Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، در کنفرانس بین الملل حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: این حقیقت روشن و واضح برای ملت‌هاست که آمریکا نماد شر و مرکز فعالیت‌های ضدبشری است. اساسا تاریخ آمریکا تاریخ ضدبشری است. چرا که برای شروع خود آمریکا با  اروپایی‌های متجاوز، اقداماتی ضد حقوق بشری علیه سرخ پوستان انجام دادند و پاکسازی نژادی کردند و هزاران سرخ پوست را از بین بردند تا کیان ضد بشری آمریکا را به وجود آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا به برخی فعالیت‌های ضد حقوق بشری آمریکا اشاره خواهم کرد. آمریکا 60 تا از حکومت‌های دموکرات را سرنگون کرد تا حکومت‌های مزدور را روی کار بیاورد و 200 جنگ نیز در تاریخ آمریکا ثبت شده است. یکی از خیانت‌های آمریکا توافق‌نامه‌های بین‌المللی است و هرجا که منافع مادی آنها ایجاب می‌کند در توافق نامه‌ها خواهند بود و هر جا که با منافع مادی آمریکا تعارض می‌کند از آن موافقت‌نامه خارج می‌‌شوند از جمله پاریس، برجام و...

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های آمریکا تأیید کامل رژیم‌های ضد مردم است. آمریکا همواره در کنار مبارک، بن علی، صدام، علی عبدلله صالح و بسیاری از رژیم‌های خودکامه ایستاده و به آنها سلاح داده است. کل این فعالیت‌ها ضد حقوق بشری است و به نوعی چشم بسته معیدجنایات آنها بوده است. در جنگ ایران و عراق، آمریکا در کنار صدام بود و صدام از سلاح‌های شیمیایی  علیه ملت ایران و حتی علیه ملت عراق استفاده کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام بیان کرد: وقتی از ترامپ درباره جمال خاشقچی سوال می‌کنند که چرا درمورد این جنایت اعتراض نمی‌کنی جواب این اعتراض را نمی‌دهد؛ این در حالی است که سعودی ها در کنسولگری خود در استانبول خاشچقی را به قتل می‌رسانند که در نهایت با سکوت آمریکایی‌ها و ترامپ روبرو شده است.

یکی از واژه‌های آمریکایی جنگ پیشگیرانه است که خود این واژه ضد قوانین بین المللی است بدین معنا که هر کشوری که به کشور دیگر حمله کند جنگ آن جنگ پیشگیرانه است با این بهانه که کشور مقابل می‌خواهد توطئه کند که متأسفانه جهان فراموش می‌کند و یا عمدا این واژه‌های ضد حقوق بشری را فراموش می‌کند.

در ادامه این نشست «محمدجواد لاریجانی»، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، گفت: دو واژه ای که بعد از انقلاب مطرح شدند یکی اسلام آمریکایی بود که توسط امام و دیگری حقوق بشر آمریکایی است که از سوی رهبری مطرح شد. این دو واژه مهم راهگشا هستند. وقتی اسلام آمریکایی مطرح شد برخی مصادیق از جمله حکام مرتجع و گروه‌های تکفیری سلفی مثل داعش از نمونه‌های آن بودند پشت همه این مصادیق فکر وجود داشت.

جواد لاریجانی در ادامه افزود: یمن پیروز شده است. اینکه عربستان سعودی این پیروزی یمن را قبول نمی‌کند بحث دیگری است. پیروزی یمن پیروی دکترین مقاوت است همان گونه که پیروزی حزب الله منطقه ای نبود بلکه به سراسر منطقه کشیده شده است. یکی از ویژگی های آمریکا و اسراییل این است که می‌خواهند آثار تمدن بشری را نابود کنند برای مثال در سوریه. امروزه پدیده‌ای که با آن روبرو هستیم این است که آمریکا می‌خواهد امپراطوری خود را گسترش دهد خشونت کور و بدون مرز وجود دارد بنده در سازمان ملل گفتم که تیپ خشونت داعش از نوع تیپ مدرسه بلک واتر آمریکا است بنابراین حقوق بشر آمریکایی‌ها نیز مبانی پشت پرده دارد که گول زننده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان ملل دستگاهی ضد حقوق بشری شده است. یکی از کارهای مهم ایران این است که می‌گوید جایگاه اسلام باید در اسناد حقوق بشری سازمان ملل قرار گیرد آنها اعدام زیر 18 سال را در مورد پسری که حدود 17 ساله است مورد سوال قرار می‌دهند. در این ماجرا که این پسر دو نفر از همبازی های خود را کشته و 4 سال بعد اعدام شد این در حالی است که هر روز اسرائیل کودکان را می‌کشد.

لاریجانی با اشاره به موضوع برجام گفت: در باب مسائل هسته‌ای هر چند بنده مخالف مذاکرات برجامی بودم نکته کلیدی این است که غربی ها می خواهند این محدودیت‌های برجامی را برای دانشمندان ما دائمی کنند که به نوعی محرک کردن یک ملت است و آنها می‌خواهند ملت ایران در حوزه علوم و فنون وارد نشود در حالیکه در اسناد حقوق بشری آمده همه حق تحصیل آزاد دارند. با اینکه 40 سال از انقلاب گذشته هر سال علیه ایران را در مورد حقوق بشر، محکوم می‌کنند. لایحه‌هایی علیه ایران به خاطر نقض حقوق بشر صادر می‌کنند. تقصیر ایران این است که اروپا و آمریکا هر چند علیه ما قطعنامه صادر کنند ناراحت نمی‌شویم بلکه باید در بیان مطالب خود باید شجاعانه برخورد کنیم.

سفیر فلسطین در ایران گفت: مسئله فلسطین مسئله ملی نیست بلکه مسئله ای دینی و بومی است

«مرضیه هاشمی»، فعال سیاسی اصولگرا، نیز در ادامه گفت: اگر حرکت اعتراضی در آمریکا صورت گیرد به طور مستقیم جلوی دوربین اقدامی نمی کنند و می گویند، حق آزادی بیان دارند. اما اگر معترضین سیاه پوست ها باشند در خیابان ها تانک می آورند این در حالی است که این برخورد با برخورد با سایرین متفاوت است.

وی افزود: بنابراین نباید از آمریکایی ها هیچ انتظاری داشت به ویژه در مورد ایران که همواره از نظر حقوق بشر، مسائلی را مطرح می کنند زیرا از این حقوق بشر اهداف دیگری دارند. در حالی که عربستان همواره نقض حقوق بشر انجام می دهد و آمریکا چیزی نمی گوید اما به کشورهای عرب می گوید پول بدهید تا قدرت بگیرید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جواد لاریجانی حقوق بشر ستاد حقوق بشر عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان‌ غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093408

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟ | پهباد هرمس ۴۵۰ و ۹۰۰ صهیونیست ها را بهتر بشناسیم | ویدئو
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟