Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تجربه نشان می‌دهد در پزشکی بالینی درصد افراد مؤثری که راغب به بازگشت به کشور باشند، پایین است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای بهره‌گیری از ذخایر علمی متخصصان و نخبگان ایرانی غیرمقیم را مثبت و از نظر ملی ارزشمند توصیف کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در حد توان و ظرفیت‌های موجود تلاش خود را در این مسیر خواهد کرد، البته انتظار جذب تعداد زیادی از متخصصان و نخبگان غیر مقیم حوزه پزشکی به ویژه پزشکی بالینی به نظر عملیاتی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: تجربه ما نشان می‌دهد در پزشکی بالینی درصد افراد مؤثری که راغب به بازگشت به کشور باشند، پایین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اغلب کسانی که پزشکی را انتخاب می‌کنند علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های بالینی هستند و درصد کمتری به رشته‌های علوم پایه تمایل دارند، افزود: به نظر می‌رسد علوم پایه پزشکی ظرفیتی است که می‌توان برای جذب متخصصان و نخبگان ایرانی غیرمقیم به آن ورود کرد.

وی با تأیید صحبت‌های رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص مزایای دوره یک ساله پسادکترا برای شناخت بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متخصصان غیرمقیم، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران علاقه‌مند به پذیرش متقاضیان در قالب این دوره است و آن را فرصتی برای شناسایی قابلیت‌های افراد جهت حضور طولانی‌مدت در این مجموعه می‌داند.

کریمی با بیان اینکه لزوم فراهم کردن شرایط و فضای موجود برای رفت‌وآمد این افراد احساس می‌شود، گفت: نباید به ماندن این افراد اصرار کرد بلکه خودشان باید در این باره تصمیم بگیرند و تنها در این صورت است که حضور آن‌ها برای دانشگاه و کشور مفید خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه در حوزه پزشکی تربیت نیرو‌ها اغلب تک بعدی شده و تحصیل‌کردگان تفکر جامعی نسبت به حوزه‌های مختلف ندارند که این رویکرد سبب شده نگاه درستی نسبت به کشور و محل رشد خود نداشته باشند و به دنبال آن انگیزه ماندن و خدمت کردن را از دست بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به شکل متفاوت کار در رشته‌های پزشکی نسبت به رشته‌های فنی اشاره کرد و اظهار داشت: رشته‌های مهندسی نسبت به پزشکی، دوره‌های کوتاه‌تری دارند و در حیطه پزشکی اگر کسی بخواهد به جایگاه یک متخصص برسد باید مسیر طولانی را پشت سر بگذارد.

وی توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در مسیر بین‌المللی سازی ارائه کرد و گفت: این مجموعه از توانمندی‌های بسیاری برای توسعه روابط بین‌الملل برخوردار است و ما معتقدیم که امروز علی‌رغم مسائل اقتصادی، تحریم‌های سیاسی و مسائل پیش روی تعاملات بین‌المللی، دانشگاه‌ها باید برای پیشبرد اهداف این حوزه بیش از پیش ورود کنند.

کریمی اضافه کرد: همچنین تلاش می‌شود ضمن بسترسازی برای استفاده حداکثری از توان نخبگان مقیم خارج از کشور، از منابع موجود برای توسعه تعاملات بین‌المللی و ارتباطات منجر به پروژه‌های گسترده‌تر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت بین‌الملل دانشگاه به منظور تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور از اختیارات لازم برخوردار است و امیدوارم از ارتباطات موجود بتوان در مسیر پیشبرد اهداف دانشگاه و کشور بهره برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازگشت نخبگان به کشور استفاده از ظرفیت نخبگان توسعه تعاملات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد