Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@09:36:48 GMT

 کروکودیل‌ها گیاه‌خوار بودند!

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۱۴۰۹

 کروکودیل‌ها گیاه‌خوار بودند!

محققان در مطالعات جدید خود و با نگاهی به دندان‌های باستانی کروکودیل‌ها دریافتند که این موجودات درواقع گیاه‌خوار و همه چیزخوار بودند.

براساس گزارش «تک‌تایمز»، گوشت‌خواران دندان‌های ساده و مخروطی دارند در حالی که دندان‌های گیاه‌خواران کمی پیچیده‌تر است. زمانی که سخن از کروکودیل‌ها به میان می‌آید افراد اغلب گوشتخواران درنده امروزی را با دندان‌های تیزشان تصور می‌کنند، اما مطالعه جدید دانشمندان نشان داد که خویشاوندان باستانی این موجودات گیاه‌خوار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مطالعه، محققان ۱۴۶ دندان را از ۱۶ کروکودیل منقرض‌شده مورد بررسی قرار دادند و از همان ابتدا آن‌ها متوجه تفاوت الگو‌های دندانی گونه‌های باستانی شدند و با اندازه‌گیری‌های دندانی و سایر ویژگی‌ها قادر به تشخیص نوع رژیم غذایی این موجودات بودند.

گفتنی است؛ در حال حاضر محققان قصد دارند با بررسی این کروکودیل‌های باستانی درک بهتری از اینکه چرا این موجودات پس از انقراض توده‌ای، به شدت تغییر کرده و متنوع شده‌اند، داشته باشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری علم و دانش دانستنی های علمی کروکودیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار + تصاویر

کرم برگ خوار یکی از آفات مهم گیاهان و درختان است و توسط آن درختان در معرض نابودی قرار می گیرد. به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است آفت برگ خوار در جنگل های منطقه دره عشق از توابع بخش ناغان استان چهارمحال و بختیاری شیوع پیدا کرده و درختان را در معرض نابودی قرار داده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد تا از این اتفاق جلوگیری شود.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، درختان بلوط در معرض خطر نابودی است. در جنگل های منطقه دره عشق از توابع بخش ناغان استان چهارمحال و بختیاری آفت برگ خوار و جوانه خوار شیوع پیدا کرده و درختان را در معرض نابودی قرار داده است.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نگرانی اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار + تصاویر
  • سفر به قلمرو موجودات غول پیکر و ماورایی (عکس)
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • نخستین داروی رشد مجدد دندان در جهان آزمایش می‌شود
  • کشف راه‌حل پرورش گیاهان در سیاره سرخ
  • اعتراف یک کارگردان: من از نزول خوار‌ها پول می‌گرفتم تا...
  • اعتراف یک کارگردان: من از نزول خوار‌ها پول می‌گرفتم
  • (ویدئو) میمون نگون‌بختی که در خشکی توسط کروکودیل شکار شد!
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود