Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@10:11:26 GMT

چرا زبان عادل الجبیر درباره ایران دراز تر شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۳۰۴۴

ساعت 24- وزیر مشاور در دولت عربستان در واکنش به گذار ایران از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده خواهان فشار حداکثری بر ایران و همچنین افزایش بازرسی های هسته ای در خصوص ایران شد.

درحالی که بانک اهداف 300 گانه اعلام شده ازسوی انصارالله یمن روز به روز تکمیل تر می شود و به همین میزان عربستان در باتلاق یمن هر لحظه بیشتر فرو می رود الجبیر با چنین مواضعی به دنبال منحرف کردن افکار عمومی جهانی از این "خفت تاریخی" است امروز سخنگوی انصارالله یمن در آماری خبر داد 26 هدف از 300 هدف اعلامی انصارالله علیه سعودی عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبیر سایه به سایه امریکا دردشمنی با ایران قدم برمیدارد و در واقع به "بلندگوی توجیه گر" اقدامات خصمانه و غیر قانونی ترامپ علیه ایران تبدیل شده است .درسایه این اقدامات دور ازذهن نیست که الجبیر بدنبال بدست اوردن منزلت ومقامی است که درماجرای قتل خاشقچی انرا ازدست داد.دران ماجرا بدلیل انکه الجبیر نتوانسته بود درمبرا کردن دامان سعودی و بویژه "بن سلمان" از قتل خاشقچی موفق عمل کند تنزل مقام داد و از وزارت خارجه به "موقعیتی مشاوره ای" فرو فرستاده شد. الجبیر امیدوار است تا با حمایت از ترامپ مجددا موقعیت از دست رفته اش را از حکومت "دوهفته ای سعودی" باز پس گیرد.
بدون شک عمده ترین دلیل در کنار دلایل گذشته برای درازتر از پیش شدن زبان الجبیر در شرایط کنونی متوجه اتفاقات حاشیه ای است که طی یک ماه اخیر در منطقه خلیج فارس و بدون مداخله ایران صورت پذیرفته است. طبیعی است که الجبیر و البته آل سعود بعد از ناامیدی از جنگ میان ایران و آمریکا، ایرانی مقید به توافق هسته ای و تحت نظارت مداوم آژانس بین المللی را ترجیح دهند. خانه شیشه ای سعودی شکننده تر از آن است که بن سلمان و الجبیر تاکید مکرری جز این بکنند که: ما خواهان جنگ با ایران نیستیم.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز

یونس عزیزی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : پیش از این قرار بود ویژه‌برنامه صعود به ارتفاعات «بازی‌دراز» و آغاز سال راهیان نور کشور پنجشنبه و جمعه همین هفته (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) برگزار شود که زمان برگزای این مراسم به دلیل پیش‌بینی بارندگی به چهارشنبه و پنجشنبه هفته بعد (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) موکول شد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای حضور هموطنانمان در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپلذهاب به مناسبت سالروز عملیات بازی دراز انجام شده، افزود: هیچ مشکلی برای برگزاری این مراسم نداریم و با کاروان‌های راهیان نوری که قرار است عازم این مراسم شوند هماهنگی لازم به عمل آمده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بجز زمان برگزاری مراسم هیچ تغییری در برگزاری آن نخواهیم داشت، گفت: یادواره سرلشگر خلبان شهید علی اکبر شیرودی در محل یادمان این شهید عصر روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و در ادامه نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز در جوار بقعه احمدبن اسحق برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: صعود گروهی هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز و ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور هم از ساعت شش صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپلذهاب آغاز خواهد شد. 

عزیزی با بیان اینکه همه ساله آغاز سال راهیان نور کشور با برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود، افزود: برآورد می‌شود امسال شاهد صعود بیش از ۴۵ هزار نفری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم باشیم.

عزیزی افزود: سال گذشته صعود ۴۰ هزار نفری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم و آغاز سال راهیان نور کشور را شاهد بودیم.

وی از عملیات بازی دراز به عنوان یکی از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در جریان عملیات بازی دراز قسمت‌های مهمی از ارتفاعات بازی دراز از دشمن پس گرفته شد و این عملیات در واقع نقطه شروع پیروزی‌های رزمندگان بر دشمن بعثی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!