Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:32:33 GMT

صادرات از مرزهای گیلان حدود ۷۰ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۹۲۹۳

فرهاد دلق پوش عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم عدم اتکا به صادرات نفت برای رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: سال گذشته ۹۲۱ هزار و ۶۴۸ تن کالا با درامد ارزی ۴۶۴ میلیون و ۹۴۹ هزار دلار از مرزهای استان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان صادرات از استان از نظر وزنی حدود ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشت که این نشان می دهد با وجود همه مشکلات می توانیم شرایط را به فرصت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: برخی تولیدات گیلان زمینه صادرات را دارند و ما بایستی از این فرصت برای صادرات آنها بهره بگیریم.

دلق پوش با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید یاداورشد: از سال ۹۷ تا کنون، یک هزار و ۱۵۸ مورد پرونده مربوط به واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی، صنعت و گردشگری را مورد بررسی قرار داده ایم.

وی میزان پرداخت تسهیلات برای سال ۹۷ برای واحدهای تولیدی استان را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: یکصد میلیارد تومان نیز از منابع استانی به دستور استاندار برای رفع موانع تولید اختصاص یافته که از مجموع میزان اختصاص یافته تا کنون ۶۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در عرصه داخلی و بین المللی به کیفیت و صادرات توجه داشته باشیم، مستلزم توجه ویژه به بروز رسانی است، اظهار داشت: در همین راستا، بازسازی، نوسازی و تجهیز به امکانات روز واحدهای تولیدی و حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور مد نظر است

کاهش واحدهای الاینده صنعتی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: صنعت به عنوان یک شاخص مهم در اشتغال باید رعایت ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی را داشته باشد و واحدهای تولیدی و صنعتی ما نیز به همین سمت حرکت می کنند.

دلق پوش با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی با اداره کل محیط زیست استان داریم، گفت: در راستای رعایت اصول زیست محیطی، ایمنی و بهداشتی واحدهایی که نیاز به تصفیه خانه داشته اند را ملزم کردیم؛ ضمن اینکه به جد این امر را پیگیری و واحدها را ارزیابی می کنیم.

وی تصریح کرد: با بازنگری واحدهای آلاینده، تعداد آنها از ۷۸ به ۴۰ واحد کاهش یافته است که نشاندهنده حرکت صنایع گیلان به سوی صنعت سبز است.

بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

۷۲۹۶ /‏۶۰۳۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه