Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد تردیدی ندارد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی، منتقد سعودی را صادر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد تردیدی ندارد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی، منتقد سعودی را صادر کرده و رفتار دوستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با او اعتبار این کشور را در زمینه حقوق‌بشر زیر سوال می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور هم حزبی ترامپ به سی بی اس نیوز گفت: هیچ تردیدی ندارم که او (بن سلمان) دستور قتل خاشقجی را صادر کرده، او از این مسئله آگاه بود و کار‌های مشابهی را درباره دیگر افراد نیز انجام داده و عامل مخربی در سراسر منطقه است. گراهام همچنین افزود که او تلاش‌هایی را برای تحریم ولیعهد عربستان صورت داده است.

سناتور گراهام ضمن تائید نقش عربستان به عنوان یک متحد استراتژیک برای آمریکا ادامه داد: تصمیم گرفته‌ام که اقدامات متحدی را، که فردی را در یک کنسولگری تکه تکه می‌کند و تمامی هنجار‌های بین‌المللی را نقض می‌کند، نادیده نگیرم. سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت موضع او نسبت به محمد بن سلمان کاملا با موضع دونالد ترامپ فرق دارد و تاکید کرد کنگره این کشور تداوم روند معمول تجارت با ریاض را تا زمانی که بن سلمان در راس قدرت است، نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ در ژاپن مرگ خاشقجی را هولناک خواند با این حال از گرفتن انگشت اتهام به سوی ولیعهد عربستان خودداری کرد. ترامپ پیشتر با اشاره به مبادلات تجاری چندین میلیارد دلاری با سعودی‌ها آن را توجیهی برای تحت فشار قرار ندادن ریاض در مسئله خاشقجی دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود