Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:03:16 GMT

۵۰ هکتار از مزارع دشت مرکزی قزوین دچار آتش سوزی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۳۱۲۳

۵۰ هکتار از مزارع دشت مرکزی قزوین دچار آتش سوزی شد



امیر جعفرزادگان سه شنبه شب پس از بازگشت از محل این حادثه در گفت وگو با ایرنا افزود: عملیات خاموش کردن آتش در گندم زار واقع در اراضی شید اصفهان از توابع بخش مرکزی قزوین توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام شد.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در گندم زار جنوبی آزاد راه قزوین- زنجان و در اراضی روستای شید اصفهان رخ داده بود، اضافه کرد: به دلیل وزش شدید باد عملیات خاموش کردن آتش با مشکل مواجه شد ولی سرانجام با تلاش نیروهای آتش نشانی که از ایستگاه‌های قزوین، اقبالیه، شنقر و یحیی آباد مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خسارت وارده ناشی از این حادثه و علت آن توسط کارشناسان در دست بررسی است.

قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین نیز از نزدیک بر عملیات خاموش کردن گندم زارهای بخش مرکزی قزوین نظارت داشت.

عصر روز جاری در حادثه دیگری ۱۰ هکتار از گندمزارهای روستای مهدی آباد قزوین در آتش سوخت.

آتس سوزی در مراتع، کشتزارها، علفزارها و باغ‌های استان قزوین در سال جاری خسارات زیادی به بار آورده است.

۶۰۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی حوادث قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 

علی راه انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست همایش آموزشی چغندر علوفه‌ای گفت: در سال جدید به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان، برنامه ریزی لازم برای در اختیار قرار دادن بذر و نهاده‌های رایگان به کشاورزانی که تمایل به کشت چغندرعلوفه‌ای دارند توزیع خواهد شد.

وی افزود: قزوین پتانسیل مستعدی در کشاورزی دارد و می‌تواند در کشت چغندر علوفه‌ای نیز بعنوان پیشرو و پایلوت باشد.

راه انجام اضافه کرد: کشت چغندرقند علوفه‌ای در مزارع با توجه به نامگذاری شعار سال بایستی با مشارکت مردم در استان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان پراکنش دامداری‌های زیادی دارد بنابراین تامین علوفه مورد نیاز با یونجه و ذرت علوفه‌ای مقدور نیست و بایستی کشت چغندر علوفه‌ای در مزارع استان ترویج شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چند سالی است استان قزوین با بحران کم آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش‌ها روبرو است بنابراین اجرای پیاده سازی الگوی کشت و کشت محصولات گیاهان علوفه‌ای کم آب بر ضرورت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا