Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح شامل واحدهای بسته بندی عسل، حبوبات و خشکبار است که در راستای اجرای طرح ملی آبادانی چالدران در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اشتغالزایی بنیاد علوی تخصیص یافته است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این طرح با ظرفیت بسته بندی بیش از ۲ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۴۵ نفر احداث می‌شود.

فرماندار چالدران همچنین از افتتاح واحد پرورش دام گوساله صنعتی ۱۰۰ راسی فرازیان در این شهرستان با حضور «سعیدی کیا» خبر داد و اظهار داشت: این واحد ظرفیت تولید بیش از ۸۰ تن گوشت در سال را دارد و می‌تواند بخشی از نیازهای مصرف منطقه را تأمین کند.

محمدزاده ادامه داد: این واحد دامداری با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری ز محل اعتبارات اشتغالزایی بنیاد علوی به بهره برداری رسید.

وی بازدید از طرح صنعتی پرورش ۶۰۰ راسی شترمرغ با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال، بازدید از کارگاه‌های ریسندگی و تولید نخ از پشم گوسفند، بازدید از کارگاه جوجه کشی، بازدید از کارگاه نمونه تولید عسل و بازدید از طرح توان افزایی جوامع را از دیگر برنامه‌های سفر رئیس بنیاد مستضعفان به چالدران در روز جاری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان با هدف محرومیت زدایی از چهره چالدران به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم کشور، در این منطقه سرمایه گذاری می‌کند.

وی اظهار داشت: طرح آبادانی بنیاد علوی در چالدران بعد از نتایج موفق آن در شهرستان «قلعه گنج» از توابع استان کرمان به عنوان دومین شهرستان در حال اجراست.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از مشارکت‌های مردمی و اهالی منطقه در قالب طرح‌های عمرانی، اجتماعی و اقتصادی توسط بنیاد علوی اجرا می‌شود.

فرماندار چالدران گفت: در راستای تحقق طرح آبادانی چالدران تاکنون بیش از ۹۰۰ پرونده دریافت تسهیلات خرد روستایی درون صندوق‌های طرح آبادانی شهرستان تشکیل شده که از این تعداد پرونده، بیش از ۲۷۳ طرح به بهره برداری رسیده است.

چالدران از جمله شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی است و حدود یک چهارم مرز ۵۵۰ کیلومتری ایران با ترکیه در محدوده جغرافیایی این شهرستان قرار دارد.

۸۱۳۷/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چالدران اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است