Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@22:04:37 GMT

گزارش؛ پول زور در فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۹۵۹۹

گزارش؛ پول زور در فوتبال ایران

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در جدیدترین آرای صادره تعدادی از بازیکنان و مربیان فوتبال ایران را به دلیل تغییر استان محل فعالیت و عدم پرداخت هزینه آن، محروم کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، شکایت هیئت های فوتبال استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، سبب محرومیت بابک حاتمی، محمدرضا مهاجری، معین عباسیان، هاشم بیک زاده، محمد نصرتی، محسن حمیدی، امیر احمد کامدار، پیام صادقیان، بابک حاتمی و محمدرضا اخباری شده و آنها تا عدم پرداخت هزینه خروج از استان نمی توانند به فعالیت خود در فوتبال ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 البته در تماسی که با معین عباسیان بازیکن فصل گذشته سایپا داشتیم، تاکید می کند حق خروج او از استان که مبلغی نزدیک به 10 میلیون تومان بوده، پرداخت شده ولی حتی در صورت عدم پرداخت این مبلغ، یک سوال مهم باقی می ماند و آن اینکه هیئت های فوتبال چه خدماتی برای بازیکنان ارائه می دهند که می توانند شکایت کنند و بازیکن و طبق قانونی که اخیرا تصویب شده حتی مربیان را از فعالیت فوتبالی محروم کنند؟

 

برادران رئیس سابق هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال به "ورزش سه" گفت:« یکی از محل های درآمد تعریف شده برای هیئت های فوتبال همین است. به هر حال استان ها کمک می کنند تا بازیکن ساخته شود و این منابع مالی صرف توسعه فوتبال کشور می شود. این قانون بیشتر به نفع استان های فوتبال خیز است. در واقع بازیکنانی که از استان خارج می شوند، باید مبلغ ثابتی پرداخت کنند و این مبلغ طبق قانون باید صرف فوتبال پایه شود. در هر صورت بازیکن به استانی که در آن فعالیت کرده، مدیون است. به هر حال می دانید بسیاری از استان های کشور ما محروم هستند و حتی توپ و کفش ندارند. این درآمد می تواند کمک زیادی به توسعه فوتبال در بخش پایه استان ها باشد.  این قانون به نوعی در راستای عدالت و تامین منابع مالی هئیت‌های فوتبال است، چون هیچ کمکی هم از اداره ورزش و جوانان و وزارت ورزش به هیئت های فوتبال نمی شود. این قانون مشابه بقیه کشورها است و در تعاملاتی که با کشورهای دیگر هم داشتیم این موضوع وجود دارد.»

 

علیرغم صحبت های برادران رئیس سابق هیئت فوتبال استان خراسان رضوی که می تواند بازگوکننده مواضع سایر مدیران هیئت های فوتبال زیرمجموعه فدراسیون فوتبال باشد، معین عباسیان که یکی از بازیکنان محروم شده توسط قانون پرداخت حق خروج از استان است، نظر دیگری دارد.  عباسیان هافبک سایپا در این رابطه می گوید:« ما فوتبالیست ها قشر بسیار مظلومی هستیم. هر سال 10 درصد از قراردادی که می بندیم را باید مالیات بدهیم و 10 درصد هم حداقل به مدیربرنامه هایمان می رسد. یک بازیکن لیگ برتری اگر در کشور جابجا شود هم باید 10 میلیون هزینه جابجایی بدهد. حالا این را هم در نظر بگیرید که اصلا معلوم نیست چقدر از قراردادی که ما امضا می کنیم، به پول تبدیل می شود؟»

 

در نظر گرفتن این نکته که هیئت های فوتبال در کشور هیچ خدماتی به بازیکنان ارائه نمی دهند، پاسخ به این سوال را جدی تر می کند که چگونه و توسط چه کسانی این قانون ثبت شده؟ قانونی که این حق را به هیئت های فوتبال می دهد تا مبلغی مابین 600 هزارتومان تا 10 میلیون تومان را بسته به سطح فعالیت بازیکنان و مربیان از آنها برای خروج از استان بگیرند و در ازای آن شاهد هیچ خروجی ای هم نباشیم !

فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمپین ستاره ها فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی شدید نکونام از یک استقلالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وششم لیگ برتر باشگاه‌های ایران موفق شد در ورزشگاه آزادی در یک دیدار جذاب و تماشایی، ذوب‌آهن اصفهان را دو بر یک شکست دهد. جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو، گل‌های استقلال را در این بازی خانگی به‌ثمر رساندند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مسابقه و در حالی که بازیکنان در حال خروج از زمین و ورود به رختکن بودند، امید حامدی‌فر به سمت مهرداد رضایی بازیکن ذوب‌آهن حمله‌ور شد و او را نقش بر زمین کرد که این اقدام عجیب، واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.

پس از اتفاقات این دیدار، حامدی‌فر به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شد. در حالی که روزبه چشمی ، صالح حردانی با دریافت کارت زرد مقابل ذوب آهن اصفهان دیدار با فولاد خوزستان را از دست داده‌اند، رفتار بچه‌گانه امید حامدی‌فر به احتمال فراوان وی را به فهرست محرومان آبی‌ها اضافه خواهد کرد.

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد جواد نکونام از اتفاقاتی که دیشب در ورزشگاه آزادی رخ داد ناراحت بوده و از رفتار امید حامدی‌فر انتقاد کرده است.

سرمربی استقلال قصد دارد امید حامدی‌فر را بابت رفتاری که انجام داد، جریمه کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904060

دیگر خبرها

  • عدد نهایی حداقل «حقوق» بازنشستگان مشخص شد
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان؛ افزایش ۱۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان/ افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟ کف و سقف جدید حقوق اعلام شد
  • ناراحتی شدید نکونام از یک استقلالی
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • توضیحات ماجدی درباره استعدادیابی ۹ هزار بازیکن در تهران
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی