Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 80 مورد عملیات اطفاء حریق مراتع و باغات توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه انجام شده است.

ابراهیم شاد قوشچی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 80 مورد عملیات اطفاء حریق توسط پرسنل آتش نشانی انجام پذیرفته است که یکی از بیشترین علل آتش سوزی در باغات و فضای سبز، آتش زدن ضایعات شاخ و برگ درختان توسط عوامل انسانی بوده که با گسترش آتش سوزی، افراد دیگر قادر به کنترل حریق نشده و مشاهده شده این آتش سوزی باعث خسارت به منازل و ساختمان های مجاور هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شدت بارش نزولات آسمانی در ماههای قبل در شهر ارومیه و رشد حجم انبوهی از گیاهان خودرسته در مراتع،باغات و نیز شروع زود هنگام فصل گرما و افزایش آمار آتش سوزی باغات، مراتع و فضای سبز از کلیه شهروندان تقاضا داریم نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند و به هیچ عنوان به منظور از بین بردن ضایعات شاخ و برگ درختان در زمین های کشاورزی یا بایر و همینطور فضای سبز  و باغات، اقدام به آتش زدن آن ها نکنند و از انباشته شدن شاخ و برگ ضایعات درختان در یک محل جلوگیری کرده، چون در صورت شعله وری، حریق به سرعت گسترش و به دیگر ساختمان ها و منازل اطراف سرایت می کند و مهارآن بسیار سخت و زمان بر می شود.

شاد قوشچی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان برای تفریح به اماکن تفریحی شهر در کنار شهر ارومیه و پارک جنگلی رفته و همین افزایش حضور شهروندان در صورت بی احتیاطی موجب آتش سوزی می شود  از همشهریان و مسافرین محترم درخواست کرد از روشن کردن آتش در فضای سبز و در کنار درختان خودداری کنند و همچنین از آتش بازی کودکان در طبیعت جلوگیری و از شکستن شاخه های درختان برای روشن کردن آتش خوداری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه توصیه کرد: هنگام گردش و تفریح ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن ذغال داخل اجاق ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنید.

وی به خطر آتش سوزی به دلیل انداختن بطری های شیشه ای و یا شیشه های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان ها و پارک های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مثل ذره بینی موجبات آتش سوزی را فراهم می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه عنوان کرد: همشهریان در صورت مشاهده آتش سوزی سریعاً با شماره125 تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آتش سوزی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زمین شعله فضای سبز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد