Web Analytics Made Easy - Statcounter


واشنگتن‌پست با ادعای اینکه ایران دنبال تحریک آمریکا به درگیری است، می‌نویسد: بهتر است ترامپ خویشتنداری کند. ایران به‌شدت زهرآگین است. ایران، یک فروند هواپیمای تجسس واشنگتن را زمین می‌اندازد. مظنون است که کشتی‌های تجاری را در «خلیج فارس» مین‌گذاری می‌کند. نیروهای نیابتی خود را بسیج می‌کند و فرودگاه‌های عربستان را هدف شلیک موشک قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هنگامه ترامپ بهتر است همچنان خویشتنداری پیشه کند. تاریخ گواهی می‌دهد. همواره جنگ‌های ویرانگر معلول یک اشتباه در محاسبه قدرت‌های بزرگ در مورد قدرت بالقوه حریف است جنگ‌های عراق و افغانستان، مدرسه کسب تجربه در همین فرضیه است. در این دو جنگ، آمریکا تصور کرد که می‌تواند خیلی سریع و قاطع علیه دشمنانی ضعیف به پیروزی برسد.
آمریکا خود مولود یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ است. بریتانیا فکر می‌کرد شورشیان یکی از مستعمراتش خیلی زود سرکوب خواهند شد. این اشتباه را شاه «جورج سوم» و مشاورانش مرتکب شدند و تصمیم گرفتند بیایند و با این طغیانگران آمریکایی بجنگند زیرا آنها را ضعیف، نامحبوب و بزدل که به راحتی می‌توان ترساندشان به حساب می‌آوردند. اما نتیجه آن شد که «با شکست بریتانیا در قاره آمریکا، پایان امپراطوری رقم خورد».
ترامپ ظاهراً فکر می‌کند حق دارد به رهبران کشورها بی‌احترامی و توهین کند و بعد هم به سراغشان بیاید و تملقشان را بگوید و ایشان را دعوت به مذاکره کند. توهین‌کردن و بعد هم اظهار لطف‌کردن، علامت تجاری مشخص و ثبت‌شده سیاست خارجی ترامپ است. اما این برند خوب کار نکرده است. این سیاست خارجی در قبال دشمنانی شامل: جمهوری اسلامی، کره شمالی، فلسطینیان، ونزوئلا و چین به بن‌بست خورده است. این سیاست خارجی، به متحدان  واشنگتن هم توهین کرده است شامل آلمان، فرانسه و ژاپن. ترامپ در راه سفر به ژاپن این کشور را متهم کرد که بی‌رویه هزینه‌های دفاعی آمریکا را بارگیری می‌کند.
کشورهای دنیا این کج‌خلقی‌های زننده و لحن نیشدار او را می‌بینند و می‌آموزند چطور باید این بازی ایجاد اختلال در کارها را بازی کنند بنابراین، رهبر عالی ایران، پیشنهاد ترامپ برای مذاکره را مسخره می‌کند.
رئیس‌جمهور و مشاورانش مقاومت آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل «فشار حداکثری» را خوب درک نکرده‌اند. ترامپ باید این واقعیت را درک کند که دارد قدم به قلمرویی می‌گذارد که هم از حیث سیاسی نقطه خطرناکی است و هم از حیث نظامی. شاید او دارد در جاده سراشیبی شکست انتخاباتی قدم می‌گذارد.

17302
 

کد خبر 1275925

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب

جمعی از کارگزاران حج و زائران بیت‌الله الحرام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح اخبار این دیدار منتشر می‌شود...

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • «نیچروان بارزانی» با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرد
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است