Web Analytics Made Easy - Statcounter

به وضوح مشخص است بارسلونا به کلی در سیاست‌های فروشش تجدیدنظر کرده است. زمان زیادی از وقتی که بارسا رسما بدترین فروشنده در میان بزرگان اروپا بود، نمی‌گذرد.

طرفداری - بارسلونا سال مالی 2018/19 را با درآمدی شگفت انگیز در زمینه فروش بازیکنان به پایان برد.

به گزارش موندو دپورتیوو، از دیروز 1 جولای 2019، سال مالی 2019/20 برای بارسا شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال نکته مهمی که دست باشگاه را برای شروعی خوب در زمینه خریدها باز می‌گذارد، عملکرد بسیار خوب بخش فروش‌ها است. صحبت از درآمد 222.65 میلیون یورویی بارسا از فروش بازیکنانش در سال مالی 2018/19 است. رقمی شگفت انگیز برای باشگاهی که در مدتی نه چندان قبل، رسما بدترین فروشنده در میان بزرگان اروپا بود.

این سیاست از چندی پیش تغییر کرد و بارسا اساسا طوری برای نقل و انتقالات برنامه ریزی کرد که بخش اعظمی از توانایی باشگاه برای خرید بازیکنان موردنظرش، به درآمد حاصل از فروش‌ها بستگی داشته باشد. این اتفاق در سال مالی اخیر رخ داد. در 12 ماه اخیر بارسا به اندازه یک نیمار بازیکن فروخت که این رقم می‌تواند 14.6 میلیون یورو نیز با توجه به بندهای پاداشی موجود در قراردادها افزایش هم پیدا کند. از آن سو، کاتالان‌ها 135 میلیون یورو هم برای خرید بازیکنان جدید در این مدت هزینه کرده‌اند که می‌تواند 15 میلیون یوروی دیگر هم افزایش پیدا کند. بارسا در همین سال مجموعا 30 میلیون یورو بابت پاداش‌های قرارداد دمبله، سمدو و کوتینیو به ترتیب به دورتموند، بنفیکا و لیورپول پرداخت کرد.

نتیجه اینکه بارسا در این سال مالی با در نظر گرفتن پاداش‌های پرداخت شده، 57.55 میلیون یورو سود داشته است. رقمی قابل تامل. بارسا حالا برای سال مالی جدید چند خرید خواهد داشت. فرنکی دی یونگ - 75+11 از آژاکس، نتو با 26+9 از والنسیا، آنتوان گریزمان از اتلتیکو مادرید با 120 میلیون یورو و نهایتا یک دفاع چپ و البته نیمار که هنوز مشخص نیست سرنوشت بازگشتش به نیوکمپ چه می‌شود. 

تمام این ارقام مربوط به سال مالی پیش است و در این در حالی است که بارسا هنوز هم بازیکن فروشی زیادی در ترکیبش دارد. مطمئنا اگر بنا به خرید نیمار باشد، بارسا چاره‌ای جز فروش چند مهره کلیدی نخواهد داشت تا مشکل دستمزدها هم حل شود. راکیتیچ، مالکوم، کوتینیو و دمبله از جمله بازیکنانی هستند که احتمال فروششان کاملا وجود دارد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ژاوی از ستاره بارسا: به بایرن نرو!

به گزارش "ورزش سه"، مدیران بایرن مونیخ از چند ماه قبل شرایط آرائوخو را به دقت زیر نظر داشتند و امیدوار بودند که بتوانند این بازیکن را به خدمت بگیرند و حتی گفته شده بود که پیشنهادی را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به بارسلونا ارائه کردند که از سوی مدیران این باشگاه رد شد.

با این حال، رسانه‌های آلمانی و اسپانیایی در چند روز اخیر خبر داده بودند که بایرن مونیخ در حال آماده کردن پیشنهادی هنگفت و جذاب برای به خدمت گرفتن این بازیکن است و شاید رد کردن این پیشنهاد برای مدیران بارسا سخت باشد.

در عین حال، به نظر می‌رسد که این ستاره اهل اروگوئه هم چندان از این پیشنهاد ناراضی نیست و برای پوشیدن پیراهن بایرن وسوسه شده، هرچند همیشه تاکید کرده که اولویتش بارسا است. همین باعث شده که ژاوی برای حفظ این بازیکن ارزشمند تیمش دست به کار شود.

روزنامه موندو دپورتیوو خبر داده است که سرمربی بارسلونا که حالا مشخص شده قصد دارد در فصل آینده هم به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد از آرائو خواسته که پیشنهاد بایرن را رد کند و در این تیم بماند. ژاوی به این بازیکن گفته که برای فصل آینده روی او حساب می‌کند و قرار است نقش مهمی را در بارسا ایفا کند.

دیگر خبرها

  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • چرا برناردو سیلوا دیگر اولویت نقل و انتقالاتی بارسلونا نیست؟
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • شرط ژاوی مشخص شد: خرید ستاره سیتی
  • درخواست ژاوی از ستاره بارسا: به بایرن نرو!
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • چرا فروش فرنکی دی یونگ کمک چندانی به اقتصاد بارسلونا نخواهد کرد؟
  • تصمیم عجیب بارسا: ستاره هلندی در لیست فروش
  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا