Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@21:59:07 GMT

معامله قرن ازجمله موارد نقض حقوق بشر هست

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۱۲۸۱

معامله قرن ازجمله موارد نقض حقوق بشر هست

حجت الاسلام محسن اشرفیان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: آمریکا یکی از بزرگترین مصادیق نقض حقوق بشر در جهان است چه در کشور خودش و چه در جهان که این موضوع را می‌توان در سیاست‌های داخلی و بین المللی و رفتار این کشور با جمهوری اسلامی ایران به خوبی مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: برای شناخت ماهیت و مصادیق حقوق بشر آمریکایی بهتر آن است که ابتدا عملکرد آمریکا را در درون کشور خود آغاز کنیم؛ حقوق بشر در آمریکا از زمان شکل گیری با تجاوز به سرخ پوستان و کشتار و نسل کشی شروع شد؛ که این موضوع نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها حتی حقوق شهروندان خود را نیز رعایت نمی‌کنند.   حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان مبارزه با خشونت، در هر ۹ ثانیه یک زن آمریکایی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، همچنین طبق برخی گزارشات روزانه بیش از ۳ زن آمریکایی به دست شوهران خود کشته می‌شوند؛ این‌ها نشان دهنده نقض حقوق بشر در داخل این کشوراست.   معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اسلام ستیزی و مبارزه با مقدسات مسلمانان در آمریکا از موارد دیگر نقض حقوق بشر در این کشور است، نمونه بارز آن داعش بود که توسط آمریکا جهت هراساندن مردم از مقدسات اسلام شکل گرفت، پس از احیای مجدد و بازیابی هویت جهان اسلام که از اواخر قرن بیستم و به ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز گردید، به تدریج مجددا مقابله با مسلمانان در غرب در ابعاد جدیدی آغاز شد، همچنین آغاز قرن ۲۱ همزمان با واقعه ۱۱ سپتامبر بود که این واقعه و پیامد‌های آن، ضدیت با اسلام و اسلام هراسی را در جهان غرب فراگیر ساخت.   این مسئول اظهار داشت: اسلام ستیزی به عنوان حمله به تمامیت مذاهب اسلام به عنوان مشکل اصلی جهان و معرفی دین اسلام به عنوان افراط گرایی، امروزه حضوری جدی و تاثیرگذار در جوامع غربی و حتی رسانه‌های افکار عمومی پیدا کرده است که این در راستای پوشش دادن جنایات کشور‌هایی همچون آمریکا در جهان است.   وی خاطر نشان کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم اقدامات ضد حقوق بشر دوستانه انجام می‌دهد که در سه کشور افغانستان، عراق و پاکستان نمود پیدا می‌کند و به طور خاص در دو کشور افغانستان و عراق مسائل نقض حقوق بشر دوستانه بسیار مشخص و بارز است.
حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: اقدامات ضد حقوق بشر آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز هجوم نظامی و واقعه طبس، حمله به کشتی‌ها و سکو‌های نفتی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از سازمان منافقین، التقاط و ترور شخصیت‌های فکری نظام، فاجعه هفت تیر و ترور دانشمندان هسته ای، تحریم‌های ناعادلانه علمی، اقتصادی و مالی، تحریم نفتی، تحریم تجاری و تحریم‌های شخصیت‌ها و مسئولین نظام نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا است.   وی در پایان خاطر نشان کرد: از جمله موارد نقض حقوق بشر معامله قرن هست؛ که آمریکا خودش را که به عنوان کدخدامی شناسد و برای رژیم منقوض اسرائیل حفظ بشود و به رسمیت شناخته بشود حاضر شد دست به عمل شیطانی بزند که آن معامله قرن باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه

امام جمعه ایلام به ادامه دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و گفت:مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌اله‌نور کریمی‌تبار‌ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آن حضرت و پدر بزرگوارش امام باقر (ع) در فرصتی که پیدا کردند، تبیین‌کننده معارف الهی بودند.

امام جمعه ایلام ‌با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدت‌های علمی و رهنمودهای آن حضرت هستیم، افزود: امروز باید تمام توان خود را برای قدردانی از مجاهدت های امام معصوم با شرکت در مراسم بزرگداشت‌شان به‌کار بگیریم.

خطیب نماز جمعه ایلام ‌با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان تصریح کرد: ایشان در این دیدار فرمودند که آموزش‌وپرورش به‌خاطر اینکه پرورش‌دهنده منابع انسانی است وزارت‌خانه در عرض سایر وزارت‌خانه‌ها نیست، بلکه مقام جدایی دارد.

وی به ادامه‌دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند؛ آمریکا از قدرت ظالمانه وتو استفاده کرد و اجازه نداد تا کشور مسلمان فلسطین که در سازمان ملل به عنوان عضوی از این سازمان مطرح شده بود، پذیرفته شود.

امام جمعه ایلام در ادامه به حمایت کنگره آمریکا از رژیم اسرائیل اشاره داشت و تاکید کرد: وقتی‌که دادگاه لاهه بحث جنایت‌های اسرائیل را بررسی می‌کند کنگره آمریکا تهدید می‌کند اگر بخواهید اسرائیل را محکوم کنید، با شما برخورد قاطع خواهد شد.

وی ‌با اشاره به رویه آشکار استکبار جهانی در کنگره آمریکا مبنی بر تصویب اینکه یهودی‌ستیزی ممنوع است، خاطرنشان کرد: اما منظور آن‌ها از یهودی‌ستیزی این است که هیچ شهروند آنان در هیچ جای کشورشان نگوید جنگ علیه غزه را متوقف کنید و هر شعاری به نفع فلسطین مساوی با یهودی‌ستیزی و مجازات آتش شدید دارد.

خطیب نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه زمانی تنها در کشور ما شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌‌انداز می‌شد، ادامه داد: اما امروز این شعار با زبان فارسی در دانشگاه‌های آمریکا مطرح می‌شود که این مهم نشان از صدور فرهنگ انقلاب جمهوری ایران اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی و به نفع مردم فلسطین است.

وی ‌به قانون خشن حمایت از پلیس در آمریکا اشاره داشت و گفت: با هر حرکت اضافی فرد در برابر پلیس، مورد ضرب گلوله قرار گرفته و خونش پایمال می‌شود که با این وضعیت هیچ‌کسی جرأت دفاع از خود را در برابر پلیس ندارد.

‌امام جمعه ایلام در ادامه به رجزخوانی برخی‌ها در اغتشاشات پیش‌آمده در کشورمان مبنی بر تهاجم به حافظان امنیت گفت: ‌اما امروز آنها در برابر قتل‌عام هزاران زن و کودک در غزه سکوت کرده‌اند، آیا زن، زندگی، آزادی در غزه کاربرد ندارد، چشمان آنان کور و گوش‌های آن‌ها کر شده و دم از حقوق بشر و حقوق مظلوم نمی‌زنند.

‌کریمی‌تبار این برخورد دوگانه برای شناخت پیاده‌نظام دشمن در داخل کشور و قلم به مزد که برای استکبار جهانی تلاش می‌کرده‌اند کافی‌ است، عوامل دشمن در داخل کشور بدانند که منفورترین انسان‌ها در کشور ما خودباخته‌های خودفروخته‌ای هستند که زبان و قلم آن‌ها با اشاره‌‌ موساد و سیا برای آنان کار می‌کند.

وی ‌به بازگشت پیکر مطهر سردار بسیجی شهید "محمد شفیع فیضی‌زاده"بعد از 41 سال اشاره داشت و گفت: مشیت الهی این است که شهدای جاویدالاثری که در مهمانی الهی متنعم هستند، هر از چند گاهی ما را به مهمانی خود مفتخر کنند، تا قدردان ایثار و هدفی که جانشان را نثار آن کرده‌اند و همچنین خانواده‌های مکرم‌شان باشیم.

امام جمعه ایلام در پایان با تبریک و تسلیت به خانواده‌های مکرم این شهید، فرزندان و خانواده مکرم‌ و همرزمانشان، از همه مردم استان برای حضور در تشییع پیکر پاک این شهید دعوت کرد.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است