Web Analytics Made Easy - Statcounter

غیبت سفیر امارات در مراسمی که پادشاه مغرب برای تودیع تعدادی از سفرای خارجی برگزار کرد، بار دیگر سوالاتی را درباره روابط مغرب و امارات که اخیرا دچار تنش بی‌سابقه شده، مطرح کرده است.به گزارش بلاغ،«سالم الکعبی» سفیر امارات که آوریل گذشته بنا به درخواست مقامات کشورش، رباط را ترک کرد، در مراسمی که «محمد ششم» پادشاه مغرب جهت تودیع تعدادی از سفرای خارجی برگزار کرد، حضور نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه «عبدالرحیم المنار اسلیمی» تحلیلگر مغرب و رئیس «المرکز الأطلسی للدراسات الاستراتیجیة و التحلیل الأمنی» می‌گوید که امارات سفیر خود در مغرب را برای مشورت و ارائه توضیحات فراخوانده و این یک مسئله داخلی است که البته به دلیل طولانی شدن زمان آن به وضعیت رکود در روابط دیپلماتیک تبدیل شده است.

وی در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» افزود: «امارات مرتکب اشتباه بزرگ دیپلماتیک شده است زیرا عرف و قوانین دیپلماسی اقتضا می‌کند، دولتی که سفیرش را فرامی‌خواند توضیحاتی را به دولت مربوطه که سفیر در آن حضور داشت، ارائه کند بنابر این سفیر امارات مأموریتش به اتمام نرسیده که در مراسم تودیع و خداحافظی با پادشاه مغرب حضور یابد بلکه مسئله او مربوط به دولتی است که سفیر خود را فراخواند اما به دلیل طولانی شدن زمان آن وضعیت به رکود دیپلماسی تبدیل شده است».

اسلیمی تصریح کرد که این وضعیت بیانگر وجود بحران عمیق در روابط بین مغرب و امارات است و دوری دو کشور بیشتر شده و حکایت از اختلافات عمیق دارد.

وی به نقاط اختلاف بین دو کشور اشاره می‌کند و می‌گوید که «مسئله فلسطین، جنگ در یمن، محاصره قطر، رفتارهای حفتر برای نادیده گرفتن توافقنامه الصخیرات جهت حل بحران لیبی» از جمله این اختلافات است.

به گفته این تحلیلگر مغربی، نزاع بر سر مساجدی که مغرب در اروپا رهبری می‌کند و نیز تصمیم امارات برای ایجاد پایگاه نظامی در خاک موریتانی از دیگر موارد اختلاف بین دو کشور است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت افغانستان در پکن در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، «طلا سمتی» در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد  در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستانیادداشت| جایگاه معادن افغانستان در منظومۀ تجارت خارجی چیننقش چین در رونق پالایشگاه‌های خصوصی نفت در شمال افغانستان

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • اوقات شرعی شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد