Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: باید کانال‌های سیلاب بر جدیدی برای مقابله با سیلاب در مناطق مختلف خوزستان ایجاد شود و کانال‌های موجود نیز ترمیم شوند چرا که این کانال‌ها هم در بحث سیلاب به ما کمک می‌کنند، هم در بحث خشکسالی می‌توانند بخشی از آب را به کانون‌های ریزگرد منتقل کنند و مرطوب‌سازی لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص مدیریت ریزگرد ها بیان داشت: از زمانی که مدیریت ریزگرد‌ها در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت و سازمان محیط زیست را مسئول سیاست‌گذاری در این حوزه نیز کرد، در این یکی دو سال اخیر اقدامات مناسبی انجام شد.

شریعتی افزود: مرکز مطالعات جنگل‌ها مطالعات گسترده‌ای را انجام داده است و نتایج آن نیز به صورت خلاصه بیرون آمده است. قرار است در چند ماه اخیر کامل شود که بعد از تکمیل و تصویب شدن، این مطالعات نقشه راهی برای ما خواهد بود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کار‌های گسترده و متنوعی برای پایداری و تاب‌آوری استان در مقابل کانون‌های ریزگرد انجام دادیم و اعتباری در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت. برای بیمارستان‌ها تجهیزات خریداری شد. اقدامات زیادی نیز برای فرودگاه اهواز انجام شد. نهال‌کاری نیز یکی دیگر از کار‌های انجام شده است که مقدار سبزینگی آن در مکان‌های مختلف متفاوت است.

پایداری سیستم آب و فاضلاب در خوزستان

این مقام مسئول ادامه داد: طبیعی است که در خاکی با EC صد هزار مقاوم‌ترین درختان هم نمی‌توانند رشد کنند. امکان تخصیص آب دائم نیز برای آن‌ها وجود ندارد. در نهال‌کاری تصمیم گرفته شد که کاری متناسب با نوع خاک و منطقه انجام دهیم. در حال حاضر میزان سبزینگی در مجموع بیش از ۷۵ درصد است. 

شریعتی اظهار داشت: اینک سیستم آب و فاضلاب ما پایدارتر شده و این روند همچنان ادامه دارد. کار‌های جدیدی نیز برای استان خوزستان در حال انجام است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: روند کار دستگاه‌های اجرایی باید سال به سال نسبت به قبل اصلاح شود تا بتوانیم بهتر عمل کنیم و با موفقیت بیشتری کار را پیش ببریم. در بحث سیلاب من به رئیس جمهور نامه نوشتم و شفاهی نیز با او صحبت کردم و باید کانال اصلی انتقال آب به کانون‌های ریزگرد‌ها که توسط جهاد نصر ساخته شده، تعمیر شود. البته این، از بار مسئولیت جهاد نصر برای بردن آب از طریق کانال‌های فرعی به تالاب شریفیه کم نمی‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

عباس صدریان‌فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل‌هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه‌های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه‌های بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارش‌های رخ داده از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.

صدریان فر با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحران‌ ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی عنوان کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش‌های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل‌های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • بیش از ۲.۱ هزار خوزستان در سیلاب و آب‌گرفتگی امدادرسانی شدند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد