Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: تنوع لهجه و گویش‌های مختلف نشان از غنای فرهنگ و زبان کُردی است ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در آئین افتتاحیه کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به همه میهمانان خارجی و داخلی اظهار داشت: کنگره مشاهیر کُرد با همه عوامل و دست‌اندرکاران می‌کوشد تا تاریخ و فرهنگ این دیار را به منثصه ظهور برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در کنگره مشاهیر کُرد سعی بر این است که استان کردستان این قطعه از بهشت ایران زمین بهتر به سراسر ایران معرفی شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: اگر امروز در این مراسم به زبان فارسی صحبت می‌کنم، به‌خاطر انعکاس و پخش زنده مراسم در تمام شبکه‌های ملی و فراملی بوده و حضور میهمانان کُرد زبان با لهجه و گویش‌های مختلف نشان از غنای فرهنگ و زبان کُردی است.

وی معرفی و شناساندن چهره‌های فاخر و مردم کُرد را یکی از اهداف این کنگره ذکر کرد و ادامه داد: امروز در خدمت بزرگانی هستیم که افتخار ایران هستند.

هزینه برگزاری کنگره مشاهیر کُرد در هاله‌ای از ابهام؛ مسئولان شفاف‌سازی کنند«نون.خ» مشکل گویشی ندارد فقط شیطنت مجازی استگویش‌های محلی و فرهنگ بومی استان سمنان در جامعه تقویت می‌شود

مرادنیا با بیان اینکه پیام مردم در این کنگره انسجام و هملی است، گفت: در این مراسم هنرمندان با احساسات ظریف خود آثار ماندگاری را خلق می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کنگره به‌منظور بها دادن بیشتر به مشاهیری است که در قید حیات هستند، اظهار کرد: در کنگره مشاهیر کرد، بزرگا ن و علوم مختلف مورد تجلیل قرار گرفته که یادآور هنر این دیار است.

استاندار کردستان اذعان کرد: گرچه در برگزاری این کنگره قطعاً کمبود و کاستی‌هایی وجود دارد اما امیدوارم در کنگره‌های آتی مشکل حل و فصل شود.

مرادنیا عنوان کرد: امیدواریم این کنگره سبب اتحاد ملی، صفا، صمیمیت، دوستی، محبت و عشق بیشتر میان همه اقوام ایران زمین شود.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست