Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۱طرح صنعتی ویژه در استان وجود دارد که صنایع مس طارم و معدن چیزه با ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی از جمله آن‌هاست که در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این پروژه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سعید نبیل در نشست خبری که ظهر امروز(سه شنبه) به مناسبت هفته صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: پاسخگویی به رسانه‌ها جزو شروط ذاتی نقش ماست، اما گاهی مشغله‌ها و موضوعات روز توجه بیشتری را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون ما در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم به همین دلیل ایجاد امید، همدلی، حفظ، ایجاد و تقویت سرمایه گذاری در بخش تولید بسیار ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: جنگ اقتصادی به عنوان جنگی تمام عیار قطعا آسیب به همراه دارد، از این رو باید با مدیریت و اقدامات موثر و هوشمندی در زمینه‌های مختلف از این مرحله عبور کرد و قطعا این زمان دوره‌ای طولانی نیست و به دنیا اثبات خواهیم کرد که زیر بار سلطه و زور نخواهیم رفت.

این مسئول در ادامه با برشمردن برنامه‌های هفته صنعت و معدن ابراز کرد: غبارروبی از مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، همایش یک روزه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نشست با نمایندگان مجلس استان، نشست‌های مختلف در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌هایی است که طی دوهفته انجام می‌شود.

نبیل بیان کرد: هفت محور برای رونق تولید تعریف شده که با بحث‌های اساسی مورد پیگیری قرار می‌گیرند و توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل با 10برنامه از جمله آن‌ها است.

ضرورت توجه به استارتاپ‌ها در بخش صنعت

وی افزود: ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال در صنعت، توجه ویژه به واحدهای تولیدی، انجام بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی و نظارت، بهره‌برداری از واحدهای خدمات مهندسی و پایش طرح‌های نیمه تمام از برنامه‌های رونق تولید به شمار می‌آیند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اذعان کرد: همچنین یک مجموعه از تسهیلات برای رونق تولید درنظر گرفته شده است و 4برنامه نیز در راستای صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده که تشکیل میزهای تخصصی کشورها و برپایی و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی از جمله آن‌ها است.

وی گفت: توسعه صنایع معدنی با 4برنامه، توسعه فن‌آوری واحدهای دانش بنیان با 3برنامه و رویکرد جدید وزارت صمت به استارتاپ‌ها برای نوآوری مورد توجه جدی است.

نبیل اظهار کرد: تجهیز واحدها به صندوق مکانیزم فروش از دیگر برنامه‌هایی است که امیدواریم در سال جاری آغاز شود، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استان نیز مورد نظر است.

279طرح در آستانه بهره‌برداری قرار دارد

وی ادامه داد: هم اکنون 3هزار و 999واحد دارای پروانه با 162هزار ظرفیت اشتغال در استان وجود دارد و 10محصول عمده تولید می‌کنند که نخ، سرامیک، انواع بطری، شیشه، پروفیل و انواع قطعات خودرو از جمله آن‌هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: 279طرح به ایجاد اشتغال و بهره‌برداری نزدیک هستند که دارای 33هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال برای بیش از اشتغال 13هزار نفر است.

وی افزود: 11طرح صنعتی ویژه در استان وجود دارد که صنایع مس طارم و معدن چیزه با 98درصد پیشرفت فیزیکی از جمله آن‌هاست که در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این پروژه بود.

این مسئول ابراز کرد: شرکت ویتانا با 85درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 510اشتغال، طرح پیشروان ابنیه با 63درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 197نفر از دیگر طرح‌های صنعتی در استان هستند.

وی عنوان کرد: برخی واحدها نیز دارای طرح‌های توسعه‌ای هستند که خوشگوار با ظرفیت 70شغل از جمله آن‌ها است.

138مصوبه برای رفع واحدهای مشکل دار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: در حوزه معدن 182پروانه صادر شده معتبر با ظرفیت 7/7میلیون تن و اشتغال بیش از 1200نفر و 137پروانه اکتشاف و 751مجوز برداشت وجود دارد.

وی گفت: 73مورد کارت بازرگانی صادر شده، 204بنگاه فعال صادراتی و دو مجموعه صادرات خدمات مهندسی نیز در استان فعال است و باید موضوع خدمات مهندسی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

این مسئول اظهار کرد: رتبه نخست مواد شوینده در سطح کشور، شیشه شربت دارویی، چرخ خیاطی، کاشی و سرامیک، سی دی و دی وی دی، شیر خشک و غذای کودک، لوازم خانگی، محصولات پلیمری،کشمش و مواد غذایی مجموع توانمندی‌‌های استان در بخش صادرات است.

 

وی افزود:37مورد سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده و قزوین را در رتبه چهارم کشوری قرار داده است؛ 5مورد از افغانستان، 5مورد از ایتالیا و 2مورد از کشورهای فرانسه، کره جنوبی، هندو سنگاپور در استان سرمایه گذاری کرده‌اند.

نبیل ابراز کرد: در حوزه رفع مشکلات، 7کارگروه اصلی و 17کارگروه فرعی با 138مصوبه فعالیت داشته که 71مورد اجرا شده و 68مورد نیز درحال پیگیری برای اجرایی شدن هستند.

وی ادامه داد: در بخش پرداخت عملکرد تسهیلات در رتبه3کشوری و از نظر ریالی در رتبه 8کشور قرار داریم، در بازسازی صنایع نیز رتبه 3 را به خود اختصاص داده‌ایم که از نظر ریالی در رتبه 5محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: درمجموع 358میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و 22واحد صنعتی از 572میلیارد ریال برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در راستای رفع موانع تولید 57جلسه فرعی با 289مصوبه انجام شده و 236واحد صنعتی در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: ما می‌خواهیم راه چابهار به‌بهره برداری برسد، در این خصوص با استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین صحبت‌هایی داشتیم.

به گزارش ایسنا، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان که روز گذشته در راس یک هیئت تجاری و اقتصادی به سیستان‌ و بلوچستان سفر کرده، با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: در سفرهای قبلی که داشتیم به طور تفصیلی در مورد چابهار صحبت کردیم و یکسری توافقات هم داشتیم. ما می‌خواهیم موضوع چابهار صد در صد راه بیفتد. کارهای عملی‌ آن شروع شده است. ما یک هدف تعیین کردیم که ۱۰ میلیارد دلار باید تجارت میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران باشد. یک سلسله نیازمندی و شرایط برای دو کشور دارد. اگر روال سابق باشد، دو میلیارد دلاری که تجارت بوده، بالاتر نمی‌رود. ولی اگر یک سلسله تشویق‌ها و شرایط بهتر در مرزها ایجاد شود، صادرات ما اضافه خواهد شد و تجارت بیشتری خواهیم داشت.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان همچنین گفت: در خصوص ترانزیت و صادرات از افغانستان و کشورهای مختلف، ما می‌توانیم بهترین راهی که از مدت‌ها قبل در مورد آن بحث می‌شود و کارهای عملی‌اش تا امروز انجام نشده را اجرایی کنیم. ما می‌خواهیم راه چابهار به‌بهره برداری برسد، در این خصوص با استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین صحبت‌هایی داشتیم. ما امید داریم در آینده نزدیک به کمک دوستان این راه درست شود و در این برنامه‌ها هم آقای کاظمی قمی همراه، هم‌نظر و همگام هستند و همیشه ما را در اینگونه موضوعات تشویق می‌کنند و اقدامات را اجرا می‌کنند. من یقین دارم در آینده‌های نزدیک موضوعات به مرحله عمل برسد.

وی در گفت و گو با ایراف در پاسخ به این سوال که در سفر سال گذشته که به چین داشتید در خصوص کمربند-جاده، آیا از کریدور و راه‌های ایران در این نشست صحبت شد؟، گفت: آن مسیر کمی با راه چابهار تفاوت دارد که به نام کریدور واخان است که از افغانستان رد می‌شود. در این موضوع رییس کمیسیون اقتصادی ما با مقامات ایران صحبت داشتند. ایران و افغانستان توافق کردند که ما روی راه واخان کار می‌کنیم. در آینده نزدیک کنفرانسی خواهیم داشت و از طرف چین هم دعوت می‌کنیم. کارهای عملی برگزاری نشست شروع شده است. چون به نفع ایران و افغانستان است و همچنین نزدیک‌ترین راه برای چین است که به خلیج فارس برسد و آنها هم استفاده کنند.

هدف از سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان به استان سیستان و بلوچستان در ایران، تسهیل تجارت و ترانزیت میان ایران و افغانستان گفته شده است. هیئت طالبان برای شرکت در نشست امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی و گفت‌وگو درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی میان دو کشور با محوریت سیستان به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد