Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@17:12:12 GMT

جمع‌آوری بیش از 800 نمونه خون بندناف در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۲۸۳۳

جمع‌آوری بیش از 800 نمونه خون بندناف در ایلام

به گزارش ایکنا از ایلام، سید غلامرضا حسینی، رئیس جهاد دانشگاهی استان ایلام  امروز 11 تیر ماه در نشست خبری دکتر ضرابی، مدیر عامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی که امروز به ایلام سفر کرده بود، اظهار کرد: تلاش  جامعه‌ی دلسوز، متعهد و بیدار اصحاب رسانه‌ی استان در راستای افزایش سطح آگاهی فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جهاد دانشگاهی، نهادی برخاسته از انقلاب است که توانسته با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی با هزینه‌های بسیار پایین، ‌کارهای بسیار بزرگی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزش و اشتغال انجام دهد و در عرصه‌های مختلف صنعت و صنایع پتروشیمی، صنایع نفت گاز و صنایع دفاعی نقش تاثیرگذار خود را به خوبی ایفا کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام ادامه داد: یکی از کارهای بسیار خوبی که جهاد دانشگاهی انجام داده و در عرصه‌های بین‌المللی قابل‌عرضه است در زمینه پزشکی و ارائه خدمات به مردم در قالب ایجاد بانک سلول‌های بنیادی و خون‌بند ناف رویان است که موفقیت‌های آن افتخاری برای ایران اسلامی است.
حسینی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل اینکه مردم آگاهی کمی از خواص درمانی خون‌بند ناف داشتند، استقبال کمی می‌شد اما امروزه با افزایش سطح آگاهی استقبال از این موضوع برای پس‌انداز سلامتی بیشتر شده و انتظار می‌رود با همکاری اصحاب رسانه شاهدفرهنگ‌سازی بیشتر باشیم.
رئیس جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه در دنیا بیش از 80 نوع بیماری با استفاده از خون‌بند قابل‌درمان است،  گفت: در استان ایلام بانک خون‌بند ناف از سال ۱۳۸۷ آغاز به کارکرد و تاکنون بیش از 800 نمونه خون ‌بند ناف جمع‌آوری‌ و در نهایت ذخیره‌سازی شده است.
حسینی تاکید کرد: امروزه با توجه به رشد تکنولوژی، بیماری‌ها زیادتر و پیچیده‌تر شده‌اند که امیدواریم  با تحقیقات و پژوهش‌هایی که در پژوهشگاه رویان صورت می‌گیرد، شاهد درمان این بیماری‌ها باشیم.
ضرابی در سفر خود به ایلام علاوه بر برگزاری نشست خبری، در کارگروه بانوان استانداری ایلام  نیز شرکت و با حضور در برنامه محلی «بنه‌مال» (به معنای خانواده)  درباره ضرورت ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان ، اهمیت و شرایط این ذخیره‌سازی با مردم گفتگو کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام اجتماعی بند ناف رویان قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

به گزارش اطلاعات روز؛ منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ ثور) جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.

طالبان در ولسوالی‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.

این منابع می‌گویند که قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری کرده‌اند.

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان فایل‌های داخل موبایل‌ها را بررسی می‌کنند.

طالبان دو سال قبل استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را منع کرده بودند.

در آن زمان والی این گروه گفته بود که مطابق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره پنجشیر منع است. والی طالبان در پنجشیر گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا هم در خانه بگذارند.

طالبان در آن زمان درباره‌ی دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما گفته می‌شد که این گروه به‌دلیل نشر ویدیو از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران جنگی اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.

ویدیو‌های گسترده از تیرباران اسیران جنگی و شکنجه‌ی غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده بود. گفته می‌شود که این ویدیو‌ها توسط خود طالبان ثبت شده‌اند.

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی