ایران ایر از ۶ ملیت بودند

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ۱۲ تیر سالگرد بزرگداشت جانباختگان سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان دریایی آمریکا، جنایتی که هرگز التیام نخواهد یافت.

آمریکایی‌ها دلایل ضد و نقیضی مبنی بر اینکه هواپیمای مذکور یک هواپیمای جنگی بوده است، عنوان کردند اما این تلاش‌ها به جایی نرسید و نتوانست افکار عمومی جهان را با خود همراه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرح ماجرا و این جنایت اینکه هواپیمای مسیر تهران – بندرعباس – دبی با ۱۵ دقیقه تأخیر در ۱۲ تیرماه ۶۷ در ساعت ۱۰:۱۷ دقیقه فرودگاه بندرعباس را ترک و ۷ دقیقه پس از پرواز با هدف قرار گرفتن توسط موشک ناو دریایی آمریکایی‌ها سقوط می‌کند.

بنا به طرح پروازی، پرواز ۶۵۵ تا ۱۴ هزار پایی مجاز به پرواز بوده و ۷ دقیقه (۱۰:۲۴) لحظاتی قبل از رسیدن به منطقه کنترل هوایی امارات در چند مایلی جزیره هنگام مورد اصابت موشک ناو وینسنس قرار می‌گیرد و از صفحه رادار محو شد. در همان زمان آمریکایی‌ها سعی می‌کنند خبر رسانه‌های ایران را مبنی بر سقوط هواپیمای مسافربری در آب‌های خلیج فارس تکذیب و عنوان کنند که این یک هواپیمای جنگی F۱۴ بوده یا اینکه اشتباهی صورت گرفته است.

برای نجات از یک عملیات جنایتکارانه و خلاف پیمان نامه بین المللی حمل و نقل هوایی در خصوص هواپیماهای غیرنظامی تلاش‌های آمریکایی‌ها هرگز به بار ننشست و نقش آشکار این جنایت با مدال شهامت به فرمانده ناو وینسنس محک خورد و محکومیت آن در افکار عمومی جهان هرگونه شبهه‌ای را برطرف کرد. ماحصل این گونه اقدامات ضد انسانی که منجر به پرپر شدن مسافران این پرواز از هر ملیت و منطقه‌ای، این است که از نگاه آنها برای رسیدن به اهداف از هر ابزاری حتی به قیمت جان عده‌ای مسافر بی گناه می‌توان بهره برد.

این هواپیما ۲۹۰ مسافر داشت که ۴۶ نفر آن تبعه خارجی اعم از اماراتی، یوگسلاوی، پاکستانی، هندی و ایتالیایی و ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۱۶ خدمه پروازی بود.

حمله موشکی ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافری ایران در تاریخ ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ در خلیج فارس به شهادت ۲۹۰ سرنشین این هواپیما که از ۶ ملیت بودند، منجر شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خودرویی که به صورت خرچنگی پارک می کند (فیلم) نحوه تولید خودرو در کارخانه BMW در شهر مونیخ آلمان (فیلم) پرتاب پهپاد ۱۳۶ سپاه از روی سقف یک خودرو (فیلم)

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟