Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  نشست صمیمانه دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و حوزه معاونت امور جوانان با مجمع سمن های جوانان استان های خراسان رضوی, همدان و یزد برگزار شد.

تاثیر جوانان در بهبود شرایط کشور

در این نشست مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان ضمن تشکر از نمایندگان سمن‌های جوان سه استان گفت: نیروی جوانان کشور می توانند جایگزین نسل گذشته باشند و این اتفاقی است که در هر کشور رخ می‌دهد چرا که عمر مفید هر نسل سی سال است ؛هر ۳۰ الی ۴۰ سال یکبار انتقال نسل و اصلاح روشها رویکردها و اهداف انجام می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام ما به  بلوغی رسیده که در ۴۰ سال گذشته فراز و نشیب هایی طی کرده و با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد و در این میان جوانان نقش موثری در بهبود شرایط کشور دارند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد :برای بیانیه دوم کمیته کاری مشترک با مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده است چرا که معتقدیم بیانیه گام دوم اساس و اصل حرکتی کلی نظام است و بر مسیر رشد و توسعه نظام در دهه آینده تمرکز دارد. وظیفه ی بزرگی در این بیانیه بر دوش جوانان است.

سلطانی فر با اشاره به فعالیت وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد:  هر زمان به هر شکلی دستگاه‌های قانونگذاری و سایر ارکان تشخیص دادند که فعالیتی مغایر با وضعیت فعلی باید صورت بگیرد رویکردمان را تغییر خواهیم داد؛ اما اگر در جهت ثبات وضعیت باشند تلاشمان را افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط فعلی که در آن به سر می بریم عنوان کرد:  در شرایط خاصی به سر می بریم و در حال تغییرات اساسی در جهات مختلف هستیم از این رو شاهد اتفاقات  مختلف در عرصه‌های سخت افزاری و نرم افزاری اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در کشورمان خواهیم بود.

سلطانی فر افزود: امروزه شاهد گسترش ارتباطات و توسعه شفافیت ، توسعه مشارکت مردم و اصلاح روند تصمیم گیری و تصمیم سازی در امور مختلف،  کاهش نقش دولت ها و گسترش دولت الکترونیک و ارتباط بین ملت‌ها با استفاده در فضای مجازی و پررنگ شدن نقش سازمان‌های مردم‌نهاد  در دنیا هستیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد به عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد ابزار تحقق توسعه و مشارکت مردم هستند.  هنر ما این است که از همه ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه نظام برای طی کردن ابعاد مختلف توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: باید همه کشور و آنهایی که می‌خواهند از مسیر توسعه بازنمانند رویکردها اهداف و برنامه‌ها را بازنگری کنند؛  امروز شیوه ها و روش ها و نحوه تعاملات سنتی سرعت لازم را با همگامی در روند تحولات دنیا ندارد و باید به سمتی برویم که تغییرات مورد نیاز را در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد کنیم.

وی افزود: جایگاه مردم روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و آن چیزی که به عنوان مردم سالاری مطرح است سبب گسترش و توسعه خواهد شد و این امری اجتناب‌ناپذیر است و از الزامات در روابط ملت‌ها و کشورها است.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که امروزه  مجبور هستید روند فعالیت های دموکراتیک و مردم‌ سالارانه را توسعه بدهیم، گفت: بدین ترتیب همه امور باید با نظر سنجی و انتخاب مردم انجام شود. در این راستا با حرکت به سمت توسعه این انتخابات شکل الکترونیک پیدا کرده است

 سلطانی فر با ذکر مثالی ادامه داد: همان گونه که می بینید در فضای مجازی گاهی حتی با تعداد محدود نظرسنجی‌های صورت می گیرد و بر اساس همان نظرات تصمیم گیری می شود و مجبور هستیم رویکرد ها را بر آن اساس اصلاح کنیم از این رو نقش مردم اهمیت زیادی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش مشارکت مردمی در مدیریت ارکان مختلف  خاطرنشان کرد: تاثیرپذیری جدی نیروی عظیم بسیج مردمی بر اساس های مختلف سبب شده که هم مشکلاتی ایجاد و هم  آن که مشکلاتی  حل شود و در هر صورت سمت و سو ها  را تغییر دهد.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: در غائله  سیل که برای چند استان کشور مشکلاتی ایجاد کرد و برای سایر نقاط نعمت بود بسیج مردمی شکل گرفت و همه سازمانهای مردم نهاد در این امر فعال بودند و مشکلات ناشی از آن به سرعت کنترل شد بدین ترتیب مشارکت مردم سبب شد تا آثار منفی ناشی از سیل مدیریت شود و اگر این مشارکت نبود شاید خسارات مادی بیشتری شاهد بودیم و معتقدم اگر مردم به صحنه نمی آمدند و این مشکلات به خوبی مدیریت نمی‌شد و همچنین شاهد ضایعات انسانی بیشتری بودیم.

 وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد : گرچه سیل خساراتی مادی داشت و متاسفانه ما شاهد چندین کشته بودیم اما توانستیم آثار و ظواهر کوتاه‌مدت را مدیریت و انشالله طی ماه های آینده آثارش از بین برود و باید آن را ناشی از مشارکت و حضور مردم و سازمان های مردم نهاد دانست و از این پتانسیل استفاده کرد.

 وی تصریح کرد:  هنر ما این است که از همه ظرفیت ها در حل مشکلات کشور استفاده کنیم اگر سیل ۷۰ کشته داشت آیا گسترش مواد مخدر در بین جوانان، گسترش پدیده طلاق، ازدواج سفید، کاهش اشتغال، گسترش آلاینده های مختلف، پدیده تکدی گری، گسترش کودکان کار و غیره آثار مخرب تری از سیل ندارد.

 سلطانی فر ادامه داد : فکر می کنم زمان آن رسیده که همه ارکان جمهوری اسلامی به نقش موثر سازمان های مردم نهاد در حل مشکلات اعتراف کنند و با تدبیر و ژرف نگری بتوانند از این نیروی عظیم مردمی و قدرت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد و مشارکت ها استفاده کنند و تنها سیاست گذاری و فراهم کردن زیرساخت ها را برعهده داشته باشیم و بقیه امور را به مردم بسپاریم.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان گفت: معتقدیم باید به سرعت، ساز و کار قانونی مشارکت مردم فراهم شود و همچنین سازمان های مردم نهاد که نقش مهمی در جامعه دارند اثرگذاری بیشتری داشته باشند و سرعت موفقیتشان نسبت به سایر مراکز بیشتر باشد.

سلطانی فر تصریح کرد:  یکی از دستورهای شورای مرکزی مجمع ملی سازمان های مردم نهاد و مجموعه های استانی باید این باشد که چگونه می توان زمینه مشارکت جدی مردم را فراهم کرد؛ باید بررسی کرد که آیا برای افزایش مشارکت در بخش هایی نیاز به اصلاح قانون وجود دارد.؟ در کجا باید از قوانین استفاده کرد ؟ و چگونه می توان از ابزارهای موجود سود برد.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب حضور مردم و سازمان های مردم نهاد در حل مشکلات جامعه و کشور پررنگ خواهد بود و مسائل فرعی در حوزه سمن ها حل خواهد شد مجموعه معاونت جوانان به دنبال پیگیری مسائل و مطالبات سمن هاست اما اعضا باید برای این که چه کارهایی میتواند انجام دهند فکر کنند و توانمند شوند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه سمن ها در حال حاضر بلوغی رسیدند که می‌توانند نسبت به مسائل مختلف فکر کنند ، اظهار کرد: همه باید برای حل معضلات فرهنگی اجتماعی اقتصادی و غیره فکر کنند و راهکار بدهند البته به دنبال این نیستیم که سازمان های مردم نهاد در حوزه سیاست دخالت کنند چراکه در برخی مواقع منجر به تخریب سمن ها می شود اما اگر در راستای اهداف عالیه نظام اسلامی باشند اتفاق خوبی است؛ در هر صورت باید از کشمکش‌های سیاسی جلوگیری شود و در جهت کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی اقداماتی انجام دهند.

وزیر ورزش و جوانان بابیان ظرفیت ها و ارزشمندی سازمان‌های مردم نهاد گفت: خواهش من این است که سمن ها از مسائل فرعی بیرون بیایند و بخشی از مشکلات جامعه را به دوش بکشند تا مسیر توسعه طی شود.

وی در پایان تاکید کرد: علیرغم فراز و نشیبی که در حوزه جوانان داشتیم خوشبختانه تاکنون از فعالیت‌ها و ماموریت هایمان دور نشده ایم و وظیفه داریم تا در جهت ساماندهی امور جوانان و حل مشکلاتشان فعالیت هایی انجام دهیم از این رو امیدوارم جوانان و سمن ها بتوانند نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام و حل مشکلات کشور ایفا کنند.

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی خراسان رضوی مشکلات وزیر ورزش و جوانان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!

تین نیوز

به گفته مدیرکل بازرگانی خارجی راه آهن، مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است و ادعای اینکه زیرمجموعه دولت ایران، وزارت راه یا شرکت راه آهن است، صحیح نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، شهرام جعفری مدیرکل بازرگانی خارجی راه آهن، درباره برخی ادعاهای مطرح شده از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، گفت: شرکت های بخش خصوصی ایران در پروژه های مختلف بین المللی در کشورهای مختلف مشغول فعالیت هستند اما هیچ شرکت خصوصی نمی تواند ادعا کند که زیر مجموعه وزارتخانه یا دولت جمهوری اسلامی ایران یا مجموعه های دولتی است و هزینه کردن از عنوان وزارت راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برای توجیه خطای صورت گرفته است.

جعفری ادامه داد: کنسرسیوم مورد اشاره، با انتساب خود به مجموعه های دولتی همچون وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نزد ذینفعان مختلف داخلی و بین المللی، از جمله راه آهن افغانستان، وجهه حاکمیتی برای خود ایجاد کرده که مورد تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مرجع رسمی حمل و نقل ریلی کشور نیست.

وی افزود: ادعای تشکیل کنسرسیوم ذیل وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، یک ادعای واهی است، زیرا چنین امری به لحاظ قانونی اساساً امکان پذیر نیست، به طوری که یک شرکت خصوصی زیر مجموعه یک بخش دولتی باشد.

جعفری افزود: علاوه بر مشکل قانونی این ادعا، مشکل دیگر این است که مدیریت این کنسرسیوم با حاشیه هایی که از بابت اعزام یک رام قطار باری از مبدا ایستگاه روزنک افغانستان به سمت ایران ایجاد کرد و نشان داد تجربه و تخصص لازم را جهت بهره برداری از شبکه ریلی کشور افغانستان را ندارد، زیرا بر اساس رویه تعریف شده جهت حمل و نقل بین المللی لازم است تمامی فرایند اجرای کار از طریق شرکتهای فوروادری که مورد تایید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرد و در این مورد خاص با توجه به اینکه بر اساس خبرهای رسیده مقصد حمل بار کشور ترکیه تعیین شده است و از طرفی این حمل با واگنهای ایرانی انجام پذیرد بنابراین لازم است موافقت اولیه راه آهن ترکیه با توجه به نوع محموله و نوع واگن اخذ شود، لذا جدا از عدم اخذ تاییدیه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعزام این قطار به سمت ایران، کشور مقصد هم به دلیل عدم انعکاس مراتب به آن راه آهن بدیهی است موافقتی برای این حمل صادر نکرده است.

وی ادامه داد: حمل بار از طریق خطوط ریلی، تابع شرایط و مقررات مشخصی است و همه بارهای بین المللی بر اساس همین پروتکل ها حمل می شوند اما کنسرسیوم مذکور به جای هماهنگی با راه آهن ایران و طی روال قانونی، مسیر فشار رسانه ای را انتخاب کرد و همین امر موجب ایجاد چالش در این مسیر شده است.

شهرام جعفری گفت: البته با وجود عدم هماهنگی با راه آهن و همچنین طی نشدن مسیر قانونی لازم، جهت مساعدت حمل این محموله تجاری، مدیرعامل راه آهن دستور حمل این بار را از ۷ روز قبل صادر کرد؛ اما کنسرسیوم مذکور پس از چند روز هنوز اقدامات لازم از جمله انجام تشریفات گمرکی را تکمیل نکرده است و به محض وصول تاییدیه گمرک، سیر واگن ها انجام خواهد شد.

جعفری تاکید داشت: شرکت راه آهن قطعا از توسعه ارتباط ریلی با کشور افغانستان استقبال می کند اما بدون لحاظ ایمنی تردد ناوگان و همچنین طی روال قانونی لازم، این امر امکان پذیر نیست و امیدواریم با توجه به این دو مولفه، هرچه زودتر اقدامات لازم جهت آغاز بهره برداری تجاری از مسیر ریلی ایران و افغانستان فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی