Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، دوره آموزشی تخصصی و ارتقاء سطح قرائت ویژه متسابقین راه یافته به مرحله استانی با حضور احمد ابوالقاسمی از اساتید و داوران برجسته بین‌المللی امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی در این مراسم اظهار کرد: در روایات و تأکیدات اهل‌بیت برای تالیان قرآن کریم ویژگی‌های متعددی را برشمرده‌اند چرا که یادگیری و تلاوت قرآن، تدبر و عمل به آموزه‌های قرآنی جزء دستورات و تأکیدات بسیار خداوند و اهل‌بیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر کسی که عهده‌دار مسئولیت خویش باشد می‌تواند جامعه خود را به یکی از برترین جوامع تبدیل کند و این نگاه و تأکید دینی ماست لذا عمل به وظایف محوله بی‌شک موجب با آبروتر شدن و مطلوب شدن آن جامعه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: یکی از اقشار اثرگذار به‌ویژه در حوزه فراگیر شدن و ‌توسعه معنویت بی‌شک قشر تالیان کلام وحی و حافظان و قاریان قرآن هستند که در مقابل قرآن زانوی ادب زده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز نوجوانان و جوانان گاه از یک سلبریتی به دلیل داشتن زمینه هنری الگوبرداری می‌کنند، عنوان کرد: اگر جامعه قرآنی عامل به قرآن باشد بی‌شک می‌توان شاهد الگوبرداری جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان از این قهرمانان قرآنی بود.

این مسئول گفت: اگر می‌خواهیم قهرمانان قرآنی در جامعه الگوی نسل جوان و تابلو و ویترین آموزه‌های دینی و قرآنی باشند باید آن‌ها در عامل بودن به آموزه‌های الهی پیشگام باشند زیرا به‌طور قطع انتظار و ‌توقع بیشتری در حوزه عمل به قرآن از فعالان و جامعه قرآنی می‌رود.

حجت‌الاسلام مجیدی یادآور شد: قهرمان قرآن کسی است که در کنار مهارت خود در حوزه‌های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت بتواند عامل به آموزه‌های دینی هم و تحلیل‌گر دین و شریعت خود باشد که در این صورت آن شخص می‌تواند به قهرمان جامعه خود تبدیل شود.

وی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی در قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه‌ها در کنار ارتقاء سطح قرائت متسابقین زمینه عمل به آموزه‌های قرآنی شرکت‌کنندگان را نیز فراهم کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان عنوان کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی ۲۴ و ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود و ‌نفرات برتر به مسابقات کشوری که در اصفهان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن نسل جوان تلاوت قرآن حفظ قرآن فعالان قرآنی اوقاف امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند