Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:05:50 GMT

دستگیری صیادان متخلف در سیاهکل

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۷۴۲۹

دستگیری صیادان متخلف در سیاهکل

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، لطیف جواهردشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: دو صیاد متخلفی که با استفاده از کلر اقدام به صید ماهی می‌کردند در حین صید غیر مجاز از سوی ماموران یگان حفاظت سیاهکل که در حال گشت و کنترل منطقه بودند شناسایی شدند.

وی، با اشاره به اینکه افراد خاطی دستگیر و ادوات صید آنان نیز ضبط شده است، افزود: پرونده این صیادان متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: با توجه به فصل آبیاری مزارع و از طرفی کاهش سطح آب رودخانه‌ها و بالا رفتمی کنند و یکی از طرق معمول کلر زنی است.

لطیف جواهردشتی افزود: کلر، در آبزیان با کاهش مقدار اکسیژن آب باعث مسمومیت ماهیان می‎شود و سیستم عصبی آن‌ها را مختل می‎کند و باعث خفگی آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از هرگونه تخلف مداوم به صورت محسوس و نامحسوس از عرصه‌های مختلف طبیعی و حیات وحش بازید می‌کنند، تصریح کرد: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

شناسایی صیادان متخلف در سیاهکل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک