Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدمحمد غروی 11 تیر در دیدار اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه که با حضور معاونین  مرکز مدیریت حوزه  برگزار شد، گفت: پایه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حوزه بوده و بس؛ هیچ تشکیلات مرتبط با وزارت علوم یا با مکان‌های دیگر، دارای چنین سابقه‌ای نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آغاز این کار با جامعه مدرسین حوزه و از طریق فرمان امام راحل بود و در همان مسیری که اهداف آن ترسیم شده در حال فعالیت است که باید این مورد را در فعالیت‌های خود لحاظ کنیم. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: فعالان این عرصه، روحیه حوزوی بودن خود را حفظ کرده‌اند؛ اگر کمیته مشترکی پدید بیاید و ظرفیت‌های دو عرصه حوزه و دانشگاه شناسایی شود نقش مهمی در شناخت ظرفیت‌ها و تعاملات بعدی دارد. آیت‌الله غروی تصریح کرد: عرصه مشاوره در حوزه باید تقویت شود؛ مساله مشاوره امروزه بسیار متفاوت‌تر از گذشته است؛ حقیقت آن است که یک سری رشته‌هایی که حوزه در عرصه علوم انسانی نیاز دارد می‌تواند با همکاری نهادهایی مثل حوزه ودانشگاه این کار را انجام دهد. رئیس گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، افزود: دوره‌های پودمانی نیز می توان برای برخی برنامه‌ها برگزار کرد؛ برخی اوقات ممکن است تصمیمی در زمینه افزایش توان برخی مشاوران گرفته می‌شود که در این زمینه می‌توان از ظرفیت این دوره‌های مدت دار و پودمانی برای تقویت این کارشناسان استفاده کرد. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در زمینه پژوهش نیز می توان فعالیت های گسترده ای انجام شد؛ علوم انسانی به نحوی باید واسپاری شود، زیرا شرایط خاص حوزه دارای ظرفیت هایی است که طلب می کند که نهادهایی چون حوزه و دانشگاه به کمک بیایند. آیت الله غروی تصریح کرد: همچنین در عرصه بین‌المللی نیز ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه وجود دارد؛ بیش از 40 عنوان کتاب در خصوص زمینه‌های مرتبط روان‌شناسی داریم که می‌توانیم با مراکز علمی کشورهای مختلف جهان از جمله اندونزی ارتباط برقرار کنیم. وی  بیان کرد: در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز می توانیم کارهای مشترکی انجام دهیم؛ این عرصه برای فعالیت‌های علمی و آثار تخصصی نیز وجود دارد؛ باید این فعالیت‌ها را در قالب کمیته مشترک با حوزه دنبال کرد؛ خوشبختانه حوزه و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای یک زبان مشترک هستند که می‌توانند در این قالب کارهای خود را به پیش ببرند. رئیس گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، افزود: با افزایش تعامل می‌توانیم روی ظرفیت‌های هم حساب کنیم؛ استعدادهای برتر حوزه نیز باید در خود حوزه تقویت شوند؛ مسایلی چون دستیاری و.. در جایگاه استعدادهای برتر حوزه نیست و این تقویت و حمایت ها باید در بدنه حوزه انجام شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم حوزه غروی روانشناسی حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دفتر انتشارات علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی، کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی به چاپ رسید.

مؤلف کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و از اعضای هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری به خبرنگار آنا گفت: سلول‌ها واقعیتی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور، در خلقت موجودات و نشانی کم‌نظیر از عظمت خالق بی‌همتاست و شناخت هرچه بهتر آنها، وظیفه پژوهشگرانی است که در این مقوله قدم گذاشته‌اند.

سیده مهدخت مداح افزود: این کتاب، با توجه به پیشرفت این علم و نیز متناسب با تغییرات سرفصل درس گردآوری شده است.

وی متذکر شد: ۳۰ آزمون این کتاب، با توجه به اطلاعات و تجربیاتی که اینجانب در طول سال‌ها تدریس این درس در آزمایشگاه به دست آورده‌ام و مطالبی که در اثر مطالعه منابع خارجی و داخلی جمع‌آوری کردم، سرفصل درس آزمایشگاه زیست سلولی و مولکولی، در گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی و نیز آزمایشگاه زیست سلولی در رشته زیست‌فناوری در ۶ فصل نوشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند