Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:45:39 GMT

۹هکتار از مراتع و کشتزارهای قصرشیرین آتش گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۲۰۸۳

۹هکتار از مراتع و کشتزارهای قصرشیرین آتش گرفت

مرادعلی تاتار شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی در هفت هکتار از کشتزارهای مجتمع گلخانه ای شهید دکامی زاده و همچنین ۲ هکتار از مراتع بخش مرزی خسروی رخ داد.

وی اظهار داشت: به محض وقوع آتش سوزی، با تلاش نیروهای امدادی، مدیریت بحران و ادوات و ماشین های اطفای حریق و همچنین آتش نشانی و کمک از آتش نشانی سرپل ذهاب، آتش سوزی مهار و از سرایت آن به واحدهای گلخانه ای و زیرساخت های این مجموعه جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با حضور به موقع تیم مدیریت بحران و دستگاه های امدادی آتش سوزی بخش مرزی خسروی نیز مهار شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۵۰ فقره آتش سوزی در این شهرستان رخ داده که در نتیجه این آتش سوزی‌ها در مجموع ۲۱ هکتار از مزارع این شهرستان که همگی از پسماندهای کشاورزی (جار) بود و ۲ هکتار مرتع طعمه حریق شد.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: پارسال در مجموع ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داد که در اثر آنها پنج هکتار از زمین‌ها و مراتع این منطقه مرزی دچار خسارت شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.
قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

۳۰۱۲/‌۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی قصرشیرین کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

زارع افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌ها است.

وی گفت: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

کد خبر 6088495

دیگر خبرها

  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است